Tip321 Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Har en snart 4 måneder gammel baby som siden han var nyfødt har hatt rektal temperatur på mellom 37,2-37,5. Ofte har han 37,5 på morgenen også. Legen har undersøkt han og finner ingenting galt. Det er konferert med barnelegen som heller ikke synes at det er noe å ta tak i. Jeg bekymrer meg litt for temperaturen hans. Det virker ikke helt normalt med 37,5 på morgenen i så lang tid. Så i mine øyne har han vært subfebril i lengre tid. Er det noen andre som har babyer med litt høyere temperatur enn det vanlige?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Nå har jeg ikke målt rektalt annet enn når hun har vært syk. Da stemte det med øretermometeret, men det trenger jo ikke være nøyaktig. I hvert fall ser jeg at vår yngste har 37.5 - 37.7 til vanlig med øretermometeret, og har hatt det gjennom babytiden. Jeg har flere ganger syntes hun var varm, målt og tenkt hun holdt på å få feber pga litt høy temperatur, og til slutt konkludert med at hun har litt høy temperatur normalt sett. Eldstebarnet og jeg selv ser ut til å ligge rundt 36.5. Ellers har begge barna mine runder med langvarig nesten/lav feber i det siste. Da rundt 38, og jeg har dobbeltsjekket rektalt. Det har vart i over en uke, men så gått over igjen, og har vært ifbm infeksjon som også ga milde luftveissymptomer. Anonymkode: be840...816
mereo Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå har jeg ikke målt rektalt annet enn når hun har vært syk. Da stemte det med øretermometeret, men det trenger jo ikke være nøyaktig. I hvert fall ser jeg at vår yngste har 37.5 - 37.7 til vanlig med øretermometeret, og har hatt det gjennom babytiden. Jeg har flere ganger syntes hun var varm, målt og tenkt hun holdt på å få feber pga litt høy temperatur, og til slutt konkludert med at hun har litt høy temperatur normalt sett. Eldstebarnet og jeg selv ser ut til å ligge rundt 36.5. Ellers har begge barna mine runder med langvarig nesten/lav feber i det siste. Da rundt 38, og jeg har dobbeltsjekket rektalt. Det har vart i over en uke, men så gått over igjen, og har vært ifbm infeksjon som også ga milde luftveissymptomer. Anonymkode: be840...816 Min har hatt samme temp siden fødsel, hadde de nok reagert på sykehuset også. Men ungen er bare varm av seg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Tip321 skrev (9 timer siden): Har en snart 4 måneder gammel baby som siden han var nyfødt har hatt rektal temperatur på mellom 37,2-37,5. Ofte har han 37,5 på morgenen også. Legen har undersøkt han og finner ingenting galt. Det er konferert med barnelegen som heller ikke synes at det er noe å ta tak i. Jeg bekymrer meg litt for temperaturen hans. Det virker ikke helt normalt med 37,5 på morgenen i så lang tid. Så i mine øyne har han vært subfebril i lengre tid. Er det noen andre som har babyer med litt høyere temperatur enn det vanlige? Slutt å måle feberen hele tiden, i alle fall rektal. Du kan perforere tarmen. Man skal måle rektalt kun når det er høyst nødvendig. Er barnet ditt atopisk? De er ofte varmere enn andre. Vårt barn lå på denne temperaturen med melkeallergi og utslett. Anonymkode: 53113...4f7 3
Sofakona Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Vi har en på 3 år..hun ligger alltid på 37,5:) ikke noe galt med henne.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 37,5 er da helt normal kroppstemperatur 😊 Anonymkode: 515d9...272
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 (endret) Helt normalt. Endret 25. mars 2022 av Tvillingsjel 1
Vifte Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Å nei. Enda en hysterisk mamma. Jeg orker ikke 🤦♀️ 1
Tip321 Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har målt temperatur på han de gangene jeg kjenner at han føles veldig varm for å sjekke om han har fått feber. Han var innlagt på sykehus i starten med en alvorlig infeksjon og derfor er jeg litt påpasselig med han. Han har melkeproteinallergi og får melkefri mme og jeg har kuttet ut melk i kosten. Han er i fin i magen nå. Han er mitt fjerde barn og ingen av de andre har vært så varme, så derfor har jeg vært litt bekymret.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Tip321 skrev (På 26.3.2022 den 7.58): Jeg har målt temperatur på han de gangene jeg kjenner at han føles veldig varm for å sjekke om han har fått feber. Han var innlagt på sykehus i starten med en alvorlig infeksjon og derfor er jeg litt påpasselig med han. Han har melkeproteinallergi og får melkefri mme og jeg har kuttet ut melk i kosten. Han er i fin i magen nå. Han er mitt fjerde barn og ingen av de andre har vært så varme, så derfor har jeg vært litt bekymret. Ah! Men om han har MPA så er han nok atopisk og vil derfor ha forhøyet temperatur 😊 Anonymkode: 53113...4f7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Jeg anbefaler deg å kjøpe øretermometer og spare rektalt til når det kun er høyst nødvendig Anonymkode: 53113...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå