Gå til innhold

Brukte 8-9mnd på å bli gravid med første, kan det gå raskere med andre? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nærmer det seg 3 år siden første kom, og ønske om nr.2 har kommet. Hvor lang tid brukte du/dere på å bli gravid med nr.2 etter prevensjon slutt? 

Anonymkode: 00125...f6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte nesten 1 år på å bli gravid med førstemann. Ble gravid på første forsøk med nr 2, men jeg brukte ikke hormonell prevensjon etter fødselen. 18 mnd fra fødsel til ny graviditet.

Anonymkode: aa3da...97c

AnonymBruker
Skrevet

Brukte 16 pp på første. Ble utredet, men de fant ingen feil hos meg eller mannen. Andremann satt i pp 1.

Anonymkode: 7fb6e...2dd

AnonymBruker
Skrevet

Samme som de over her. Brukte 1,5 år på første, mens andre satt på første forsøk. Brukte dog ikke hormonell prevensjon mellom første og andre siden jeg visste at vi skulle ha flere unger. 

Anonymkode: 82247...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Brukte 7 mnd på å bli gravid med første. Ble gravid rett etter å ha fjernet spiralen med andre.

Anonymkode: 1baa2...277

AnonymBruker
Skrevet

Tre barn med tre år mellom hver. Prøvde 8 mnd med første og 6 mnd med begge de to andre. Har alltid hatt regelmessig syklus, og var frisk, rask og uten sykdom. Likevel tok det relativt lang tid, men det kan det vel ofte gjøre uten at noe er galt😊

Anonymkode: 4e739...756

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 8 mnd på å bli gravid med første. Med nummer to tok det 3 mnd fra vi startet å prøve. 

Anonymkode: c66d9...924

AnonymBruker
Skrevet

7 mnd på nr 1. Mistet i uke 11, gravid 3 mnd senere, mistet i uke 8, gravid etter 3 mnd igjen og den satt til mål :) Så totalt tok det ca 16 mnd før jeg ble gravid som ble en baby. Hadde gått på p-piller fremt vi startet prøvingen.

Med nr 2 ble jeg gravid etter 2 mnd med litt halvveisprøving :) Hadde ikke begynt på noe hormonprevensjon etter fødsel. Ble gravid 2 år etter nr. 1

Anonymkode: fca9d...842

AnonymBruker
Skrevet

2 år nesten med førstemann.

nr 2 satt på første forsøk. Gikk ikke på hormonell prevensjon i tiden før. 

Anonymkode: dca7a...5a8

AnonymBruker
Skrevet

9 mnd med første, satt på første forsøk med nr. 2 :) 

Har ikke brukt hormonell prevensjon noen tid. 

Anonymkode: 6d4bd...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann - 12 pp. Til sammen 3-4 år, ettersom det var inseminasjon og vi måtte reise til Danmark. Pergotime på noen sykluser, men syklusen jeg ble gravid på, hadde jeg ingenting. Det var siste forsøk, før vi ga opp og ventet på at prøverør skulle bli okay for lesbiske i Danmark. (Dette er noen år siden, gutten blir 15 år nå)

Da han var 1 år og 6 mnd. fant vi ut at skulle vi ha nr 2, så måtte vi sette i gang, så han ble storebror før han skulle begynne på skolen. Hun satt på første forsøk, som egentlig knapt var planlagt. Det var litt sånn "jaja, vi har tid denne mnd., så why not". Jeg er fortsatt sjokkert over at det gikk så fort. Haha. Hun blir 13 i høst. 

Anonymkode: 050c9...31b

Skrevet

Motsatt her. Pp1 med første pp7 med andre. Brukt kobberspiral og er i begynnelsen av 30 årene. 

Det er nok en del flaks/uflaks med i bildet. Lykke til 🙂

AnonymBruker
Skrevet

8 mnd med første, 9 mnd med andre. Altså dette kommer jo mye an på flaks også. Kan sitte på første eggløsning eller den tiende. 

Anonymkode: ab637...03a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnløs og bitter, har prøvd i 2 år. Min tanke er at du bør være fornøyd med den du har, samtidig fortjener barnet ditt et søsken.
Du blir ikke gravid raskere av å spørre her hva vi tror, hopp i køys med mannen din du, det er det eneste som hjelper.

Anonymkode: f800b...a88

AnonymBruker
Skrevet

Det kan absolutt gå raskere. Kjenner flere som måtte ha IVF for å få første som ble mer eller mindre uplanlagt gravide med nummer to. Kjenner til og med noen som fikk tre barn vha IVF og som trodde de var infertile som plutselig fikk en fjerdemann. 

Anonymkode: b7b60...e50

AnonymBruker
Skrevet

2,5 år og to SA før jeg ble naturlig gravid med tvillinger. Jeg var 21 da vi startet å prøve.

Ble gravid og mistet to ganger det første året etter fødsel, før jeg ble gravid med minsten. Fikk altså tre barn iløpet av tre år.

Har endometriose og fikk beskjed om at jeg kom til å slite med å få barn så jeg ble anbefalt å få barn ung, og at jeg mest sannsynlig ikke ville få flere barn etter at jeg mistet for andre gang etter tvillingene. Da jeg ble gravid for 3 gang var vi enige om denne eller aldri flere siden det var fryktelig tungt å slite med å bli gravid og gå gjennom så mange saker...

Anonymkode: 4f826...57d

AnonymBruker
Skrevet

*sa'er 

Anonymkode: 4f826...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...