Gå til innhold

Jeg kan ikke reise. Hva med familien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testa positivt på korona. Hjemmetest, og så pcr hos lege.

Mannen testa positivt på hjemmetest for snart en uke siden. Men har ikke tatt pcr.

Jeg må sende mail til Bravofly med pcr-resultatet. Holder det med mitt resultat for å få kansellert reisa for hele familien? Barna er 1,5 og 3 år. For små for å reise alene med faren. Og faren reiser heller da med oss senere engang istedet for alene nå.

Hvordan ser norwegian på dette? Det er de vi skulle reise med, bare booka via bravofly.

Må mannen ha negativ pcr også?

Anonymkode: eaa8d...f9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du sende pcr til "Bravofly" (hva nå enn det er)?

Du kontakter selskapet for å formidle at dere ikke vil reise, slik at flyet slipper rope dere opp og vet dere ikke vil ankomme, og så melder du inn saken via forsikring, som i andre tilfeller med sykdom, med mindre du har en helt unik avbestillingsbetingelse som gjør at du kan avbestille (i så fall avbestiller du, uten å nevne korona). Det sagt så må du jo beviselig være syk og ikke kunne reise - om reisen er mer enn 4 dager fra test tviler jeg på at du har rett på noe som helst, om ikke selskapet nekter deg å reise.

Det sagt er ikke barn på 1 og 3 for "unge" til å reise med faren samtidig som de er gamle nok til å være hjemme med deg. Slikt tull bør du ikke nevne for noen som helst.

Anonymkode: 1df2b...9eb

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det sagt er ikke barn på 1 og 3 for "unge" til å reise med faren samtidig som de er gamle nok til å være hjemme med deg. Slikt tull bør du ikke nevne for noen som helst.

Anonymkode: 1df2b...9eb

Enig i dette. At faren foretrekker å reise senere med familien blir en annen sak, men de er ikke for unge. 

Anonymkode: 638ba...152

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare sjekke med reiseforsikringen din. Det er de som evt dekker tapet.

Anonymkode: 21415...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...