Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller for ca 4 mnd siden, da jeg og typen prøver å få barn. Har fulgt syklusen min nøye gjennom en app, og har hatt så og si perfekt syklus siden jeg slutta. Hadde sex dagene før og på dagen for eggløsning, og skulle nå hatt mensen for to dager siden. Har ikke fått det enda, og jeg har alltid fått det på dagen eller litt før. Jeg har derimot hatt en veldig mørk utflod, men bare bittelitt spor. Tok graviditetstest i dag som var negativ, men det står på nettet at det normalt ikke vises på test før en uke etter forventet menstruasjon. Lurer da på om andre som har vært gravid også hadde veldig mørk og sporete utflod rundt første menstruasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha positiv test nå. Du er nok ikke gravid 

Anonymkode: 26eee...950

AnonymBruker
Skrevet
Cinderella1234 skrev (9 minutter siden):

Jeg sluttet på p-piller for ca 4 mnd siden, da jeg og typen prøver å få barn. Har fulgt syklusen min nøye gjennom en app, og har hatt så og si perfekt syklus siden jeg slutta. Hadde sex dagene før og på dagen for eggløsning, og skulle nå hatt mensen for to dager siden. Har ikke fått det enda, og jeg har alltid fått det på dagen eller litt før. Jeg har derimot hatt en veldig mørk utflod, men bare bittelitt spor. Tok graviditetstest i dag som var negativ, men det står på nettet at det normalt ikke vises på test før en uke etter forventet menstruasjon. Lurer da på om andre som har vært gravid også hadde veldig mørk og sporete utflod rundt første menstruasjon?

Dette stemmer ikke. Graviditetstesten pleier i de aller fleste tilfeller å være positiv når du skulle hatt mens dersom du er gravid. 

Anonymkode: 2688d...44b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to helt tydelige røde streker på testen en dag etter forventet mens, så det stemmer nok ikke. Hadde du vært gravid, skulle du fått positiv test nå.

Anonymkode: 31cc7...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Graviditetstester er stort sett >99% sikre når du er over dato for forventet mens (dvs, over 14 dager siden eggløsning). Så enten er mensen rett rundt hjørnet, eller så hadde du eggløsning senere enn vanlig og dette blir da en lengre syklus enn vanlig. I sistnevnte tilfelle kan det fremdeles hende du er gravid, men da en del kortere på vei enn du ville antatt ut fra siste mens. Tiden vil vise! Lykke til :)

Anonymkode: 3eb1f...892

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok eggløsning som har vært litt senere enn forventet. derfor ikke mensen. En app kan bare foreslå ut fra tidligere sykluser, men det er veldig normalt å ha litt varierende sykluser. Vanligvis er en graviditetstest positiv litt før ventet mens. 

Bruk heller El tester for å sjekke når ca du har EL. 

Anonymkode: f2e4b...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...