Rebelroot Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Hva liker du best? Min favoritt er entrecôte. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Liker også best entrecôte. Men beste biffrett jeg har smakt noensinne var biff wellington🤤 Anonymkode: 3d252...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Du mener favoritt-stykningsdel? Jeg liker også godt entrecôte. Mørbrad er også veldig godt hvis du tilsetter nok fett. Men det er forskjellig fra rase til rase også. Jeg spiser mye angus og dexter. Jeg spiser alle stykningsdeler da og spiser mindre møre biffer og kjøttdeig med vilje. Alle kan ikke bare spise de "fine" kjøttstykkene. Vi må spise resten av dyret også. Alle stykningsdeler smaker godt hvis man bare tilbereder dem riktig. Og stykningsdelene har litt forskjellig innhold av vitaminer, mineraler og aminosyrer. Seige stykker har mer av en aminosyre vi ofte får i oss for lite av, enn møre stykningsdeler. Et tips til litt seige biffer er å marinere dem i most fersk ananas (skall og blader funker også) i 45 minutter! Noe særlig mer enn det og så har du kjøttdeig. Helt seriøst. Det er et enzym i ananas som bryter ned kjøtt. Det er derfor du får vondt i munnen når du spiser fersk ananas. Når du spiser ananas så spiser ananasen deg tilbake. Putt fersk ananas i blender og dekk hele biffen med ananasmos. La stå i 45 minutter. Skrap av ananasmosen og skyll biffen. Tørk biffen med tørkepapir beregnet på mat (ikke alle tørkepapir er det faktisk). Stek på den måten du foretrekker. Voila så får du billig mør biff. Ananasmosen kan brukes flere ganger innen noen dager også hvis du oppbevarer den i kjøleskap i lukket beholder. Anonymkode: da50e...d17 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du mener favoritt-stykningsdel? Jeg liker også godt entrecôte. Mørbrad er også veldig godt hvis du tilsetter nok fett. Men det er forskjellig fra rase til rase også. Jeg spiser mye angus og dexter. Jeg spiser alle stykningsdeler da og spiser mindre møre biffer og kjøttdeig med vilje. Alle kan ikke bare spise de "fine" kjøttstykkene. Vi må spise resten av dyret også. Alle stykningsdeler smaker godt hvis man bare tilbereder dem riktig. Og stykningsdelene har litt forskjellig innhold av vitaminer, mineraler og aminosyrer. Seige stykker har mer av en aminosyre vi ofte får i oss for lite av, enn møre stykningsdeler. Et tips til litt seige biffer er å marinere dem i most fersk ananas (skall og blader funker også) i 45 minutter! Noe særlig mer enn det og så har du kjøttdeig. Helt seriøst. Det er et enzym i ananas som bryter ned kjøtt. Det er derfor du får vondt i munnen når du spiser fersk ananas. Når du spiser ananas så spiser ananasen deg tilbake. Putt fersk ananas i blender og dekk hele biffen med ananasmos. La stå i 45 minutter. Skrap av ananasmosen og skyll biffen. Tørk biffen med tørkepapir beregnet på mat (ikke alle tørkepapir er det faktisk). Stek på den måten du foretrekker. Voila så får du billig mør biff. Ananasmosen kan brukes flere ganger innen noen dager også hvis du oppbevarer den i kjøleskap i lukket beholder. Anonymkode: da50e...d17 Takk for informasjon! Anonymkode: 62057...b93 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Du mener favoritt-stykningsdel? Jeg liker også godt entrecôte. Mørbrad er også veldig godt hvis du tilsetter nok fett. Men det er forskjellig fra rase til rase også. Jeg spiser mye angus og dexter. Jeg spiser alle stykningsdeler da og spiser mindre møre biffer og kjøttdeig med vilje. Alle kan ikke bare spise de "fine" kjøttstykkene. Vi må spise resten av dyret også. Alle stykningsdeler smaker godt hvis man bare tilbereder dem riktig. Og stykningsdelene har litt forskjellig innhold av vitaminer, mineraler og aminosyrer. Seige stykker har mer av en aminosyre vi ofte får i oss for lite av, enn møre stykningsdeler. Et tips til litt seige biffer er å marinere dem i most fersk ananas (skall og blader funker også) i 45 minutter! Noe særlig mer enn det og så har du kjøttdeig. Helt seriøst. Det er et enzym i ananas som bryter ned kjøtt. Det er derfor du får vondt i munnen når du spiser fersk ananas. Når du spiser ananas så spiser ananasen deg tilbake. Putt fersk ananas i blender og dekk hele biffen med ananasmos. La stå i 45 minutter. Skrap av ananasmosen og skyll biffen. Tørk biffen med tørkepapir beregnet på mat (ikke alle tørkepapir er det faktisk). Stek på den måten du foretrekker. Voila så får du billig mør biff. Ananasmosen kan brukes flere ganger innen noen dager også hvis du oppbevarer den i kjøleskap i lukket beholder. Anonymkode: da50e...d17 Wow, det skal jeg prøve! Kjøper selv gjerne det seigere og ofte billigere kjøttet. Alt blir mørt og godt etter 6-7 timer i en slowcooker. Anonymkode: 593b3...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du mener favoritt-stykningsdel? Jeg liker også godt entrecôte. Mørbrad er også veldig godt hvis du tilsetter nok fett. Men det er forskjellig fra rase til rase også. Jeg spiser mye angus og dexter. Jeg spiser alle stykningsdeler da og spiser mindre møre biffer og kjøttdeig med vilje. Alle kan ikke bare spise de "fine" kjøttstykkene. Vi må spise resten av dyret også. Alle stykningsdeler smaker godt hvis man bare tilbereder dem riktig. Og stykningsdelene har litt forskjellig innhold av vitaminer, mineraler og aminosyrer. Seige stykker har mer av en aminosyre vi ofte får i oss for lite av, enn møre stykningsdeler. Et tips til litt seige biffer er å marinere dem i most fersk ananas (skall og blader funker også) i 45 minutter! Noe særlig mer enn det og så har du kjøttdeig. Helt seriøst. Det er et enzym i ananas som bryter ned kjøtt. Det er derfor du får vondt i munnen når du spiser fersk ananas. Når du spiser ananas så spiser ananasen deg tilbake. Putt fersk ananas i blender og dekk hele biffen med ananasmos. La stå i 45 minutter. Skrap av ananasmosen og skyll biffen. Tørk biffen med tørkepapir beregnet på mat (ikke alle tørkepapir er det faktisk). Stek på den måten du foretrekker. Voila så får du billig mør biff. Ananasmosen kan brukes flere ganger innen noen dager også hvis du oppbevarer den i kjøleskap i lukket beholder. Anonymkode: da50e...d17 Kan det gå med ananasjuice? Hilsen laten Ellers takk for godt tips. Anonymkode: 244e9...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan det gå med ananasjuice? Hilsen laten Ellers takk for godt tips. Anonymkode: 244e9...f7e Det burde også funke hvis ananasjuicen er fersk og upasteurisert. Det er viktig at den ikke er varmebehandlet fordi varmebehandling nøytraliserer bromelain, enzymet i ananas som bryter ned kjøtt. Fikk tipset herfra: Salt-tipset er også bra forresten. Jeg salter en tørr biff og legger den i kjøleskapet over natta. Saltet trekker først ut fuktighet og det blir til konsentrert saltlake som så på grunn av osmose trekker inn i kjøttet igjen! Mørere og ferdig saltet hehe. Og den holder bra på fuktigheten. Kjøtt begynner jeg å kunne ganske bra nå, hehe. Jeg følger et carnivore-kosthold og spiser ingen planter. Kun animalsk. Jeg tillater litt krydder da, men jeg bruker mindre og mindre av det og bruker nesten bare salt faktisk. Anonymkode: da50e...d17 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 Entrecôte uten tvil, må være marmorert. Alle stykker har sitt bruksområde da, jeg spiser sjeldent ren biff og da blir det ofte ytrefilet av hest. Veldig glad i høyrygg og hale, mye og god smak. Krever litt tid for å få til sitt fulle potensiale, men veldig takknemlige stykker å jobbe med. Anonymkode: 577fe...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Kjøtt begynner jeg å kunne ganske bra nå, hehe. Jeg følger et carnivore-kosthold og spiser ingen planter. Kun animalsk. Jeg tillater litt krydder da, men jeg bruker mindre og mindre av det og bruker nesten bare salt faktisk. Anonymkode: da50e...d17 Jeg også. Jeg hadde trodd at jeg kom til å bli drittlei av kjøtt og egg og at jeg ville føle behov for å variere mye med både type kjøtt og krydder, men det holder lenge med litt salt og jeg synes bare det smaker bedre og bedre. Opplever forresten også å være full av energi rett etter å ha spist MASSE kjøtt. Har alltid trodd at det var tungt fordøyelig og at man ble trøtt av det, men jeg opplever oftere det de gangene jeg av sosiale grunner må spise pasta og sånt. Føler meg spesielt energisk etter å ha spist mye fett. Det kan jo handle om at jeg sannsynligvis er i ketose det meste av tiden, og det er sikkert en psykologisk komponent også. Anonymkode: 593b3...b7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå