Gå til innhold

Barneskole, mobbing, ingen venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så redd barna mine ikke har venner da de begynner på skolen. De har det fint i barnehagen med venner begge to. Det ene barnet er svært sosialt og er venner med "alle". Det andre barnet er mer forsiktig og holder seg stort sett til bestevennen. 

Skolen starter til høsten og jeg er så redd de faller utenfor. Er dette noe som stort sett går bra? Eller er det mange som blir utenfor? Blir utsatt for mobbing og erting? Har noen venner med barn som har startet på skolen og det er utfordringer for alle barna. Er det representativt at de fleste har det vanskelig? 

Anonymkode: 4153b...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville for det første ikke bekymret meg nå...min sønn begynte på skolen der han ikke kjente noen...han fikk fort venner. Men husk at det er ikke sikkert de for "venner" før 3-6 klassen. 1 klasse er ofte mye lek,bli kjent med hverandre, lekser,SFo etc. Og jeg håper virkelig ingen begynner mobbingen i 1 klasse.

Barn kan fort forandret seg, en gutt som var skikkelig skjenert og stille i barnehagen ble skikkelig utadvendt når han begynte i 1 klasse. 

Så hvordan barn er i barnehagen er ikke alltid samme de vil være på skolen.

Jeg ville ikke bekymret meg, du har 5 mnd på deg, snakk heller om hvordan det er å være på skolen, hvor gøy det er,mye de skal lære og treffer nye barn 

Og besøk gjerne uteområde på skolen:)

Ofte vil man kunne se forandringer etter 2-5 uker etter 1 klasse start...husk dette er veldig nytt for alle...nye barn ..nye rutiner..nye voksne og mye sitte stille.

Så ikke tenk noe på dette, gled dere alle at barna har blitt så store at de skal begynne i 1 klasse, så møter dere opp til den store dagen...dere kommer alle til å være stolte oh nervøs

Og det kan bli som første gang i barnehagen...at barna ikke vil på skolen...at de gråter litt og vil bli med hjem..det blir mye følelser og nye ting..men helt normalt.

Ikke bekymre deg om de går 1 klasse uten venner...eller hva du legger i venner...de vil alltid ha noen p leke med å henge sammen på skolen eller SFO. Og siden alle barn er forskjellige kan det ta tid å finne sine venner og hvem de passe å leke med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...