Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vore litt småforkjøla sidan onsdag og no slit eg skikkelig med hosting. Er i fin form ellers, men eg hostar konstant. Kun tørrhoste... Utrulig irriterande og travelt. Blir trøtt og sliten og får vondt i magen... Dessuten klarer eg nesten ikkje å prate uten å begynne å hoste. :sutre:

Har dokke nokon tips? Eg har tatt Noskapin sidan i går kveld. Har ikkje syns at det har funka så bra tidlegare, men eg prøvar likevel.

Dessuten hiv eg innpå te, for å løyse litt opp.

Kjerringråd mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ålreit!! Dei skal kjøpast inn as soon as possible, dvs om 7-8 minutt.

Håpar det funkar :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Varm te, spesielt grønn te har den aller beste effekten på meg!!

God bedring :)

Skrevet
Varm te, spesielt grønn te har den aller beste effekten på meg!!

God bedring  :)

Takk for det :)

Kvifor er grønn te betre enn anna te? Trur eg las det i eit blad en gong og... Skal ta å kjøpe det og då!! :ler:

*host host* Jada, det er sååååå synd på meg!!

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm det er jeg usikker på :sjenert: men jeg hosta i et halvt år i strekk da jeg var syk, så jeg har eksprimentert litt... grønn te og også urtete synes jeg er bedre enn vanlig lipton :)

Skrevet

Oj, et halvt år?? Stakkars!! Det må ha vore travelt...

Då satsar eg på at du veit kva du snakkar om :)

Takk for tipset!

Skrevet (endret)

Behandling

Det viktigste er å behandle årsaken til hosten, hvis det er mulig.

Hostedempende medisin helbreder ikke den bakenforliggende sykdommen, men hostesaft kan være aktuelt ved slitsom tørrhoste om natten.

står det på lommelegen.no

Hva kan du selv gjøre ved hoste og heshet?

Forsøk å unngå alt som kan irritere luftveiene: røyk, luftforurensning, sterk kulde osv.

Hvis en bakterie- eller virusinfeksjon er årsaken til hoste og heshet, bruker kroppens eget forsvarssystem 1-3 uker på å nedkjempe den. I denne tiden produserer slimhinnene ekstra mye slim, og varm drikke gjør slimet tynnere slik at det blir lettere for kroppen å kvitte seg med det. Det samme gjør innånding av varm vanndamp, gjerne tilsatt noen dråper eukalyptus-peppermynte- eller rosmarinolje.

Jeg har forkortet sitatet fra Helsenytt, jf regler om kopiering og opphavsrett. (Kopinor.no)Dersom du ønsker å formidle et lengre sitat, ber vi deg om heller å legge inn en link. Mie (mod)

står det på helsenytt.no

eg støtta virkelig den men kamferdrops...!

og grøn te eller nypete sia de ikkje e vanndrivande.. og når du e sjuk må

du få i deg masse væske!

gooo bedring snuppa :klem:

Endret av Mie
Skrevet

Tusen takk snupps! :)

No har eg fått både grønn te og kamferdrops i hus, i tillegg til Noskapinen. Så vi skal sjå det blir ordnings på saker og ting no! ;)

Viss ikkje DET funkar skal eg investere i hosesaft i morgon. Yepp yepp!

To be continued! :ler:

Gjest Tristessa
Skrevet

Finnes ikke Noskapin i flytende mikstur også? :klø: Noskapin og solbærtoddy med sitronskive er det eneste som funker for meg når jeg har tørrhoste i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...