Gå til innhold

Kan man ta babyklister når man har regulering?

Belsie

Anbefalte innlegg

Hei! 🥰 Noen her som vet hvorfor babyklister (Fructus femina) ikke skal være i kontakt med metall? Jeg har regulering.. Det er vel kanskje en type metall..? 😅 Hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Belsie skrev (9 timer siden):

Hei! 🥰 Noen her som vet hvorfor babyklister (Fructus femina) ikke skal være i kontakt med metall? Jeg har regulering.. Det er vel kanskje en type metall..? 😅 Hjelp..

Du kan da fint ta den juksemedisinen selv om du har regulering.

Men hvorfor kaste bort pengene?

Anonymkode: 883fc...d90

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du kan da fint ta den juksemedisinen selv om du har regulering.

Men hvorfor kaste bort pengene?

For det første, så syns jeg ikke at det koster så meget, og for det andre så hadde jeg egentlig bare lyst å prøve.. 😊 Det må da være lov å prøve, syns jeg.. 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke heller gi pengene til et veldedig formål?

Anonymkode: 96d30...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om babyklister. Men hvis det ikke skal i kontakt med metall og det skal svelge, så høres det ikke ut som om du skal ta det når du har regulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Belsie said:

For det første, så syns jeg ikke at det koster så meget, og for det andre så hadde jeg egentlig bare lyst å prøve.. 😊 Det må da være lov å prøve, syns jeg.. 😅

Selvsagt er det lov å prøve det meste :) Men det blir som om jeg skal prøve å spise kvikklunsj for å bli kvitt musa på loftet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aller først vil jeg si at jeg synes det var mange unødvendige svar her! Produktet selges, og er ikke ulovlig … som mye annet vi kanskje ikke egentlig trenger.

TS, min tanke om temaet i tråden er å teste med sugerør og vann før du kjøper. Greier du å svelge vannet uten at det kommer bort i tennene dine?

Anonymkode: c4296...5fc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LivetErEnLek skrev (9 minutter siden):

Har aldri hørt om babyklister. Men hvis det ikke skal i kontakt med metall og det skal svelge, så høres det ikke ut som om du skal ta det når du har regulering.

Har ingenting å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tablett eller noe som løses i vann? Om det løses i vann/er væske så drikk med sugerør 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snurrepurre skrev (1 minutt siden):

Er det tablett eller noe som løses i vann? Om det løses i vann/er væske så drikk med sugerør 😁

Det er dråper man har i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LivetErEnLek skrev (12 minutter siden):

Men hvis det ikke skal i kontakt med metall og det skal svelge, så høres det ikke ut som om du skal ta det når du har regulering.

Såpass, men da høres det i hvert fall ikke ut som om det er noe man bør ta når man prøver på/er gravid.

Anonymkode: 1942a...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er nok ikke farlig uansett, bare drikk det med sugerør 😄 

Anonymkode: 7d804...59e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er nok ikke farlig uansett, bare drikk det med sugerør 😄 

Anonymkode: 7d804...59e

I linken jeg postet står det at ingen vet om det er farlig. Så om man er redd for å miste fosteret, så fatter jeg ikke at man tar sjansen. 

Anonymkode: 09e3d...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer nesten på at jeg spurte, når jeg ser hvor mye unødvendig som kommer når man stiller et helt uskyldig spørsmål.. 😊 Jeg har søkt rundt og funnet ut i danske forum at det ikke er farlig, og velger å slå meg til ro med det 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Belsie skrev (5 minutter siden):

Angrer nesten på at jeg spurte, når jeg ser hvor mye unødvendig som kommer når man stiller et helt uskyldig spørsmål.. 😊 Jeg har søkt rundt og funnet ut i danske forum at det ikke er farlig, og velger å slå meg til ro med det 😊

Jeg tror folk bare ønsker å hjelpe. Selv om de gjør det på en krass måte...

Jeg leste selv alt om alt da jeg var langtidsprøver. Det er absolutt ingen bevist effekt av babyklister, bare bortkastede penger. Om man tenker logisk på det  (som jeg lærte å gjøre om det meste av kjerringråd etterhvert); om det hadde hatt noe som helst for seg, da ville det fantes på apoteket i ulike varianter, da det å selge ting som kanskje kan hjelpe til en som sliter med å få barn er en gullgruve......  noe de som fortsatt selger "babyklister" vet å sko seg på. 

Anonymkode: 4b8b3...a49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Belsie said:

Litt spesielt at danske forum har mer peiling enn seriøs forskning, da men. 

Anonymkode: 09e3d...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil jeg tro går helt fint, da dette er et homeopatisk preparat. Dermed inneholder det i praksis ingen virkestoff. Homeopati er basert på forestillingene til en Samuel Hahnemann på slutten av 1700-tallet, en av disse var at han mente vann hadde "minne", så jo mer fortynnet et stoff er jo mer potent virker det. Dette betyr at alt som selges av homeopatiske preparat i praksis består av rent vann dryppet på sukkerpiller, eller som i "babyklister" løst opp i alkohol. 

... og godt er det, for det andre prinsippet i homeopati er at en substans som fremkaller symptomer i en frisk person vil kurere det samme symptomet i en syk person. Det klassiske eksemplet er koffein som kur mot søvnmangel, eller som i babyklisteret, urter som tradisjonelt sett regnes som abortfremkallende. Men siden "virkestoffet" er såpass fortynnet er det i praksis bare en liten flaske med rent vann og sprit (19%). Kanskje ikke det heldigste når man prøver bli/er gravid, men så lenge du ikke shotter hele flaska spiller det neppe noen rolle. Uansett, ingen grunn til at det skal reagere med metall. 

Anonymkode: 4ba9e...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som personen over skriver, babyklister er for alle praktiske formål bare vann som du drypper i vann. Og vann er ikke noe problem å drikke med regulering, så det går nok fint..

Anonymkode: a8ad2...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...