Gå til innhold

Sønnene mine tåler ikke tryne på hverandre, hva skal jeg gjøre? de kan ikke være i samme rom engang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 14mnd mellom dem, de er 4 og 5 år og de tåler ikke og se tryne på hverandre før de krangler og slåss, Dytter og hiver ting på hverandre, de er veldig glad i lillesøsteren på snart 1 og storebroren på 13, men hverandre det funker ikke.

De gikk på samme avd på bhg,men de måtte skille dem for de funker ikke i det hele tatt sammen, Er det noe som har så tette og som ikke tåler hverandre også? blir ting bedre etterhvert ?

Anonymkode: 907a5...493

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La dem gå i hver sin gruppe. Om de er sammen hele tiden,ja da blir det problemer. Ha tid sammen med hver av dem,alene. Få frem at de skal dele likt og bli konsekvent at alt skal deles likt. De bør ha tid for seg selv. Finn ut om det er snakk om sjalusi, få slutt på grunnen. Jeg har to tette og når de krangler, er det vannligvis noe de mangler. Stortsett er de sultne haha men om det er noe dypere da snakker jeg med dem hver for seg. 

Anonymkode: 89cf8...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er 14mnd mellom dem, de er 4 og 5 år og de tåler ikke og se tryne på hverandre før de krangler og slåss, Dytter og hiver ting på hverandre, de er veldig glad i lillesøsteren på snart 1 og storebroren på 13, men hverandre det funker ikke.

De gikk på samme avd på bhg,men de måtte skille dem for de funker ikke i det hele tatt sammen, Er det noe som har så tette og som ikke tåler hverandre også? blir ting bedre etterhvert ?

Mine ei gutt og jente, 14 mnd i mellom, er det veldig mye bråk og krangel med. De er 11 og 12

Anonymkode: 8d946...e07

AnonymBruker
Skrevet

20 mnd mellom jentene mine. De hadde det fint sammen frem til eldste var ca 10 år, da ble de hund og katt. Det er nå 5 år siden og de har blitt gode venner igjen (skjedde vel i fjor sommer) Selv om det har vært tøft og at den lettvinte løsningen hadde vært å skilt dem mest mulig, har jeg hele tiden vært veldig tydelig på at jeg krever at de skal oppføre seg som folk mot hverandre, st de er søsken og at det ikke er noe de kan velge bort.

Anonymkode: d1a95...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

på et tvillingpar vi kjenner måtte den ene bytte skole i tredje klasse, de tåler så lite trynet på hverandre at det ble beste løsningen 

Anonymkode: 94619...26b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 21.05):

på et tvillingpar vi kjenner måtte den ene bytte skole i tredje klasse, de tåler så lite trynet på hverandre at det ble beste løsningen 

Anonymkode: 94619...26b

hvordan er det egentlig mulig at noen søsken tåler hverandre SÅ ufattelig lite? 

Anonymkode: 52758...2bf

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

hvordan er det egentlig mulig at noen søsken tåler hverandre SÅ ufattelig lite? 

Anonymkode: 52758...2bf

Veldig mulig om de er veldig mye sammen. Jeg ble rådet å ha dem (to tette) i hver sin gruppe, se etter og ta vare på deres personlighets trekk, være bevisst på å gi dem tid hver for seg. Det er veldig lett å samle dem sammen hele tiden men det er ikke det de trenger alltid.

Anonymkode: 89cf8...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Sønnene mine tåler ikke tryne på hverandre, hva skal jeg gjøre?

Kjøpe helansikts kostymemasker.

Anonymkode: 0f79c...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Min bror og jeg tålte ikke trynet på hverandre før vi ble voksene... 

Del ungene dere foreldre i mellom så ofte dere kan slik at de får pustepause fra hverandre og kanskje på et tidspunkt vil savne hverandre, eller ikke... Men jeg ville gjort det fordi om, for husfreden sin skyld. Og hvis du vet det er noe de liker begge to så gjør dette sammen med de. Lekeland, spill et eller anna. En viss angitt tid også splitter du de igjen. Verdt et forsøk. Og en ting til, ALDRI aksepter at de oppfører seg stygt mot hverandre. Dette må dere slå hardt ned på. De trenger ikke like hverandre, men de skal lære å oppføre seg! 

Jeg har barn selv og et av barna har utfordringer/diagnoser som forsterker alt. Eldstemann har vært tålmodig, men tar igjen der det skal tas igjen, men tærger selvsagt også innimellom. De har fått gjentatte klare beskjeder om at de har med å oppføre seg eller gå vekk fra hverandre. Og det gjør de. Etter lang tid kan de nå være i samme rom og de kan tilogmed gjøre noe hyggelig innenfor den 2 mils radiusen av en intimsonen barnet med utfordringer/diagnoser har. 

Anonymkode: 1633c...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...