AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Jeg er 19 uker på vei og i dag sa samboer at han har funnet seg et nytt sted og bo og snart flytter ut. Jeg er helt knust og i sjokk fordi jeg trodde alt var bra, men han sier han har vært ulykkelig med meg og tenkt på dette de siste fem mnd (fra rundt da jeg ble gravid). Dette var et planlagt svangerskap og han har gledet seg minst like mye som meg til barnet som kommer så dette er et stort sjokk for meg. Vi har hatt våre problemer som at vi har ulikt behov mtp fysisk nærhet og generelle kommunikasjonsproblemer og vi har siden november gått i parterapi for dette. For min del har alt blitt mye bedre, men han sier han har mistet seg selv helt og er dypt ulykkelig fordi alt handler om å gjøre meg glad (hans ord). Vi var i terapi for bare noen dager siden hvor han fortalte om at han nesten har gitt opp og at han ikke har det bra, men han sa selv han ønsket en ny time og mitt inntrykk var at han ville fortsette å jobbe med forholdet. Jeg har prøvd å snakke med han om det ikke er noe jeg kan gjøre for at han skal endre mening, men det er det ikke og han sier han har bestemt seg. Han mener det er bedre for babyen om vi bor hver for oss enn at han skal være ulykkelig med meg resten av livet.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg trenger å få det ut og gjerne høre fra noen som har vært i lignende situasjon eller bare generelle råd. Kjenner også på en skam over at jeg nå er gravid og har blitt forlatt fordi jeg ble gravid under et år etter vi møttes og allerede har blitt møtt av fordommer pga det.. Anonymkode: 39cb9...c61 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Det er ikke stort jeg kan si om graviditeten, men resten av det du opplever nå er noe som er veldig vanlig når man blir dumpa. Den andre har gjerne brukt månedsvis på å planlegge og bearbeide, og du blir tatt (nesten) fullstendig på senga. Anonymkode: 55ae9...85e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Jeg har vært/er i samme situasjon. Bare at jeg har vært sammen med mannen i over 8 år. Planlagt baby, da jeg ble gravid flyttet han ut, og jeg er nå alene med spedbarn. Innmari tungt, men det skal visst bli bedre med tiden, sies det. Anonymkode: d5e9c...54e 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Noen mannfolk er noen skikkelige rasshøl altså…. Anonymkode: dafbc...0fa 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Det er ikke noe å skamme seg for. Alt dette ligger på ham. Jeg ble trua med brudd da jeg var høygravid, men han dro ikke. Men det kunne han like gjerne ha gjort. Han meldte seg helt ut da babyen kom og jeg måtte håndtere alt selv oppå skuffelsen (og skammen) over at mannen ikke bidro med noe som helst og bare dyrket egne interesser og behov. Jeg og babyen ble totalt ignorert. Det var så ubeskrivelig vondt å bo med ham oppi det hele, og samtidig være for hormonell til å klare å dra fra ham, han var jo barnets far. Selv om han bare fungerte som det på papiret. Jeg dro da gutten var to, da klarte jeg ikke mer, og bitterheten over hva han hadde latt meg gjennomgått ble for stor. Nå kan du forberede deg på å bli alene, og det kommer til å gå kjempebra. Og som AB over sier, det kommer til å bli bedre! Jeg lover ❤ Anonymkode: f2cca...9b0 1 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 For en pyton fyr. Kaster kortene 19 uker etter å ha gjort partner gravid! Vær glad for at du er kvitt idioten, og gjør bedre research neste gang du innleder et forpliktende forhold. Det er dessverre mange drittsekker som lusker rundt i krokene. Anonymkode: 26ddb...9ce 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en pyton fyr. Kaster kortene 19 uker etter å ha gjort partner gravid! Vær glad for at du er kvitt idioten, og gjør bedre research neste gang du innleder et forpliktende forhold. Det er dessverre mange drittsekker som lusker rundt i krokene. Anonymkode: 26ddb...9ce Bra, få inn litt victim blaming 🙄 det er han alene som er en dritt her Anonymkode: dafbc...0fa 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Du klarer deg nok kjempefint som alenemor! Drit i hele fyren, han har jeg ikke ord som egner seg på trykk for! Kos deg masse med barnet du skal få❤️ Anonymkode: cbc71...6f2 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Så utrolig trist at det gikk sånn. Nå er tida for å samle sammen alt du har av krefter for å skape et godt liv for deg og den lille som kommer! Ta opp situasjonen jordmor og andre rundt deg. Forhåpentlig vil du oppdage at du ikke står aleine sjøl om han dro. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Bra, få inn litt victim blaming 🙄 det er han alene som er en dritt her Anonymkode: dafbc...0fa Victim blaming!? Forholdet har vart mindre enn et år. De har hatt diverse problemer, inklusive 'generelle kommunikasjonsproblemer'. De har gått i parterapi i fem måneder. Og samtidig planlagt å få barn. Det er en tåpelig situasjon de har satt seg i. Begge har ansvar. I det minste høres han ikke ut som en trakasserende type. Anonymkode: ac64b...39d 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Dette kommer til å gå bra! Du har god tid til å forbedre deg før fødsel. Dere kan jo allerede nå lage gode avtaler om samvær og hvor deltagende han skal være. Noen forhold er ikke liv laga, og det er bedre å kaste inn håndkleet nå, enn senere. Dere har prøvd terapi, Dere har prøvd å fikse ting og det gikk tydeligvis ikke fra hans side. Kanskje dere passer bedre sammen som venner? Han er faktisk ikke en drittsekk, høres jo ut som han hat gjort dette så ryddig som mulig! Anonymkode: 51cc2...36f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 Dumt at dere planla barn når forholdet ikke var i orden til å begynne med. Rett og slett egoistisk overfor barnet. Anonymkode: 3aba3...997 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå