Gå til innhold

Moms, toll, mva osv ved bestilling fra utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når nettbutikken skriver følgende: "We ship to Europe with an additional shipping fee. Our shipping charges to the EU include prepaid customs and duty fees. You will not receive an additional charge from customs or from the shipping company as we have prepaid the fees." 

Betyr det at det ikke kommer noen tillegg når jeg henter pakken? 

Anonymkode: 4e4bd...03f

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Når nettbutikken skriver følgende: "We ship to Europe with an additional shipping fee. Our shipping charges to the EU include prepaid customs and duty fees. You will not receive an additional charge from customs or from the shipping company as we have prepaid the fees." 

Tja, først må du overtale folket til å stemme "ja" ved neste EU-valg. Og det skjer først etter at SP er kastet ut av regjeringskvartalet. 

Men sånn gerenelt forhåndsbetaler man moms, toll og fortollingsavgift til Amazon når man handler. Sikkert sånn enkelte andre steder også. 

Men ikke gå i fella og tro at Norge alltid er fullverdig medlem av EU 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid enkelt å vite.

Jeg handlet fra et sted der det sto omvendt, at det ikke var inkludert, men kom aldri noen ekstra regning. Spurte til og med posten (som leverte pakken) om de var sikre på at jeg ikke skulle betale noe mer, og nei alt var i orden.

Anonymkode: e98d1...1f3

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, husk at Norge ikke er en del av EU.

Nettbutikken må være voec registrert for at det ikke skal tilkomme noe mer (gjelder for kjøp inntil 3k)

Anonymkode: 1dd0d...1d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du selv bør sjekke VOEC-listen for å få klarhet i dette.

Anonymkode: 0c417...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...