Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Hva gjør jeg når legen ikke har sendt sykmeldinga og jeg jobber i helga? Bruker egenmelding?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (1 minutt siden): Hva gjør jeg når legen ikke har sendt sykmeldinga og jeg jobber i helga? Bruker egenmelding? Ja. Anonymkode: f363e...753
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja. Anonymkode: f363e...753 Hvis jeg velger å jobbe i tilfelle sykmeldinga ikke går i orden, vil det da bli noe feil hvis sykmeldinga kommer på mandag?
Rararara Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (2 minutter siden): Hvis jeg velger å jobbe i tilfelle sykmeldinga ikke går i orden, vil det da bli noe feil hvis sykmeldinga kommer på mandag? Hvis du velger å jobbe har du kanskje ikke så behov for sykemeldinga? 18
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (3 minutter siden): Hvis jeg velger å jobbe i tilfelle sykmeldinga ikke går i orden, vil det da bli noe feil hvis sykmeldinga kommer på mandag? Hvis du velger å jobbe er du jo ikke syk. Anonymkode: e2710...490 6
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du velger å jobbe er du jo ikke syk. Anonymkode: e2710...490 Jeg er redd for at noe skal bli feil og vurderer å presse meg på jobb selv om jeg ikke har noe der å gjøre
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (1 minutt siden): Jeg er redd for at noe skal bli feil og vurderer å presse meg på jobb selv om jeg ikke har noe der å gjøre Har du hatt legetime og blitt enige med legen om sykemelding? I så fall ingen problem at sykemeldingen ikke er kommet inn før helgen, du ringer jobb og sier du er sykemeldt. Anonymkode: c86de...93f 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Det står på sykmeldingen hvilken dato den gjelder fra. Det spiller ingen rolle når den blir sendt. Anonymkode: 2e912...835 1
Mezzosoprena Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 Hvis du har fått sykemelding fra i dag, ringer du bare jobben og sier at du er sykmeldt. Om arbeidsgiver fysisk får denne noe senere, spiller ingen rolle - datoen står på den. Hvis du "velger å jobbe" er du ikke syk nok til sykemelding. 1
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du hatt legetime og blitt enige med legen om sykemelding? I så fall ingen problem at sykemeldingen ikke er kommet inn før helgen, du ringer jobb og sier du er sykemeldt. Anonymkode: c86de...93f Det var kontordamen som ordnet sykmeldinga da legen var opptatt. Men den må godkjennes av legen før den blir sendt og det har ikke legen gjort før hun tok helga. Jeg er redd for at det skal bli noe tull der.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 Gå på jobb. Ute av øye ute av sinn Anonymkode: 0a28b...d8a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (4 minutter siden): Det var kontordamen som ordnet sykmeldinga da legen var opptatt. Men den må godkjennes av legen før den blir sendt og det har ikke legen gjort før hun tok helga. Jeg er redd for at det skal bli noe tull der. Så lenge du har hatt kontakt med legen/legekontoret den aktuelle datoen sykemeldingen gjelder fra har det ikke noe å si når sykemeldingen sendes. Dette fordi de ikke har lov til å tilbakedatere, så de må kunne dokumentere at dere har hatt kontakt Anonymkode: 84f2b...c70 3
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Er det sånn at jeg må godkjenne sykmeldinga før sjefen får den tilsendt? Jeg er dessverre redd for sjefen. Hun er truende til hva som helst.
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge du har hatt kontakt med legen/legekontoret den aktuelle datoen sykemeldingen gjelder fra har det ikke noe å si når sykemeldingen sendes. Dette fordi de ikke har lov til å tilbakedatere, så de må kunne dokumentere at dere har hatt kontakt Anonymkode: 84f2b...c70 Ok. Men best å bruke egenmelding i helga til sykmeldinga går i orden da? For å være på den sikre siden. Kjipt hvis jeg ringer sjefen i morgen og sier jeg er sykmeldt og på mandag viser det seg at jeg ikke er det likevel. Vanligvis er legen min veldig kjapp til å ordne ting og det var hun ikke nå. Da blir jeg usikker.
Sunshineyellow Skrevet 25. mars 2022 #15 Skrevet 25. mars 2022 Gå inn på mitt nav på nav.no Man skal derifra sende den til arbeidsgiver. Du må uansett ringe jobben for å fortelle dem at du er sykemeldt og ikke kommer på jobb.
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #16 Skrevet 25. mars 2022 Sunshineyellow skrev (Akkurat nå): Gå inn på mitt nav på nav.no Man skal derifra sende den til arbeidsgiver. Du må uansett ringe jobben for å fortelle dem at du er sykemeldt og ikke kommer på jobb. Den har ikke kommet på nav.no enda da legen ikke godkjente den før hun gikk for dagen.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 tullerikke skrev (1 minutt siden): Ok. Men best å bruke egenmelding i helga til sykmeldinga går i orden da? For å være på den sikre siden. Kjipt hvis jeg ringer sjefen i morgen og sier jeg er sykmeldt og på mandag viser det seg at jeg ikke er det likevel. Vanligvis er legen min veldig kjapp til å ordne ting og det var hun ikke nå. Da blir jeg usikker. Du kan ikke bruke egenmelding hvis du er sykemeldt. Hvorfor skulle ikke sykemeldingen «gå i orden»? Anonymkode: ecdca...07b 2
Gjest Smeltemann Skrevet 25. mars 2022 #18 Skrevet 25. mars 2022 Ring og si du er sykmeldt, sykemelding kan de få på mandag. Ingen problem.
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #19 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke bruke egenmelding hvis du er sykemeldt. Hvorfor skulle ikke sykemeldingen «gå i orden»? Anonymkode: ecdca...07b Fordi jeg vet ikke om legen er enig i sykmeldinga som kontordamen ordnet. Hun sa legen kom til å ordne den før hun gikk for dagen, men det skjedde ikke. Da blir jeg usikker på om det blir sykmelding eller ikke.
BobbySocks Skrevet 25. mars 2022 #20 Skrevet 25. mars 2022 Bruk egenmelding. På Mandag kommer sykemeldingen og erstatter den. Null stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå