Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ammer fortsatt lille på ett år om natta, og har egentlig et ønske om å fortsette med det så lenge lille vil og vi begge får nok søvn.. 🥰 Men, ønsket om et barn til vokser seg stadig større det også.. 😊

Er det sånn at det er sjeldent at det klaffer når man ammer? 🥺 Ammet du da du ble gravid? Noen med erfaring eller råd? ❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk for meg. 

Anonymkode: fe1a3...474

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor trodde at amming var sikker prevensjon. Men vipps - der dukket jeg opp! 

Anonymkode: 637d8...14e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du får eggløsning så kan alt skje

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble gravid da babyen min var 9mnd, og fortsatt ammet. 

• Liker 1
Skrevet

Har en datter som ble 8 mnd idag, og er 2 mnd på vei med nr.2🤭✌️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner i hvert fall flere som har blitt gravide mens de ammet, inkludert noen som regnet det som så usannsynlig at de satset på amming som prevensjon. Hvor hyppig man ammer, har nok en god del å si. Og nattamming påvirker mer, har jeg hørt, uten å huske kilden nå. 

Jeg selv fikk ikke normal syklus tilbake mens jeg ammet. Mensen kom, men jeg tempet og så at den kom bare et par dager etter eggløsning, så det var noe hormonkluss. Det er nok individuelt.  

Anonymkode: 583f2...9bc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 20.50):

Min mor trodde at amming var sikker prevensjon. Men vipps - der dukket jeg opp! 

Anonymkode: 637d8...14e

Sikker prevensjon er det nok ikke.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbake regelmessig menstruasjon 4 uker etter fødsel begge gangene. Fullammet til de var 10 mnd. Hadde aldri turt å satse på dette som prevensjon. 

Anonymkode: 36a99...e48

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! 😊 Da fortsetter jeg ammingen og satser på at det klaffer etterhvert.. ❤️ Jeg har positive eggløsningstester hver syklus, og syklusene er svært stabile, så ting ligger jo til rette for at det skal klaffe sånn egentlig! 🥰

Skrevet

Siden du har positive eggløsningstester, så ville jeg hvertfall tro du har gode sjanser for å bli gravid. Jeg begynte å prøve på nr. 2 når jeg fremdeles ammet første på 1 år og et par mnd. Den satt i 2. prøveperiode, og nå ammer jeg begge to sammen. Fungerer kjempebra, og har vært en life saver i forhold til sjalusi 😄

Skrevet
jaromei skrev (26 minutter siden):

Siden du har positive eggløsningstester, så ville jeg hvertfall tro du har gode sjanser for å bli gravid. Jeg begynte å prøve på nr. 2 når jeg fremdeles ammet første på 1 år og et par mnd. Den satt i 2. prøveperiode, og nå ammer jeg begge to sammen. Fungerer kjempebra, og har vært en life saver i forhold til sjalusi 😄

Er det som er drømmen her også! 🥰 I tillegg er lille veldig avhengig på natta, så syns det blir litt dumt om jeg skal kutte det ut av egoistiske grunner.. Ønsker jo veldig et barn til, men leit om det skal gå utover lille.. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet fremdeles første barn da jeg ble gravid med andre. Mitt første gravidsymptom var en helt ekstrem smerte i brystvortene ved amming, så da var det slutt.

Anonymkode: 628a8...f9d

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Belsie said:

Er det som er drømmen her også! 🥰 I tillegg er lille veldig avhengig på natta, så syns det blir litt dumt om jeg skal kutte det ut av egoistiske grunner.. Ønsker jo veldig et barn til, men leit om det skal gå utover lille.. ❤️

Kan legge til at jeg nattammet fremdeles mens jeg ble gravid. Nattammet i 3 mnd etter jeg ble gravid før det ble naturlig for oss å slutte. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ammet fremdeles første barn da jeg ble gravid med andre. Mitt første gravidsymptom var en helt ekstrem smerte i brystvortene ved amming, så da var det slutt.

Anonymkode: 628a8...f9d

jaromei skrev (4 timer siden):

Kan legge til at jeg nattammet fremdeles mens jeg ble gravid. Nattammet i 3 mnd etter jeg ble gravid før det ble naturlig for oss å slutte. :)

Tusen takk for svarene deres - da er det i alle fall håp! 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nattammet og en del på dagtid på vår 1-åring. Ble gravid på første forsøk :)  Ammet hele graviditen og ammer nå to barn :) 

Anonymkode: 79df3...69c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...