Nimbus Skrevet 25. mars 2022 #1 Del Skrevet 25. mars 2022 Min sønn på 23 år har alltid hatt en kraftig hårmanke. Akkurat som resten av familien. Men i den siste tiden har han mistet hår på toppen av hodet. Det er ingen i familien på noen av sidene som har mistet hår så tidlig. Også de eldre har kraftig hårvekst. Sønnen min er selvsagt fortvilet. Er det noe han kan gjøre? Er det noen som har erfaring med noen behandlinger el som funker. Eller må han bare rake av seg alt hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Del Skrevet 25. mars 2022 Nimbus skrev (1 minutt siden): Min sønn på 23 år har alltid hatt en kraftig hårmanke. Akkurat som resten av familien. Men i den siste tiden har han mistet hår på toppen av hodet. Det er ingen i familien på noen av sidene som har mistet hår så tidlig. Også de eldre har kraftig hårvekst. Sønnen min er selvsagt fortvilet. Er det noe han kan gjøre? Er det noen som har erfaring med noen behandlinger el som funker. Eller må han bare rake av seg alt hår? Han må begynne å ta propecia så fort som mulig. Eneste dokumenterte legemiddel som stopper håravfall. Anonymkode: 9a7cc...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Del Skrevet 25. mars 2022 Hvorfor ikke berolige han med at det er helt greit og at det ikke betyr så forbanna mye? Så lenge han ikke prøver å aktivt skjule det med å dra håret over, betyr det generelt lite. Hentesveis er langt verre enn tynnhåret Anonymkode: 52d68...f27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke berolige han med at det er helt greit og at det ikke betyr så forbanna mye? Så lenge han ikke prøver å aktivt skjule det med å dra håret over, betyr det generelt lite. Hentesveis er langt verre enn tynnhåret Anonymkode: 52d68...f27 23 år gammel er altfor tidlig å miste håret. Når det finnes legemiddel der ute så bør han bruke det. Anonymkode: 9a7cc...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Del Skrevet 25. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: 23 år gammel er altfor tidlig å miste håret. Når det finnes legemiddel der ute så bør han bruke det. Anonymkode: 9a7cc...bc7 Fordi 23-åringer fryser mer på hodet da, eller noe slikt? Han bestemmer helt selv hva han skal gjøre. Med tanke på at 6-8% blir impotente av det legemidlet du foreslår, så er det en vurdering man må ta. Anonymkode: 05761...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 25. mars 2022 #6 Del Skrevet 25. mars 2022 Har han fått utelukket vitaminmangel som årsak til håravfall? Eller alopecia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Del Skrevet 25. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Han må begynne å ta propecia så fort som mulig. Eneste dokumenterte legemiddel som stopper håravfall. Anonymkode: 9a7cc...bc7 Stemmer. Sønnen burde lese seg opp og bestemmes seg for om han ønsker å bruke legemidler for å beholde håret. Man kan kun stoppe hårtapet, man kan ikke reversere det. Så beslutningen bør tas så raskt som mulig. Anonymkode: c6d4e...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Del Skrevet 25. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: 23 år gammel er altfor tidlig å miste håret. Når det finnes legemiddel der ute så bør han bruke det. Anonymkode: 9a7cc...bc7 Det er jo helt vanlig det. De aller fleste som mister håret begynner å merke det tidlig i 20-årene. Anonymkode: 8cd93...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #9 Del Skrevet 25. mars 2022 Hårtransplantasjon. Dere kan ta det i Tyrkia f eks. Helt vanlig alder å miste håret i dog. Anonymkode: dd17a...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Del Skrevet 25. mars 2022 sånn skjer når man spiser dritt mat gjennom oppveksten. Anonymkode: 014f4...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hårtransplantasjon. Dere kan ta det i Tyrkia f eks. Helt vanlig alder å miste håret i dog. Anonymkode: dd17a...89e Ubrukelig uten å ikke ta propecia samtidig. Viktig å begynne med legemiddelet så fort som mulig. Anonymkode: 9a7cc...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 25. mars 2022 #12 Del Skrevet 25. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Stemmer. Sønnen burde lese seg opp og bestemmes seg for om han ønsker å bruke legemidler for å beholde håret. Man kan kun stoppe hårtapet, man kan ikke reversere det. Så beslutningen bør tas så raskt som mulig. Anonymkode: c6d4e...c20 Dette stemmer ikke nødvendigvis. Det du sier om at man ikke kan få tilbake hår som allerede er borte er helt riktig. Men hårene går igjennom flere faser med miniatyrisering før det endelig faller av. Så det at det ser tynt ut betyr ikke at det ikke kan bli tykt igjen, så lenge hårsekkene er i live så er det håp. Jeg bruker selv Finasterid, og jeg fikk tilbake 80% av håret som hadde blitt miniatyrisert (dvs det gikk fra at man kunne se hodebunnen min tydelig til at man ikke kan det lengre) Skal sies at jeg responderte veldig godt på medisinen og at resultat vil variere fra individ til individ. I de aller fleste tilfeller gjør det bare at håret slutter å falle ut, men sånn ca 20-25% opplever gjenvekst. Viktig og lese seg opp på bivirkninger da det er en risiko og ta. Men langt i fra alle får bivirkninger, jeg har selv brukt dette i 4år uten og merke noe til dem Før og etter Finasterid Lykke til Endret 25. mars 2022 av Flipit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå