Gå til innhold

Går ikke ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Har hittil tatt av ca 7 kg. Dette ved å trene 3-4 x i uka (styrke/kondisjon) + ligge på rundt 1600 kcal. Nå har jeg møtt det berømte platået, og står bom fast rundt 68 kg. Skulle helst gått ned 3-4 kg til. Tips?

Anonymkode: 977ed...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dobbelsjekk hvor mye kcal du trenger å spise med den nye vekten for å fortsatt ligge i underskudd.

Dobbelsjekk også hvor mye kcal du faktisk får i deg per dag.

Merk også at muskler veier mer enn fett så du kan gå ned i fettprosent uten at det viser tydelig på vekten. Bruk gjerne målebånd i stedet for vekt for å se fremgang.

Anonymkode: 30547...f00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vektnedgang går også litt i rykk og napp selv ved gjevnt kaloriinntak.

Dobbelsjekk mengden kalorier inn og gi det mer tid.

Anonymkode: b3134...962

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips. 

Sjekket kalkulator, og jeg skal visst ligge rett over 1600 fortsatt, men kanskje jeg skal prøve å redusere litt på inntaket likevel 🙂

Trent godt i 4 mnd, så lov å håpe at det er litt muskler der også, ser i alle fall bedring i speilet 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for tips. 

Sjekket kalkulator, og jeg skal visst ligge rett over 1600 fortsatt, men kanskje jeg skal prøve å redusere litt på inntaket likevel 🙂

Trent godt i 4 mnd, så lov å håpe at det er litt muskler der også, ser i alle fall bedring i speilet 😉.

Hvor høy er du? Det er ganske vanlig å måtte gå ned litt mer i kalorier for å bli helt slank. Evt bytt ut litt styrketrening med jogging/rask gange. Jeg har gått ned kun ved kosthold og mye gåturer. 

Anonymkode: 1bf00...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor høy er du? Det er ganske vanlig å måtte gå ned litt mer i kalorier for å bli helt slank. Evt bytt ut litt styrketrening med jogging/rask gange. Jeg har gått ned kun ved kosthold og mye gåturer. 

Anonymkode: 1bf00...789

Jeg er 165. Kombinerer styrke og kondisjon. Går turer i helgene med barna 🙂. Kostholdet er klar hovedpri, men godt å få brukt kroppen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser du ofte? Kanskje du har noe å vinne på å justere på antall måltider og timing av disse?

Anonymkode: 6b804...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser du ofte? Kanskje du har noe å vinne på å justere på antall måltider og timing av disse?

Anonymkode: 6b804...a3e

Spiser ofte og lite. 5 måltider om dagen, hender det blir en snack, så må nok være mer bevisst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 165. Kombinerer styrke og kondisjon. Går turer i helgene med barna 🙂. Kostholdet er klar hovedpri, men godt å få brukt kroppen også. 

Jeg er 172, og måtte godt under 1600 kcal for å gå videre ned etter 68. Men jeg er inaktiv, så regner med du tar høyde for aktiviteten din :)

Husk at platå er helt normalt, jeg hadde flere uker på rad med det. Bruk målebånd, mye bedre enn vekta spesielt når du trener.

Anonymkode: ba1d0...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...