AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Hei, jeg jobber kommunalt og har fast lønn. Nå skal vi sette oss inn i ny programvare, og sjefen mener vi må ta dette av fritid. Jeg er organisert i utdanningsforbundet. Jobben har ikke mulighet til å organisere så dette går innenfor arbeidstid. Synes ikke det er greit. Anonymkode: 16518...e88
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Hvor mye tid vil det ta og hvor krevende er det? Kan det gjøre hjemme eller må dere på arbeidsplassen? Anonymkode: 55d75...e8a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor mye tid vil det ta og hvor krevende er det? Kan det gjøre hjemme eller må dere på arbeidsplassen? Anonymkode: 55d75...e8a Det er en avgjørende del av jobben. Det kan gjøres fra både hjemme og arbeidsplass. Saken er at jeg må bruke av min fritid Anonymkode: 16518...e88
Viernes Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Har du snakket med kollegene dine om hva de synes om det? Jeg er forøvrig enig med deg. Hadde det vært å lese kjapt gjennom noe på 5-10 minutter hadde det vært en ting, men det tar jo gjerne litt tid å sette seg inn i ny programvare. Hvorfor kan det ikke gjøres i arbeidstiden?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Ny programvare som du er pålagt å bruke, da er det jobb. Det sagt. Jeg har jobbet enormt mange timer gratis med faglige oppdateringer, og å lære meg tekniske løsninger. Noe som har betalt seg enormt i lønn og stilling. Så det må jo også vurderes mot hvor vanskelig du ønsker å gjøre deg rett før et lønnsoppgjør, eller om du har videre ambisjoner internt. Anonymkode: b4b83...8e1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Enten skal det gjøres i arbeidstiden du allerede har, eller så skal du få avspasere eller få overtidsbetalt for den du bruker på det. Hadde ikke godtatt noe annet. Anonymkode: e426c...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå