AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Jaja, da har jeg googlet meg frem til at jeg kanskje kan ha lave progesteronvervier*. Jeg skal til gynekolog for å bekrefte/avkrefte det, men for å roe ned den mentale kverna så ønsker jeg erfaringer på dette. Har lest at det finnes en krem man kan smøre på seg, eller stikkpiller og andre piller. Er det noen som har blitt gravid etter en slik kur? Hvor lang tid tok det? Hvor gammel var du? * Jeg har korte sykluser på ca. 25 dager. Det gjør vondt og ofte spotter jeg noen dager før. Er innmari stressa og har lest at det kan påvirke progesteron også. Dette jobber jeg selvsagt også med. Ønsker ikke å utforske andre muligheter i denne tråden. Den handler kun om hell med progesteron-midler. Anonymkode: 03fb9...79d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Har brukt peogesteronøkende legemiddel ja, i form av crinone. Dette fikk jeg først etter påvist graviditet. Anonymkode: e59ce...6cd
Kvinne87Rogaland Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Først må du jo finne ut når du har eggløsning. Ellers er det ikke vits å be om progesteron. Hvis du har for lite progesteron så får du for kort lutealfase, altså for få dager mellom eggløsning og mens. Den skal være mellom 10 og 14 dager. Ta eggløsningstester og finn ut dette, så kan du evt be om progesteron hvis lutealfasen er defekt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Jaja, da har jeg googlet meg frem til at jeg kanskje kan ha lave progesteronvervier*. Jeg skal til gynekolog for å bekrefte/avkrefte det, men for å roe ned den mentale kverna så ønsker jeg erfaringer på dette. Har lest at det finnes en krem man kan smøre på seg, eller stikkpiller og andre piller. Er det noen som har blitt gravid etter en slik kur? Hvor lang tid tok det? Hvor gammel var du? * Jeg har korte sykluser på ca. 25 dager. Det gjør vondt og ofte spotter jeg noen dager før. Er innmari stressa og har lest at det kan påvirke progesteron også. Dette jobber jeg selvsagt også med. Ønsker ikke å utforske andre muligheter i denne tråden. Den handler kun om hell med progesteron-midler. Anonymkode: 03fb9...79d Istemmer personen over meg, hvor lang er lutealfasen? Kort syklus er ikke i seg selv utslagsgivende. Det viktigste er at det tar minst 10 dager eller mer fra eggløsning til menstruasjon, slik at egget får tid til å feste seg. Anonymkode: 5159a...88f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Ts: Da har jeg vært hos gynekolog. Alt ser bra ut, men jeg skal ta blodprøve i morgen for å sjekke hormonnivåene, så får vi se. Jeg er litt roligere nå. Nå skrev jeg at jeg ville ha svar på erfaringer med progesteron siden det var der tankene surret. Sliter litt mentalt av og til hvor jeg føler at jeg må ha kontroll på flere mulige situasjoner slik at jeg kan håndtere dem riktig når situasjonene er der. Kan ofte fokusere på en enkel mulig situasjon som jeg føler er vanskelig å få kontroll på. Dette stammer fra en situasjon i barndommen hvor det å ikke være forberedt på en situasjon kom med sterke konsekvenser. Jeg må føle at jeg har kontroll, hvis ikke går det veldig galt. Vet jo at det er tull, men når jeg sitter i det, så blir jeg litt blindet. Føler ingen hadde svart om jeg skulle brette ut den avhandlingen først. Og ja, jeg jobber med dette, men det er dessverre ikke gjort over natten. Anonymkode: 03fb9...79d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 25 dagers syklus er jo ikke noe spesielt kort. Anonymkode: d95d7...e88
Laura80 Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Hvilken dag har du eggløsning da? Det er det viktigste spørsmålet mtp om du trenger progesteron. Vitex agnus castus urten er forresten super for å balansere hormoner og også øke progesteron.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå