AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 På mannens jobb har de kortere åpningstid i blant annet romjulen. Nå forteller han at han har minus i fleksitiden sin på grunn av dette. Er ikke det litt rart? I følge arbeidsgiver korrigerer det seg i løpet av året. Det vil si at de må jobbe inn timene de har minus fordi arbeidsgiver har kortere åpningstider i romjulen. Regner da med at det samme gjelder for dagen før påske, kanskje røde dager også. Noen som har hørt om noe lignende? Det er kortere arbeidstid i romjulen på min jobb også, men det påvirker verken fleksitid eller lønnsutbetaling.. Anonymkode: 9bd9d...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Det hørtes rart ut! Vi har timeregistreringssystem på min jobb. Vanlig arbeidsdag står med 7,5 timer for oss med full jobb;8-15.30. Julaften, nyttårsaften og onsdag før Skjærtorsdag står med 4 timer. Så hvis vi er på jobb 8-12 har vi full dag og ikke minustid. Anonymkode: e787e...16f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Jeg fikk fire timer trekk i fleksitid på onsdagen i påska i fjor. Spurte sjefen om det virkelig skulle være sånn, og det viste seg at noen hadde glemt å legge inn halv dag på vaktene til alle som var på jobb den dagen. Det ble retta opp i med en gang noen fikk beskjed. Høres veldig rart ut. Da får de jo ikke fri etter 12, de bare avspaserer. Anonymkode: ceda4...f4f
La Luna Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 I to av jobbene jeg har hatt har vi jobbet ekstra hele året for å få kortere dager om sommeren. I den ene jobben var det et kvarter hver dag, i den andre en time i uka. Var avklart med fagforening, så regner med det er samme som hos mannen din.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Takk for svar😊 1 hour ago, AnonymBruker said: Det hørtes rart ut! Vi har timeregistreringssystem på min jobb. Vanlig arbeidsdag står med 7,5 timer for oss med full jobb;8-15.30. Julaften, nyttårsaften og onsdag før Skjærtorsdag står med 4 timer. Så hvis vi er på jobb 8-12 har vi full dag og ikke minustid. Anonymkode: e787e...16f På jobben til mannen ligger det normal turnus inne HELE jula. Tror han hadde nesten 30 timer i minus. 1 hour ago, La Luna said: I to av jobbene jeg har hatt har vi jobbet ekstra hele året for å få kortere dager om sommeren. I den ene jobben var det et kvarter hver dag, i den andre en time i uka. Var avklart med fagforening, så regner med det er samme som hos mannen din. Det er helt sikkert noe sånt. Jeg får be han spørre tillitsvalgt om forklaring. Litt rart allikevel syns jeg, i jula. Anonymkode: 9bd9d...1b4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Har han fast månedslønn? I så fall kan de ikke trekke timer slik uten avtale. Anonymkode: b5732...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå