Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en blokk med 30 leiligheter/eiere. Vi har søppelbrønner på gårdsplassen og et stort skilt som sier det er forbudt å hensette gjenstander utenfor disse.

Nå står det en seng og en vaskemaskin der. Renovasjonsetaten rører ikke slikt. Vaktmesteren har ikke den type jobb som en del av sin instruks. Det som skjer er at styreleder må bestille bortkjøring. To mann, henger og gebyr på søppelfyllingen kommer på ca kr 3.000. Dette betyr at jeg hver gang, mange ganger i året, tar kostnaden på kr 100. Noe som etter hvert gjør meg rasende. Sånne folk stjeler en hundrings fra meg flere ganger i året.

Jeg lurer på hva disse egoistene tenker. Og hvem er de?

Anonymkode: 3ce8a...9c8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis de også bor i blokken så betaler også de for dette. at du er dum nok til å ikke benytte deg av slike muligheter er din feil.

Anonymkode: adfea...f40

• Liker 1
Skrevet

Det lurer jeg også på. Var i kjelleren i blokka i går, og oppdaget at en idiot har hensatt en (sikkert ødelagt) oppvaskmaskin der nede i et forrom! Den bare setter de fra seg så de slipper å kjøre den på fyllinga selv! Jeg blir så irritert. Man kan heller ikke vite hvem i blokka som har satt den der, så det nytter ikke gå rundt og spørre. Folk bare nekter; "nei, det aner jeg ikke noe om". 

Den blir vel stående der i noen år.... forbannet irriterende altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen. En nabo visste hvem disse egoistene og tyvene er. Vi venter til søppelet er bortkjørt før vi informerer styreleder.

Så nå får disse psykopatene en faktura på kr 3.000. Fryder meg! Og jeg sparte en hundrings.😁

• Liker 8
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS igjen. En nabo visste hvem disse egoistene og tyvene er. Vi venter til søppelet er bortkjørt før vi informerer styreleder.

Så nå får disse psykopatene en faktura på kr 3.000. Fryder meg! Og jeg sparte en hundrings.😁

Psykopat er vel kanskje å dra det litt langt? 

Anonymkode: 13a7f...41d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det var så lett ja 

Anonymkode: e3dbd...35b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Psykopat er vel kanskje å dra det litt langt? 

Anonymkode: 13a7f...41d

Enig! Men de har visse trekk. Å ikke bry seg om sine naboer. Empati?  Jeg blir så forbanna. Om noen rapper en hundrings fra meg direkte eller indirekte spiller mindre rolle. Det er tyveri og oppleves som et overgrep.

AnonymBruker
Skrevet

I vår blokk var dette et så stort problem at styret satt opp kamera. Så nå får de skyldige beskjed om å fjerne det eller betale selv hvis de sitter igjen, ikke vært problemer etter dette.

Anonymkode: e0c76...6c6

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er et stort problem over alt, men man trenger et aktivt styre og observante naboer som varsler.

Det "morsomme" er hvordan enkelte svarer når de blir "fersket" - enten det er beboer som parkerer på gjesteplass eller hensetter boss utenfor avfallsnedkast eller container:

- Har du ikke bedre ting å gjøre på enn å vokte på naboene dine? 
(styreleder): Øh nei, jeg er styreleder og dette ER jobben min.

- Bilens eier bor ikke her
(styreleder): Nei, men det gjør du som bruker bilen. Og da kan du ikke parkere noen bil på gjesteplass.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Uten bevis så holder det nok ikke med rykter, og tyver har det blitt stjålet fra blokka også?

Anonymkode: 9340f...cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...