Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt eks mannen min 10.000 kr hver mnd nesten i 10 måneder.  Har vært unntak pga nær dødsfall så har jeg selv ikke jobbet. 

Jeg ga han også 50,000 kr for bil. Den er på begges navn, men jeg ville egt ikke ha den. Kjøpte for han, samt som jeg ikke har førekort. Er nesten som jeg ga han penger bare. 

Sjekket vips og har gitt han tilsammen gitt 66 000 kr i løpet av hele 10.11 mnd. Som felles for alt egt. (+50,000 kr for bilen, men det telles vel ikke?)

nå skiller vi oss og jeg sitter igjen med ingenting. For huset var på hans navn.

ja bilen var på mitt navn, men jeg ville aldri ha den.

bilen skal mest sannsylig selges og den har nesten bare lån på seg! 

i tilegg selger han felles møbler og tar penger for det. Det gidder jeg ikke å lage sak av for jeg hater han akk nå. Er snakk om en enkel IKEA kommode 1000 kr ca, hagemøbler (for5-7.000 kr), mikrobølgeovn for 2000 kr. Jeg gadd ikke å lage sak av det da det var få møbler selv om det plager meg litt. 

•har jeg rett på noen av 66.000 kr tilbake?

•hva skjer hvis bilen har mistet for mye verdi? Må jeg betale?  Lånet er kun på hans navn. Men selve bilen er på begges navn.

Anonymkode: ab93d...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

66000 for ti måneder med bolig og mat? Det er jo billig.

Anonymkode: 6898f...d52

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når det er sagt betalte jeg for mine regninger med mine andre penger, de jeg ga han i mnd var bare for han/fellesen. 
Mat kjøpte vi for sånn 3-4000 i mnd felles. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi brukte kanskje 2000 kr i mnd på mat på meg når vi deler i to.  Og boligen var hans ikke min. Så hvorfor sku jeg betale? Vi var gift, ikke samboer 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du får så mye andre svar her enn i de tidligere trådene dine

Anonymkode: 728ca...736

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tror en har måttet være hjemme med barn en stund for å kunne kalle noe for "kvinnefella". Uansett er ikke dette noe unnskyldning i 2022, bedre å kalle det uforstand.

Anonymkode: 777b8...36e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi brukte kanskje 2000 kr i mnd på mat på meg når vi deler i to.  Og boligen var hans ikke min. Så hvorfor sku jeg betale? Vi var gift, ikke samboer 

Hvorfor du skal betale? Fordi voksne mennesker ikke bor gratis.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

10 mnd 😄😄😄

Var med en idiot i 16 år, fikk da ikke ei krone

Anonymkode: 430eb...eab

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville lagt de 66 000,- bak meg. Jeg ville heller ikke kalt dette å ha havna i "kvinnefella".

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke kvinnefella å ha betalt for mat og husly i 10 måneder. 

Anonymkode: 484aa...79d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppretter du ny tråd på dette? Du fikk mange svar i den andre tråden. 

Anonymkode: 91950...410

• Liker 6
Skrevet

Om jeg forstår deg rett er boligen din manns særeie.  Altså at han eide den før dere giftet dere.  Stemmer det?  Grunnen til at det er viktig å vite er at om dere kjøpte bolig da dere giftet dere, så er den like mye din selv om lån osv. står i din manns navn.  
Å betale 10.000 kr i måned for bolig og mat synes jeg ikke er urimelig.  Hva måtte du betalt om du leide og bodde for deg selv?  Sannsynligvis like mye eller mer. 

• Liker 1
Skrevet

Det er en såpass lav sum, at det hadde jeg latt gå.

Bil er en kjempeutgift, så 50 000 på ett år er heller ikke så mye om du ble kjørt endel. 

Du kan sikkert prøve kreve bilpengene "for tort og svie", men generelt:

Som voksen må du ta ansvar for egne økonomiske valg.

AnonymBruker
Skrevet

Dere var samboere i ti mnd og du har bodt i hans bolig? 

Ti mnd og så handlet dere bil sammen, selv om du ikke kjører, hvorfor det? Hadde forstått det om dere hadde barn sammen. Men deres forhold er jo veldig ferskt. 

Om du hadde leid egen bolig, hadde du nok betalt minst ti tusen per mnd, så hadde ikke stressa på det. Men del liktav det som dere har. Vil du ha møbler, si ifra om det. 

Og kjøp din egen bolig du, ditt eget lille krypinn, så går du ikke i kvinnefellen mer. 

Anonymkode: a69c9...971

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere var samboere i ti mnd og du har bodt i hans bolig? 

Ti mnd og så handlet dere bil sammen, selv om du ikke kjører, hvorfor det? Hadde forstått det om dere hadde barn sammen. Men deres forhold er jo veldig ferskt. 

Om du hadde leid egen bolig, hadde du nok betalt minst ti tusen per mnd, så hadde ikke stressa på det. Men del liktav det som dere har. Vil du ha møbler, si ifra om det. 

Og kjøp din egen bolig du, ditt eget lille krypinn, så går du ikke i kvinnefellen mer. 

Anonymkode: a69c9...971

Vi var gift. Vi hadde vært i forhold 5 år før vi giftet oss. Så jeg følte jeg kjente han godt nok. 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Er det? Jeg eier enebolig og bruker langt mindre enn det.

Anonymkode: ff126...895

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke jobbet og hatt gratis bolig. Høres mer ut som han har unngått å gå i mannefella der han måtte ha betalt alt for holde deg i live. Gå videre.

Anonymkode: a9924...095

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har havnet i kvinnefella. Jeg betaler for mat og bolig.

Hjelp, hvordan skal jeg komme ut av den? Finnes det en rik og ensom mann her?

Neida, men du har jo helt misforstått hva kvinnefelle er, TS. Det er ikke å måtte være voksen og betale for seg. 

Anonymkode: 93543...de6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du tatt med egenkapitalkostnaden? I så fall bor du langt ut på landet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du eier en enebolig uten lån, eller ute på bygda, så stemmer nok det. Men de aller fleste bruker jo mye mer på å bo. 

Anonymkode: 93543...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...