AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 HI sier sitt. Jeg vet hva reglene er. Men hva slags person lar deg står for disse betalingene når folk har glemt å avregistrere brikke når de selger bilen? Synes det er hårreisende hvor mange folk som eier ikke skam i å nekte å betale opp for seg, også hårreisende at disse bomselskaper ikke deaktivere brikker automatisk når bilen får en ny eier. Etter å ha snakket med vedkommende ønsker vi å gå til søksmål, eller name og shame i avisen. Anonymkode: 8d30a...92f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Det er jo selvfølgelig selgers ansvar, som har en avtale det ikke er ryddet i. Ny eier har ikke inngått en avtale med bompengeselskapet, mulig ikke tenkt over det en gang. Så urettferdig at denne skal få en regning ut av det blå. Og å skylde på at bompengeselskapet skal ha regler når private personer kjøper og selger bil? Den var drøy... Anonymkode: 318aa...044 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Er vel ikke så vanskelig å fikse dette før en selger bilen. Det er vel ingen hokuspokus. Anonymkode: 67117...458 1
Loboto Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Du har godtatt avtalen med bompengeselskapet. Tips til neste gang, les gjennom avtalen ordentlig så du vet hva du signerer for. 1 2
Ulven Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Alle vet at bompassering koster penger, så at vedkommende surfer på deres gamle brikke og motsetter seg å betale, viser hva slags mennesketype man har med å gjøre. Mennesker med normal samvittighet gjør opp for seg! Men du kommer til å få en mye større regning ved å ta dette til rettsystemet, så i første omgang kan du starte en forliksak. Og så ser du hva som blir utfallet av denne. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Som jeg nevnt forstår jeg at det var vårt ansvar. Men mener dere dødseriøs at de som har snyltet i 1 år skal ikke gjør opp for seg? Bare fordi folk har glemt å si opp avtalen? Det er jo på svart og hvit hvilken passeringer og hvilken bil har passert der i en del av landet 7 timer unna. Om dette hadde skjedd oss selvfølgelig ville vi ha betalt vedkommende tilbake. Men jøss, ærlig folk er ikke i flertall i disse dager eh? Anonymkode: 8d30a...92f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 2 minutter siden, Loboto said: Du har godtatt avtalen med bompengeselskapet. Tips til neste gang, les gjennom avtalen ordentlig så du vet hva du signerer for. Vi vet godt hva vi signert for. Det er en del som faktisk glemmer å si opp avtalen - så du mener på grunn av dette skal folk få lov å være umoralske? Anonymkode: 8d30a...92f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som jeg nevnt forstår jeg at det var vårt ansvar. Men mener dere dødseriøs at de som har snyltet i 1 år skal ikke gjør opp for seg? Bare fordi folk har glemt å si opp avtalen? Det er jo på svart og hvit hvilken passeringer og hvilken bil har passert der i en del av landet 7 timer unna. Om dette hadde skjedd oss selvfølgelig ville vi ha betalt vedkommende tilbake. Men jøss, ærlig folk er ikke i flertall i disse dager eh? Anonymkode: 8d30a...92f Hvis jeg hadde brukt et år på å oppdage at jeg betalte en annens bompasseringer hadde jeg blitt så flau at jeg hadde latt det forbigå i stillhet, betalt siste regning, ordnet med bomselskapet og satt det på konto for dyrbar lærdom. Anonymkode: bdc76...40d 22
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi vet godt hva vi signert for. Det er en del som faktisk glemmer å si opp avtalen - så du mener på grunn av dette skal folk få lov å være umoralske? Anonymkode: 8d30a...92f Det er ikke ulovlig å være umoralsk og du vinner ikke en slik sak i retten. Anonymkode: e797c...f37 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi vet godt hva vi signert for. Det er en del som faktisk glemmer å si opp avtalen - så du mener på grunn av dette skal folk få lov å være umoralske? Anonymkode: 8d30a...92f Og mange glemmer å betale huslånet sitt. De mister allikevel huset. Anonymkode: 4be19...791 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg hadde brukt et år på å oppdage at jeg betalte en annens bompasseringer hadde jeg blitt så flau at jeg hadde latt det forbigå i stillhet, betalt siste regning, ordnet med bomselskapet og satt det på konto for dyrbar lærdom. Anonymkode: bdc76...40d Vi har selvfølgelig autogiro og har kjørt en del selv, så skjønte ikke før vi fikk en stor regning nå nylig. Flaut er det ikke. Nå i disse dagene får du 10 bompasseringer på en strek. Så ja, regner med at det skjer oftere enn du tror, og i tillegg at mange aldri oppdager at de har blitt belastet for en feil passering på grunn av feil ved avlesning. Uansett, så er det ganske oppsiktsvekkende at folk mener andre skal bare betale med et smil på grunn av de var så dum å ikke avregistrere brikken. Tydelig mange uærlig folk rundt omkring. Flaut er det ikke, burde skjemmes. Anonymkode: 8d30a...92f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Og mange glemmer å betale huslånet sitt. De mister allikevel huset. Anonymkode: 4be19...791 Om naboen hadde betalt huslånet ditt med et uhell, mener du at du burde ikke betale de tilbake? Eller skulle de belastes fordi de hadde tastet feil med innbetaling? Ingen har GLEMT å betale regninger. Dette er folk som tar for gitt at folk skal bare godta å betale sine bompasseringer fordi vedkommende glemt å avregistrere brikke når bilen har fått ny eier. Anonymkode: 8d30a...92f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har selvfølgelig autogiro og har kjørt en del selv, så skjønte ikke før vi fikk en stor regning nå nylig. Flaut er det ikke. Nå i disse dagene får du 10 bompasseringer på en strek. Så ja, regner med at det skjer oftere enn du tror, og i tillegg at mange aldri oppdager at de har blitt belastet for en feil passering på grunn av feil ved avlesning. Uansett, så er det ganske oppsiktsvekkende at folk mener andre skal bare betale med et smil på grunn av de var så dum å ikke avregistrere brikken. Tydelig mange uærlig folk rundt omkring. Flaut er det ikke, burde skjemmes. Anonymkode: 8d30a...92f Ingen som har sagt du skal betale med et smil. Bare at dette er du ganske skyld i selv. Særlig etter et helt år. Anonymkode: 318aa...044
TheHairyToothfairy Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 Herregud, er folk virkelig på kjipamodusen hele tiden på forumet? Selvfølgelig kan ikke annen bruker benytte seg av andres bombrikke, det er tyveri. Bomselskapet vil stille seg undrende og unngå arbeid selv, dessverre, der får du sjeldent hjelp. Jeg har ikke vært borti dette selv, men kjenner godt til saker hvor selger har vunnet frem og fått tilbake (kanskje ikke hele) summen det har kostet med feilaktig passering. Et hett tips er å melde seg inn i Amcar og benytte seg av juridisk hjelp derfra, Amcar er en bilistorganisasjon i dag, i motsetning til NAF som dessverre ikke har annen interesse en camping, elsykkel og turistguide. 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #15 Skrevet 25. mars 2022 SidFernwilter skrev (4 minutter siden): Herregud, er folk virkelig på kjipamodusen hele tiden på forumet? Selvfølgelig kan ikke annen bruker benytte seg av andres bombrikke, det er tyveri. Bomselskapet vil stille seg undrende og unngå arbeid selv, dessverre, der får du sjeldent hjelp. Jeg har ikke vært borti dette selv, men kjenner godt til saker hvor selger har vunnet frem og fått tilbake (kanskje ikke hele) summen det har kostet med feilaktig passering. Et hett tips er å melde seg inn i Amcar og benytte seg av juridisk hjelp derfra, Amcar er en bilistorganisasjon i dag, i motsetning til NAF som dessverre ikke har annen interesse en camping, elsykkel og turistguide. Lenke til saker som er vunnet? Anonymkode: e797c...f37
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #16 Skrevet 25. mars 2022 1 hour ago, SidFernwilter said: Herregud, er folk virkelig på kjipamodusen hele tiden på forumet? Selvfølgelig kan ikke annen bruker benytte seg av andres bombrikke, det er tyveri. Bomselskapet vil stille seg undrende og unngå arbeid selv, dessverre, der får du sjeldent hjelp. Jeg har ikke vært borti dette selv, men kjenner godt til saker hvor selger har vunnet frem og fått tilbake (kanskje ikke hele) summen det har kostet med feilaktig passering. Et hett tips er å melde seg inn i Amcar og benytte seg av juridisk hjelp derfra, Amcar er en bilistorganisasjon i dag, i motsetning til NAF som dessverre ikke har annen interesse en camping, elsykkel og turistguide. er ikke overrasket. Takk for tipset. Tror vi kommer til å må bare svelge kamelen Anonymkode: 8d30a...92f
Portvinpiken Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 Jepp, folk er uærlige så det kan skje. Skjedde med meg også, men det tok meg 2 år før jeg oppdaget det (jeg kjører mye, nye eiere kjørte en del mindre). Jeg valgte å ta det på min kappe siden det ikke er så mye annet å gjøre. Kan ikke ta folk for retten for å være uærlige mht slike ting dessverre. Dyr lærepenge for meg. Jeg var idiot og de var uærlige.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 12.13): Som jeg nevnt forstår jeg at det var vårt ansvar. Men mener dere dødseriøs at de som har snyltet i 1 år skal ikke gjør opp for seg? Bare fordi folk har glemt å si opp avtalen? Det er jo på svart og hvit hvilken passeringer og hvilken bil har passert der i en del av landet 7 timer unna. Om dette hadde skjedd oss selvfølgelig ville vi ha betalt vedkommende tilbake. Men jøss, ærlig folk er ikke i flertall i disse dager eh? Anonymkode: 8d30a...92f Det spiller jo ingen rolle da det tross alt var ditt ansvar og du som har driti på draget. Du kan synes det er så umoralskt du bare vil, det er likevel din egen feil og det er du som må ta konsekvensene. Tror en advokat kommer til å le av deg om du prøver. Dette står klokkeklart i avtalen du signerte med bomselskapet. Det er heller ikke sånn at du får faktura sånn plutselig etter et år. Hele saken er rett og slett flau, for deg. Anonymkode: 7cb2e...1f1 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 Dette har det vært skrevet masse forbrukerartikler om i diverse aviser og nettsider. Betaler man penger til feil kontonummer er man avhengig av mottakers velvilje for å få pengene tilbake, sånn er det med bombrikke også. Dersom du glemmer å si opp andre abonnement får du heller ikke pengene igjen selv om du ikke benytter deg av dem, det være seg Netflix eller treningssenter eller kosttilskudd. Anonymkode: 07986...4a2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #20 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 12.13): Som jeg nevnt forstår jeg at det var vårt ansvar. Men mener dere dødseriøs at de som har snyltet i 1 år skal ikke gjør opp for seg? Bare fordi folk har glemt å si opp avtalen? Det er jo på svart og hvit hvilken passeringer og hvilken bil har passert der i en del av landet 7 timer unna. Om dette hadde skjedd oss selvfølgelig ville vi ha betalt vedkommende tilbake. Men jøss, ærlig folk er ikke i flertall i disse dager eh? Anonymkode: 8d30a...92f Jeg skjønner at dette er surt, og de aller fleste ville nok betalt tilbake. Jeg tror ikke ærlige folk er i mindretall. Men de andre finnes, og du har vært både dum/glemsk/uoppmerksom og uheldig. Jeg vet ikke hvor god saken din vil være i retten, men jeg ville undersøkt en del før jeg hadde brukt mye penger i retten. Her jeg bor er det en stakkar som har hyret en sleip advokat og brukt masse penger i flere runder på en sak hun ikke kan vinne. Her er det snakk om mange hundre tusen på en fillesak (i mine øyne) på én person. Ikke bli en sånn en. Anonymkode: 3cba0...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå