Gå til innhold

Du som har fått skattepengene utbetalt -

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når leverte du skattemeldingen? :) 
Oppdater gjerne dagene fremover også. Håper jeg får nesteuke 😎

Anonymkode: 6e968...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk og leverte skattemeldingen første dagen de begynte å sende ut. Fikk vel pengene på tirsdag denne uken om jeg husker riktig

Anonymkode: 1ce60...87c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mine utbetalt gjennom året i fjor + en slump gratis lån fra staten som jeg skal betale tilbake i slutten av mai.

Anonymkode: df26b...2e4

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk mine utbetalt gjennom året i fjor + en slump gratis lån fra staten som jeg skal betale tilbake i slutten av mai.

I utgangspunktet samme her. 

Men har du undersøkt om det er rentefritt å vente til forfall i høst, tilsvarende i fjor?

Vanligvis venter jeg med tilbakebetaling lengst mulig, da alternativ avkastning langt overstiger renter. Men med all usikkerheten i markedet i år betaler jeg nok tilbake dersom de krever renter etter 31/5. 

Anonymkode: d36f6...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet samme her. 

Men har du undersøkt om det er rentefritt å vente til forfall i høst, tilsvarende i fjor?

Vanligvis venter jeg med tilbakebetaling lengst mulig, da alternativ avkastning langt overstiger renter. Men med all usikkerheten i markedet i år betaler jeg nok tilbake dersom de krever renter etter 31/5. 

Anonymkode: d36f6...a44

Jeg tenkte på det samme, men har ikke sjekket enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et spm om skatt. Det står «pass på at du ikke betaler for lite eller for mye skatt».. Om jeg betaler for mye, får jeg ikke det tilbake? 

Anonymkode: 97dd4...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Et spm om skatt. Det står «pass på at du ikke betaler for lite eller for mye skatt».. Om jeg betaler for mye, får jeg ikke det tilbake? 

Anonymkode: 97dd4...299

Det blir mye administrasjon for Skatteetaten med innkreving av restskatt og tilbakebetaling av skatt til gode, derfor skriver de det slik. Betaler du for mye skatt blir det jo også som om Staten låner penger rentefritt fra deg, de mest økonomisk bevisste unngår denne formen for "sparing".

Men joda, så lenge du husker å fylle ut alle fradrag du har rett på får du jo pengene tilbake :)

Anonymkode: c7e0c...c98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får man tilbake så fort? Jeg synes å ha lest at man ikke får utbetalt før i sommer? Jeg fikk og leverte skattemelding idag. Er det et sted jeg kan sjekke når jeg får utbetalt? 

Anonymkode: 878b8...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får man tilbake så fort? Jeg synes å ha lest at man ikke får utbetalt før i sommer? Jeg fikk og leverte skattemelding idag. Er det et sted jeg kan sjekke når jeg får utbetalt? 

I 2022 kan du forvente at skatteoppgjøret kommer ut til følgende tidsrom, med påfølgende utbetaling av eventuelle skattepenger til gode kort tid etter: Fra 1-2 uker etter levering av ny type skattemelding, tidligst 2.4.2022., og frem til 24.6.2022: Skatteoppgjør for lønnstakere og pensjonister.

https://www.skattepenger.net/nar-kommer-skattepengene#:~:text=I 2022 kan du forvente,Skatteoppgjør for lønnstakere og pensjonister.

Anonymkode: 94b12...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror normalen er 6 dager, i hvertfall ut fra den årlige skattemeldingstråden.

Anonymkode: 5ec76...556

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg leverte skattemeldinga mi den 23.mars. Der står det at jeg får penger tilbake. På hvilken dato kan jeg forvente at pengene kommer på konto? Har ikke mottatt skatteoppgjør enda. 

Anonymkode: 2f171...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leverte skattemeldinga mi den 23.mars. Der står det at jeg får penger tilbake. På hvilken dato kan jeg forvente at pengene kommer på konto? Har ikke mottatt skatteoppgjør enda. 

Det vet ingen. Ikke engang skatteetaten.

Anonymkode: 6dc1b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemelding onsdag forrige uke, leverte torsdag, fikk pengene onsdag denne uken. 

Anonymkode: afcb7...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 13.19):

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere må følge med her https://www.altinn.no/skjemaoversikt/skatteetaten/mine-krav-og-betalinger/ og når pengene kommer inn der leste jeg at det skal gå maks 3 uker før man får pengene utbetalt. Ser også ut som at pengene i hovedsak betales ut på onsdager. 

Anonymkode: 6a567...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det tok 6 dager (inkl. helg) fra levering til utbetaling.

Anonymkode: 322fc...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok bare 3 dager fra jeg leverte til beløpet var bokført på 'mine krav'.

Anonymkode: 6f367...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...