Gå til innhold

Folk som låner penger men betaler ikke tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det nå dessverre. Noen som har opplevd lignende og har forslag til løsning?

Anonymkode: 15d39...045

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det et par ganger. Eneste løsning er å ta læring av det og slutte å låne folk penger.

Anonymkode: 2b05e...873

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Folk som låner penger har ikke god økonomistyring. Og er ikke folk du bør låne penger til.

Så konklusjonen er å aldri låne penger til noen. 

Anonymkode: 25306...702

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lån aldri folk penger. 

Har de behov for store summer til ting som ikke er livsnødig, så får de ta opp forbrukslån som alle andre. Eller sparer som normale oppegående folk gjør. 
Har de behov for penger til mat, medisiner eller regninger så får de søke supplerende sosialstønad. 
Har de akutt behov for penger på dagen, så får de søke nødhjelp hos NAV. 

Det er ikke mitt ansvar å brødfø voksne mennesker. Venner eller kjæreste spiller absolutt ingen rolle. Familie kan gå, men kun de nærmeste og jeg hadde aldri lånt mine brødre så mye som en femtiøring en gang. For de to ser på all lån som en gave. 

Jeg er ikke helt kald altså. Hvis noe er galt med bankkortet til mamma i butikken, så legger jeg så klart av for henne. Pengene blir jo overført samme dag når hun kommer hjem. Så det gjelds ikke føler jeg. Men må bare nevne det at jeg er ikke helt iskald når det kommer til penger. 😂 Men å låne folk penger generelt sett er ikke mitt ansvar. De må ta ansvar for seg selv økonomisk og da skaffe penger på egenhånd.  

Anonymkode: 08163...54f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke lånt bort penger til noen venner, og heller ikke familie i form av brødrene mine. De har ikke styring og kontroll på penger i det hele tatt, så de pengene hadde jeg aldri sett igjen. Så nei.

Man skal ikke låne bort penger man ikke har råd til å miste. I tillegg kan det å skylde en venn penger gjøre at en slik venn trekker seg unna og plutselig "ikke kjenner deg" lenger.... bare for å slippe og betale tilbake. Det er det som ofte skjer.

Den eneste jeg har lånt penger til er min voksne sønn. Jeg har ikke lånt han mer enn jeg kunne være villig til å tape. Lånte han nylig 20 000 til en ny gaming-pc, og den har han snart tilbakebetalt, som jeg visste han ville.  

Jeg har dessverre ikke forslag til løsning for deg, fordi det er utrolig vanskelig å inndrive penger fra en venn, når man ikke har noen avtale skriftlig. Eller har du det?

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri låne bort til andre enn de man vet betaler.

De eneste jeg låner penger til er barna mine og samboeren min.

Anonymkode: 7819c...d07

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Aldri lån folk penger man ikke har råd til å miste.

Har du skriftlig avtale?

AnonymBruker
Skrevet

Låner aldri bort en krone.. men kan spa dere en kaffe o.l på venner. Alt under 100 kr krever jeg ikke tilbake.

Anonymkode: 44004...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...