AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Hvis man er på en ukjent restaurant og har lyst til å ta en drink før maten, spør man da om de har en drinkmeny eller bare spør man om de har en eller annen vanlig drink? Synes alltid de spør med en gang om man vil ha noe å drikke, og det vil jeg jo, men synes liksom det er litt kleint å spørre etter meny når mange bare svarer det vil ha med det samme. Eller overtenker jeg dette. Anonymkode: f6cbe...102
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Kommer an på settingen, og om jeg vet hva jeg vil ha. Med mindre jeg vet hva jeg vil ha så ber jeg om vinkartet, eller drinkkartet. Om jeg vet hva jeg helst vil ha, og de ikke har det, så ramser de ofte opp alternativer. Unntaket er hvis jeg er ute i formell sammenheng, eller større grupper der førstemann bare sier "en tørr hvitvin". Da sender jeg ikke kelneren ut etter vinkartet bare til meg. Anonymkode: 12b46...77d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Du overtenker. Bare si hva du vil ha med en gang, du. Har de ikke det, er det innafor å be om å få se på drinkmenyen. Anonymkode: b0380...aba
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Hvis vi er mange og førstemann på runden bare bestiller en enkel øl eller vin, gjør jeg det samme. Hvis jeg er først på runden spør jeg om de har noen drinker. Sjelden jeg ber om vinkartet, jeg sjekker det på nett før vi går og spiser, hvis vi har bestilt bord på forhånd. Anonymkode: 0c0f3...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå