AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #61 Del Skrevet 25. mars 2022 8 hours ago, rockybalboa said: Skjønner ikke hvorfor folk må gifte seg i ferietiden og attpåtil forvente at alle andre skal droppe ferietur. Det må da være mulig å styre unna ferien. Skjønner ikke hvorfor barnefamilier tror at de skal prioriteres hele tiden. I fellesferie er et perfekt tidspunkt i å ha bryllup da de fleste har fri. I tillegg, kan deg og din ego reise de andre 30 dager i fellesferien! Anonymkode: 28377...27d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #62 Del Skrevet 25. mars 2022 Lever dine foreldre? Kan de megle? Ligger noe mer bak? Anonymkode: def91...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #63 Del Skrevet 25. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Synes faktisk mange av dere svarer meg ganske kvast. Tenker dere ikke på at jeg kanskje blir trist av å lese svarene deres? Ts Anonymkode: beeb8...39a KG i et nøtteskall, men samtidig husker at de spydige egoistiske kommentarer kommer fra menn lol. Typisk at de prioritere sine egen kontra bryllup. Anonymkode: 28377...27d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #64 Del Skrevet 25. mars 2022 2 hours ago, Maleficenta said: et bryllup er 1!!!! dag. De har 4 fuckings uker med ferie Noen bestiller billetter allerede i januar. Merkelige folk, men jeg kjenner noen sånne. Anonymkode: def91...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #65 Del Skrevet 25. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår selvklart skuffelsen, men også at folk med barn i skolealderen prioriterer barnas sommerferie. (Især nå, etter to år med korona). Men jeg ville ha gitt beskjed allerede da jeg mottok save-the-date'n hvis vi nok ikke hadde mulighet å komme. Ikke komme i protest mot at noe perifert slekt ikke er invitert: Null forståelse for det. Takke nei uten begrunnelse: På den ene siden er det jo "klokt" for så kan begrunnelsen ikke angripes. Men skjønner det er et litt kølig svar å få. Anonymkode: 38b12...107 Så du ville ha hoppet over dine egne søskens bryllup fordi du mener barna skal prioriteres? Bryllupet er EN DAG. Barna har du i mange år og samtidig har de jo ca 7 uker ferie på sommeren. Ta deg en bolle. Svarene du får her i tråden ts er Norge i ett nøtteskall!!! Selvopptatte kalde egoister. Anonymkode: 28377...27d 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #66 Del Skrevet 25. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Noen bestiller billetter allerede i januar. Merkelige folk, men jeg kjenner noen sånne. Anonymkode: def91...e60 Vedkommende har ikke bestilt billetter engang og ts har sagt i fra dato 1 år i forveien. Hva mer trenger folk? Skjønner ikke dere som forsvarer dette annet enn at dere er ikke veldig glad i deres egne familie. Anonymkode: 28377...27d 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. mars 2022 #67 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår ikke hva du mener? Anonymkode: 38b12...107 de visste om bryllupet et år i forveien men sa ikke noe da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #68 Del Skrevet 25. mars 2022 56 minutter siden, Daria said: Min søskens bryllup er av de hendelser det virkelig er en selvfølge for meg å prioritere, og jeg ville blitt såret hvis de ikke så det på samme måte. Her tenker jeg at det må ligge noe mer bak som TS enten ikke har skjønt eller ikke har blitt innviet i. Har man et normalt godt søskenforhold vil de fleste anstrenge seg for å være til stede - og komme med en oppriktig beklagelse og forklaring hvis det skulle være umulig å få til. Enig. Men ville man ikke også ha gjort bare litt for å høre med søsknene når det passet å ha bryllup, før man valgte dato? Jeg synes det er en spesiell formulering å bare ha "gitt beskjed om" å holde av datoen. Anonymkode: 38b12...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #69 Del Skrevet 25. mars 2022 nordlending skrev (9 timer siden): Kanskje fordi det gjør det mye enklere for de som ikke bor der brudeparet bor? Ikke alle kan ta fri når som helst, og eventuelt ta barna ut av skolen for å kunne reise. Tviler på at TS forventet at de skulle droppe ferietur for å være med i bryllupet, her er det snakk om at det ene søskenet visste når bryllupet skulle være, og likevel bestilte ferien akkurat da. Med planlegging kan man lett forskyve ferien en dag eller to. Så enig! De kunne fint hatt ferie OG gått i bryllup! Kan ikke fatte at søsken prioriterer slik! Samme med de andre søsknene. Burde skamme seg! Anonymkode: d5cfc...199 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #70 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvorfor barnefamilier tror at de skal prioriteres hele tiden. I fellesferie er et perfekt tidspunkt i å ha bryllup da de fleste har fri. I tillegg, kan deg og din ego reise de andre 30 dager i fellesferien! Anonymkode: 28377...27d Helt enig! Anonymkode: d5cfc...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #71 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke lest alle kommentarene her, men jeg ville antagelig gjort som søsken nr 1. jeg hadde ikke ofret en familieferie for et bryllup. Jeg har barn i skolen og kan ikke ta de ut av skolen for å dra på ferie ellers i året, og det tenker jeg at man må regne med dersom man velger å gifte seg i sommerferien. hva angår søsken 2; om du har invitert 120 stk, hvorfor kan ikke denne slektningen være med? Hva er grunnen for at søskenet mener det er naturlig at vedkommende er invitert, og hvorfor har du ikke invitert denne personen? Det høres kanskje ut som om kriteriene for invitasjon ikke er så strenge når man har invitert så mange gjester. søsken nr 3 må selvfølgelig komme med dn begrunnelse for å ikke delta. Anonymkode: ecc5e...c5b Jeg har også barn, men klarer å planlegge å gå i et bryllup i ferien likevel…. Det går IKKE utover barna. Det er nok heller egoistiske foreldre som kun tenker på seg og sine i dagens egosamfunn! Anonymkode: d5cfc...199 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. mars 2022 #72 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Enig. Men ville man ikke også ha gjort bare litt for å høre med søsknene når det passet å ha bryllup, før man valgte dato? Jeg synes det er en spesiell formulering å bare ha "gitt beskjed om" å holde av datoen. Anonymkode: 38b12...107 det er da vanlig. Er opp til brudeparet å bestemme dato. Så lenge de gir beskjed et år i forveien er det ikke umulig å sette av den datoen. Man spør ikke alle gjestene hvilken dag som passer best for de. Da får de jo ørten ulike datoer 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #73 Del Skrevet 25. mars 2022 25 minutter siden, Maleficenta said: det er da vanlig. Er opp til brudeparet å bestemme dato. Så lenge de gir beskjed et år i forveien er det ikke umulig å sette av den datoen. Man spør ikke alle gjestene hvilken dag som passer best for de. Da får de jo ørten ulike datoer Nå spiller du dum. Jeg sa spørre de tre søsken, hvis det er så viktig å ha dem med. Anonymkode: 38b12...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #74 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå spiller du dum. Jeg sa spørre de tre søsken, hvis det er så viktig å ha dem med. Anonymkode: 38b12...107 De fikk høre om datoen et år i forveien. De kunne umiddelbart sagt i fra hvis det ikke passet, i stedet for å late som ungenting og så komme 3-4 mbd før bryllupet og bare "sorry as, men vår ferietur er viktigere enn ditt bryllup. Dessverre passer det ikke. Bestilt? Nei vi har ikke bedtilt reise ennå". De vil jo tydeligvis ikke løfte et atom for å kunne delta i søsters bryllup Anonymkode: 21682...44f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. mars 2022 #75 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Men ville man ikke også ha gjort bare litt for å høre med søsknene når det passet å ha bryllup, før man valgte dato? Jeg synes det er en spesiell formulering å bare ha "gitt beskjed om" å holde av datoen. Anonymkode: 38b12...107 Det ville jeg faktisk ikke forventet et øyeblikk å bli tatt med på råd om, så lenge de informerte i god tid, med mindre det var noe helt spesielt av typen jeg vet at du skal ha baby/barnedåp/eksamen/besøke svigers i Australia i samme periode å ta høyde for. Man kan ikke alltid forvente å bli tatt hensyn til, av og til er man den som forventes å ta det hensynet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #76 Del Skrevet 25. mars 2022 Hvis dette er reelt, så er det åpenbart noe mer bak. Det kan være så mangt, men at alle søsknene står over et bryllup - og én har til og med ikke giddet å forklare utover «passer ikke»... Nei, jeg aner selvfølgelig ikke noe om hva det ikke er de forteller TS, eller hva du eventuelt ikke forteller oss, men noe er det. Personlig ville jeg forsøkt å nøste opp i det. Men bryllupet får nå bare gå sin gang. Søsknene kommer neppe selv om du utsetter, tipper jeg. Men det er jo ca. 120 mennesker som allerede har holdt av datoen, så da får du heller prioritere dem. Anonymkode: 7b559...87e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #77 Del Skrevet 25. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: De fikk høre om datoen et år i forveien. De kunne umiddelbart sagt i fra hvis det ikke passet, i stedet for å late som ungenting og så komme 3-4 mbd før bryllupet og bare "sorry as, men vår ferietur er viktigere enn ditt bryllup. Dessverre passer det ikke. Bestilt? Nei vi har ikke bedtilt reise ennå". De vil jo tydeligvis ikke løfte et atom for å kunne delta i søsters bryllup Anonymkode: 21682...44f Omtrent første ting jeg skrev her i tråden var at de burde ha sagt fra med det samme, så jeg har absolut ikke forsvart dem på det punktet. Anonymkode: 38b12...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #78 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lever dine foreldre? Kan de megle? Ligger noe mer bak? Anonymkode: def91...e60 Jeg tenkte det samme. Foreldrene deres burde snakke litt vett i skallen deres! Anonymkode: ebe35...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #79 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg og min utkårede gifter oss nå til sommeren. Dato ble satt i fjor sommer og alle våre nærmeste fikk da beskjed om at neste sommer blir det bryllup den-og-den datoen. Nå har vi akkurat sendt ut de formelle invitasjonene. Jeg har fire søsken. Den ene forteller meg nå at de ikke kan komme fordi de har ferie når bryllupet står og er nødt å prioritere en tur til varmere strøk ettersom det kun er på sommeren de kan ta med barna uten å ta de ut av skolen. Et annet søsken har satt seg på bakbena fordi vi ikke inviterer en annen fjern slektning av oss (som vi har ingen kontakt med), så det søskenet og familien der kommer ikke - i protest. Det tredje søskenet svarte bare at de dessverre ikke har anledning til å komme men ønsker oss en fin dag blablabla. Er dette normalt??? Jeg har mest lyst å avlyse hele greia. Er helt på gråten. Anonymkode: beeb8...39a passer det ikke så passer det ikke, det må du dessverre bare godta, men den ene søsken som ikke kommer pga en fjern slekting ikke kommer skjønner jeg meg ikke på. Men har de planlagt en sommerferie så skjønner jeg dem. Anonymkode: 3b319...aed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 25. mars 2022 #80 Del Skrevet 25. mars 2022 Jeg reiste til bestevenninna mi sitt bryllup i motsatt ende av landet, i sommerferien min. La opp ferien min i hensyn til festen, kunne ikke falle meg å gjøre noe annet. I utgangspunket så ville jeg tenkt at det er ufint av en søsken å prioritere familieferie over sin søskens bryllup, men at ALLE tre ikke vil delta? Er ikke det litt spesielt? Tror du det ligger noe mer bak TS? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå