Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har over en lengre periode skjult og holdt hemmelig ting på pc, mobil osv. Samboeren har og stengt meg ute fra sosiale medier konto, og har oppført seg rart den siste tiden. Vi har et godt forhold, og fint sammen med våre barn, og vi har holdt sammen i mange år. Når jeg konfronterer samboeren med at jeg merker og kan bevise at jeg blir løyet for og ting blir skjult for meg, blir det krangling og diskusjonen blir vridd over til at det er jeg som er problemet. 
Jeg har aldri vært sjalu av meg, og jeg mener at begge skal ha privatliv, og sjekke telefoner o.l er uakseptabelt. 
Nå er jeg desverre rådvill på hvordan jeg skal håndtere situasjonen, med tanke på forholdet og barna.

Tar med glede i mot tips

Anonymkode: 64a43...038

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Har han blokkert deg på sosiale medier?

Anonymkode: 6f5dc...adb

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid vanskelig når et spørsmål plutselig forandres til en diskusjon, hvor en selv blir anklaget for å være mistenksom, eller ikke ha tillit. Det skaper bare mer usikkerhet og mistillit. 

Jeg vet ikke hva du tenker eventuelt skjer bak din rygg? Eller hvordan din magefølelse er omkring hva enn du tenker kan foregå?

Jeg møter tidvis dette selv hjemme. Samboer gjemmer for eksempel sin aktivitetsstatus på sosiale medier. Telefonen plinger alltid, og hva enn slags henvendelser som kommer inn svares nærmest umiddelbart, men mine henvendelser gjennom telefon, som ikke er ringing, må vente i timesvis før svar. Spørsmål fra meg om hvorfor gjøres øyeblikkelig om til en diskusjon med anklagelser om sjalusi, mistilit og mistenksomhet.

Jeg skjønner ikke hvorfor spørsmålet ikke bare kan møtes med forståelse, og et svar? Jeg har forsøkt å forklare det, at det vil være enklere. At en diskusjon, med påfølgende anklagelser bare skaper mer usikkerhet og grubling. Men det når ikke fram. Så jeg har gitt litt opp.

Jeg kan ikke hjelpe deg, men følger tråden for å se hva andre som kanskje kan, svarer.

Anonymkode: f85e7...c75

Skrevet (endret)

Jeg mistenker ikke at det er noe alvorlig, har aldri gitt meg grunn til å tro at samboeren er utro eller noe slikt, men så er jeg ganske godtroende og.

Har fått beskjed av venner at brukernavn og visningsnavn på diverse forum og medier har blitt endret, og kjenner på at det er en konstant uro i kroppen nå. 
Jeg lurer egentlig mest på hva som er så gale at det må skjules for partneren? Jeg er ganske tålmodig og forståelsesfull, og det er sjeldent at jeg tar drastiske avgjørelser i sinne.

Men det er og vanskelig å skulle være forståelsesfull og være snill når det kun er negative ting som blir sagt, og problemet er jeg.

Merker at jeg distanserer meg mer og mer, og det er ikke sunt, vil jo dette skal påvirke barna i minst mulig grad

Endret av Jonny åge
Vil være anonym da samboer og er på dette forumet
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke blitt endret til anonym, ennå vertfall. Ikke fra hva jeg ser på min skjerm.

Jeg er mann, og jeg har heller aldri verken følt eller trodd, eller hatt grunn til å tro noe slikt som utroskap. Men det jeg møter hvis jeg stiller spørsmål skaper en usikkerhet hos meg. Nesten litt som dette uttrykket om at "angrep er det beste forsvar". Når anklagelsene da er at jeg er mistroisk, har mistillit eller er mistenksom, så går det kanskje dessverre litt profeti i ordene?

Jeg vet ikke, har vell selv gitt litt opp når det gjelder dette temaet på min hjemmebane. 

Anonymkode: f85e7...c75

Skrevet

Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...