AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Del Skrevet 25. mars 2022 Jeg og min utkårede gifter oss nå til sommeren. Dato ble satt i fjor sommer og alle våre nærmeste fikk da beskjed om at neste sommer blir det bryllup den-og-den datoen. Nå har vi akkurat sendt ut de formelle invitasjonene. Jeg har fire søsken. Den ene forteller meg nå at de ikke kan komme fordi de har ferie når bryllupet står og er nødt å prioritere en tur til varmere strøk ettersom det kun er på sommeren de kan ta med barna uten å ta de ut av skolen. Et annet søsken har satt seg på bakbena fordi vi ikke inviterer en annen fjern slektning av oss (som vi har ingen kontakt med), så det søskenet og familien der kommer ikke - i protest. Det tredje søskenet svarte bare at de dessverre ikke har anledning til å komme men ønsker oss en fin dag blablabla. Er dette normalt??? Jeg har mest lyst å avlyse hele greia. Er helt på gråten. Anonymkode: beeb8...39a 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Del Skrevet 25. mars 2022 Jeg hadde nok avlyst ja, og hatt et lite bryllup for kun dem som faktisk sto meg nær. Så ufint av dem! ❤ Anonymkode: f169f...cac 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde nok avlyst ja, og hatt et lite bryllup for kun dem som faktisk sto meg nær. Så ufint av dem! ❤ Anonymkode: f169f...cac Vi har invitert 120 gjester, så det sitter egentlig langt inne å avlyse. Jeg ble bare så innmari lei meg. Ts Anonymkode: beeb8...39a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. mars 2022 #4 Del Skrevet 25. mars 2022 (endret) Uvisst om de skjønner hvor ødeleggende dette er, hvor vanskelig det blir å rette opp osv. Bør ha veldig gode grunner til å holde på slik. Man kan lure på om de egentlig vil ha minst mulig kontakt. Bryllup prioriteres over feriereiser forresten, når det er en i nær familie som skal gifte seg. Endret 25. mars 2022 av norw 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Del Skrevet 25. mars 2022 norw skrev (12 minutter siden): Uvisst om de skjønner hvor ødeleggende dette er, hvor vanskelig det blir å rette opp osv. Bør ha veldig gode grunner til å holde på slik. Man kan lure på om de egentlig vil ha minst mulig kontakt. Bryllup prioriteres over feriereiser forresten, når det er en i nær familie som skal gifte seg. Det er så ufattelig sårende. Jeg kan heller ikke forstå hvordan jeg skal fortsette å late som ingenting etter det her. Jeg tolker det som ganske tydelige signaler for hva jeg betyr for de. Ts Anonymkode: beeb8...39a 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Del Skrevet 25. mars 2022 Uff, det er leit å høre. Jeg synes allikevel dere bør gjennomføre bryllupet. Det er deres dag, ikke dine søskens. Anonymkode: 255e7...b72 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Del Skrevet 25. mars 2022 Så leit. Ville gjennomført likevel, kos dere med dagen deres og de andre gjestene ❤️ Anonymkode: 39847...4cb 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har invitert 120 gjester, så det sitter egentlig langt inne å avlyse. Jeg ble bare så innmari lei meg. Ts Anonymkode: beeb8...39a Blir vel nok folk da med 120 inviterte.Drit i søskna dine,det er din dag! Anonymkode: 67360...51c 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #9 Del Skrevet 25. mars 2022 Dere er kanskje ikke så nære? men synes uansett det er dårlig gjort. Jeg var syk men reiste til USA for å feire bryllupet til søsteren min likevel. Hvis du sier hva du føler, kan de kanskje endre mening tror du? Du har vel fortsatt litt tid.. Anonymkode: ebe35...463 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere er kanskje ikke så nære? men synes uansett det er dårlig gjort. Jeg var syk men reiste til USA for å feire bryllupet til søsteren min likevel. Hvis du sier hva du føler, kan de kanskje endre mening tror du? Du har vel fortsatt litt tid.. Anonymkode: ebe35...463 Jeg trodde vi var nokså nære. Skjønner ingenting. Jeg har ikke tenkt å overtale de til å komme, trodde virkelig det var en stor dag for de også. Det er det for meg når noen jeg er glad i gifter seg. Ts Anonymkode: beeb8...39a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Del Skrevet 25. mars 2022 Gifter dere dere i fellesferien? Anonymkode: ca5c0...20f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 25. mars 2022 #12 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gifter dere dere i fellesferien? Anonymkode: ca5c0...20f Har det noe å si når de var klar over datoen? Tenker spesielt på de som likevel bestilte ferie akkurat da. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Del Skrevet 25. mars 2022 Du har oppgitt flere datoer og forventer at folk bare skal vente til du får bestemt deg? Regner med at de bestilte ferie siden det var i ferien. Det sier seg selv at da drar man på ferie. Du har invitert 120 mennesker. På de timene ville nok du hatt 5 minutter med søsken dine før du går videre til neste gjest. Forstå at de prioriterer ferie. Den andre familien som protesterer er på jordet. Glem de. Anonymkode: e3556...0b1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 25. mars 2022 #14 Del Skrevet 25. mars 2022 Skjønner ikke hvorfor folk må gifte seg i ferietiden og attpåtil forvente at alle andre skal droppe ferietur. Det må da være mulig å styre unna ferien. 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #15 Del Skrevet 25. mars 2022 Da du satt dato i fjor, var dere helt tydelige på at denne dagen blir det bryllup, eller var det mer lufting av mulig dato? Kan det være at de har tenkt det ikke blir siden invitasjon ikke har kommet før nå? Skal mye til at jeg ikke hadde prioritert søsknene ( og andre) mine sitt bryllup, men har de allerede bestilt ferie o Anonymkode: 5072e...9ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #16 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da du satt dato i fjor, var dere helt tydelige på at denne dagen blir det bryllup, eller var det mer lufting av mulig dato? Kan det være at de har tenkt det ikke blir siden invitasjon ikke har kommet før nå? Skal mye til at jeg ikke hadde prioritert søsknene ( og andre) mine sitt bryllup, men har de allerede bestilt ferie o Anonymkode: 5072e...9ca Har de allerede bestilt, og får et øko Anonymkode: 5072e...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Del Skrevet 25. mars 2022 Det værste er vel all forklaring du må gjøre på dagen iht hvorfor dine søsken ikke er tilstede. Det legger jo et lokk på det hele. Så skjønner jo godt din frustrasjon. Men man kan uansett ikke noe for, hva andre gjør. Så forbered deg på å finne noen svar som ikke ødelegger dagen deres. Uansett det er vel tiden inne da for å stå støtt i seg selv. Og ikke bli knekt. Anonymkode: f3d78...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. mars 2022 #18 Del Skrevet 25. mars 2022 Skikkelig dårlig gjort av søskena dine! Man stiller opp i bryllup til sine nærmeste, selv om bryllupet er på julaften eller i fellesferien. Til varmere strøk kan man reise hver sommer, men det er ikke hver sommer søstera gifter seg. Og du ga beskjed i god tid. Jeg kunne kanskje ha forstått det hvis de allerede hadde kjøpt en tur også kom du med datoen, men ikke når de har vært klar over det lenge. Greit nok at det er en risiko ved å legge et bryllup til fellesferien, og jeg hadde forstått det bedre hvis ei gammel tante eller noen søskenbarn og venner hadde takket nei, men ikke søsken som man har et nært forhold til. Med så mange gjester inviterte så hadde jeg latt bryllupet gå sin gang. Ja, det kommer til å bli spørsmål om hvorfor de ikke er der, og da får du bare si det som det er. Det er de som setter seg selv i et dårlig lys med så egoistiske prioriteringer, du har ingenting å være flau for. Det er ikke deg de andre gjestene kommer til å heve ett øyebryn over. Og jeg skjønner at det er sårt at de ikke er der på den store dagen din, men igjen; ved å prioritere sånn så viser de bare hvor overflatiske de er. Ikke la de få styre planene til deg og din utkårede. Det er dere to sin store dag, og det et 120 gjester invovlert. 120stk som faktisk har lagt planer om å delta i bryllupet ditt. De 120 teller mere enn 3 søsken. Ikke la de tre få dere til å gjøre om på planene bare pga dere skal tilpasse dere hva som passer best for de. Å begynne å endre dato er omfattende. Vet ikke hvor langt dere er kommet i prosessen, men å begynne å booke kirke og lokale til en annen dato, i tillegg til maten, musikk (hvis dere har leid levende musikk) vil bli stress. Ikke minst må de 120 gjestene som har takket ja til den datoen som er satt gjøre om på planene sine til en ny dato. Håper dere gjennomfører på den dagen som er planlagt, at du klarer etter beste evne å ikke la de tre ødelegge den store dagen for deg. Sett pris på de som faktisk kommer for å feire dere, og nyt denne spesielle dagen i ditt liv Dog; jeg forstår godt om du kjenner på såre følelser ift søskena dine, men prøv å ikke la det overskygge alt det fine du har i vente. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 25. mars 2022 #19 Del Skrevet 25. mars 2022 rockybalboa skrev (22 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor folk må gifte seg i ferietiden og attpåtil forvente at alle andre skal droppe ferietur. Det må da være mulig å styre unna ferien. Kanskje fordi det gjør det mye enklere for de som ikke bor der brudeparet bor? Ikke alle kan ta fri når som helst, og eventuelt ta barna ut av skolen for å kunne reise. Tviler på at TS forventet at de skulle droppe ferietur for å være med i bryllupet, her er det snakk om at det ene søskenet visste når bryllupet skulle være, og likevel bestilte ferien akkurat da. Med planlegging kan man lett forskyve ferien en dag eller to. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 25. mars 2022 #20 Del Skrevet 25. mars 2022 (endret) nordlending skrev (4 minutter siden): Med planlegging kan man lett forskyve ferien en dag eller to. TS har ikke sagt noe om når i ferien bryllupet skal være. Hvis det er midt i fellesferien er det ikke sikkert det hjelper å forskyve en feriereise en dag eller to. Endret 25. mars 2022 av rockybalboa Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå