AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Del Skrevet 24. mars 2022 Retinol er jo blitt et lite vidunderprodukt på grunn av egenskapene sine, men har noen tips til hva vi som overhodet ikke tåler retinol (uansett hvor lav styrke det er) kan bruke? Jeg har ingen problemer med kviser, men har litt ujevnheter i hudtonen og ønsker å forebygge mest mulig aldring av huden uten kirurgiske inngrep og injeksjoner. Jeg er 30 år. Anonymkode: 5c99f...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. mars 2022 #2 Del Skrevet 25. mars 2022 Det aller viktigste du gjør for å forebygge prematur aldring av huden, er faktisk solbeskyttelse. Såkalt fotoaldring er resultat av solens virkning på huden, og er den faktoren som har størst betydning for utvikling av rynker i ansiktet. Nr. 2 er tilstrekkelig - og riktig type - fuktighet. Det er forskjell på en fuktfattig (dehydrert) hud og en fettfattig (tørr) hud. For å jevne ut hudtonen, kan du f.eks. prøve c-vitamin, niacinamide eller azelainsyre, litt avhengig av hudtypen din. C-vitamin kan virke irriterende dersom huden din er sensitiv. Dersom du har tørr hud, er niacinamide et litt bedre alternativ enn azelainsyre, ettersom niacinamide bidrar til å styrke hudbarrieren. To ingredienser som viser lovende resultater når det gjelder effekt på hudens fasthet og elastisitet, er peptider, og da spesielt kobberpeptider og EGF (epidermal growth factors). Det finnes foreløig ikke tilstrekkelig kliniske studier til å dokumentere virkningen, men resultatene er som sagt lovende. Du kan også forsøke et serum med bakuchiol, som ofte omtales som "det naturlige alternativet" til retinol, eller bio-retinol. Det finnes en studie som viser at bakuchiol kan gi resultater som er sammenliknbare med de resultatene man kan oppnå med retinol. Hvis du vil slå to fluer i èn smekk, kan du jo forsøke Medik8 Bakuchiol Peptides og se om det kan være noe for deg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Del Skrevet 25. mars 2022 Roci skrev (1 time siden): Det aller viktigste du gjør for å forebygge prematur aldring av huden, er faktisk solbeskyttelse. Såkalt fotoaldring er resultat av solens virkning på huden, og er den faktoren som har størst betydning for utvikling av rynker i ansiktet. Nr. 2 er tilstrekkelig - og riktig type - fuktighet. Det er forskjell på en fuktfattig (dehydrert) hud og en fettfattig (tørr) hud. For å jevne ut hudtonen, kan du f.eks. prøve c-vitamin, niacinamide eller azelainsyre, litt avhengig av hudtypen din. C-vitamin kan virke irriterende dersom huden din er sensitiv. Dersom du har tørr hud, er niacinamide et litt bedre alternativ enn azelainsyre, ettersom niacinamide bidrar til å styrke hudbarrieren. To ingredienser som viser lovende resultater når det gjelder effekt på hudens fasthet og elastisitet, er peptider, og da spesielt kobberpeptider og EGF (epidermal growth factors). Det finnes foreløig ikke tilstrekkelig kliniske studier til å dokumentere virkningen, men resultatene er som sagt lovende. Du kan også forsøke et serum med bakuchiol, som ofte omtales som "det naturlige alternativet" til retinol, eller bio-retinol. Det finnes en studie som viser at bakuchiol kan gi resultater som er sammenliknbare med de resultatene man kan oppnå med retinol. Hvis du vil slå to fluer i èn smekk, kan du jo forsøke Medik8 Bakuchiol Peptides og se om det kan være noe for deg. Tusen takk for et godt og utfyllende svar Anonymkode: 5c99f...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. mars 2022 #4 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for et godt og utfyllende svar Anonymkode: 5c99f...5a3 Bare hyggelig, håper du finner noe som funker for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Del Skrevet 25. mars 2022 Jeg er gravid og har byttet ut retinol med den overnevnte, spent på om jeg ser noe forbedring. Anonymkode: 5b266...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er gravid og har byttet ut retinol med den overnevnte, spent på om jeg ser noe forbedring. Anonymkode: 5b266...adc Hvor lenge brukte du retinol? Så du noen forskjell? Hvilken styrke brukte du? Anonymkode: 25367...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå