AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hva tenker dere om dem? De som alltid MÅ skrive "lol gud finnes ikke lol", i alle tråder hvor noen kommer med teologiske spørsmål. Jeg synes de er ufattelig cringe. hilsen moderat ateist Anonymkode: 3267c...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Hva er en moderat ateist? Anonymkode: e1a07...417
Gjest Igga Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er en moderat ateist? Anonymkode: e1a07...417 Jeg er nok en. Dawkins har en skala for dette, fra 1 til 7. 1 er en bryr meg ikke ateist og 7 er alle religiøse er pesten sjøl. Jeg ligger på 2-3. Kritisk, men har det ok med de troende.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Igga skrev (1 minutt siden): Jeg er nok en. Dawkins har en skala for dette, fra 1 til 7. 1 er en bryr meg ikke ateist og 7 er alle religiøse er pesten sjøl. Jeg ligger på 2-3. Kritisk, men har det ok med de troende. Visste ikke at det var en skala her. Trodde det hadde noe med om man trodde på gud eller ei. Hvordan man betrakter annerledes tenkende er da et trekk ved folk som favner videre. Anonymkode: e1a07...417
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Ateisme i ordets rette forstand er bare fravær av gudetro. De du refererer til har en nærmest religiøs (i hvertfall dogmatisk) overbevisning om at filosofisk materialisme er the shit. Richard Dawkins er sannheten og lyset, mens James Randy sitter ved faderens, Richards, høyre hånd (og tafser på seg selv med den). De fleste har vært der engang (da de var 16). Anonymkode: 24738...2da
Gjest Igga Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Visste ikke at det var en skala her. Trodde det hadde noe med om man trodde på gud eller ei. Hvordan man betrakter annerledes tenkende er da et trekk ved folk som favner videre. Anonymkode: e1a07...417 Det er vel bare Dawkins som bruker den. Han anser seg som radikal ateist. Han skriver veldig gode bøker om religion, om man er enig med han eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva er en moderat ateist? Anonymkode: e1a07...417 En som driter i om religiøse individer diskuterer teologiske spm med hverandre i et egnet forum. I motsetning til fedora-tipperne som absolutt skal brøyte seg veg inn i diskusjonen. Anonymkode: 3267c...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå