AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Det blir mer og mer og flere tar dessverre dette i bruk. Har jobb, men ønsker tillegg. Har sluttet å søke hos enkelte kjeder fordi siden deres alltid klikker eller selv om du gjør alt riktig så kommer det ikke gjennom. Nå trykte jeg på «søk her» igjen og så kommer jeg automatisk inn på en app som jeg har. Men så finner jeg ikke stillingen. Det kommer opp alt mulig annet! Så prøver jeg å søke på bedriften men så står det «ingen stillinger å vise». Fristen er i april så er ikke det at den er slettet. Prøver så å søke på jobber «nær meg» eller adressen den er på, men likevel kommer det opp jobber fra Kristiansand og alt mulig som ikke har med jobben å gjøre!! Hvorfor er det så mye tull med det der? Og hvorfor ikke bare kunne gjøre det enkelt? Helvetes drit altså! Anonymkode: 12100...a20 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Det er noe jævla dritt, har erfart det samme. Hvorfor må de gjøre ting så tungvint? 😡😡 Kan like gjerne kalle søknadsprosessen «bæsj» og «promp» for å sette det på spissen (prøver bare å banne på en mild måte). Anonymkode: e93ed...636 1
BareEtMenneske Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Det er jo nettopp dette som er enkelt - for mottakeren. Disse nye søknadsmotorene, hvor, når du først finner utlysningen, skal krysse ut og fylle inn all mulig slags info, fra det åpenbare; som laste opp CV og søknadstekst, til det banale som hobbyer. Og alt ekstraarbeidet som oppstår fordi de ikke gidder lese din CV i pdf fil, så du må fylle inn alt på nytt i motoren deres. Og noen steder må du skrive søknadstekst i motoren, samtidig som det er obligatorisk, påkrevd for å komme videre, å laste opp et dokument under tittelen "søknadsbrev". De vet akkurat hvilke punkter de skal sjekke ut først for å se om du i det hele tatt er av interesse, før de gidder lese søknad, cv og resten. Om du er av interesse går du i dunken til høyre, hvis du ikke er, så går du til venstre. Arbeidsgivers Tinder dette. Jævla piss og mas. Gidder ikke søke ekstrajobber hos de som bruker disse motorene, bortkastet tid. Ikke svarer de deg heller. ZzZ Så Elkjøp søkte selgere, blant annet spurte de om "hva mine interesser/hobbyer er" og "hva jeg liker å gjøre på fritiden". Skrev planter og puling. Hørte ikke noe fra de. Endret 24. mars 2022 av BareEtMenneske 3
GulSitron Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Det har jeg opplevd også. Fryktelig tungvint å måtte opprette ny bruker på systemet kommunen bruker for så å måtte saumfare hele nettstedet for å ikke finne stillingen.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 BareEtMenneske skrev (2 minutter siden): Det er jo nettopp dette som er enkelt - for mottakeren. Disse nye søknadsmotorene, hvor, når du først finner utlysningen, skal krysse ut og fylle inn all mulig slags info, fra det åpenbare; som laste opp CV og søknadstekst, til det banale som hobbyer. Og alt ekstraarbeidet som oppstår fordi de ikke gidder lese din CV i pdf fil, så du må fylle inn alt på nytt i motoren deres. Og noen steder må du skrive søknadstekst i motoren, samtidig som det er obligatorisk, påkrevd for å komme videre, å laste opp et dokument under tittelen "søknadsbrev". De vet akkurat hvilke punkter de skal sjekke ut først for å se om du i det hele tatt er av interesse, før de gidder lese søknad, cv og resten. Om du er av interesse går du i dunken til høyre, hvis du ikke er, så går du til venstre. Arbeidsgivers Tinder dette. Jævla piss og mas. Gidder ikke søke ekstrajobber hos de som bruker disse motorene, bortkastet tid. Ikke svarer de deg heller. ZzZ Så Elkjøp søkte selgere, blant annet spurte de om "interesser" og "hva jeg gjorde på fritiden". Skrev planter og puling (uten at det er noen sammenheng😅). Hørte ikke noe fra de. Skrev du det med fullt navn? 😳 Er du mann eller dame? Anonymkode: e93ed...636
BareEtMenneske Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skrev du det med fullt navn? 😳 Er du mann eller dame? Anonymkode: e93ed...636 Ja, startet jo med å fylle den ut seriøst. Tjene penger på å selge hvitevarer når jeg ellers hadde fri. Hvorfor ikke? Men gikk lei etter hundre sider med dumme spørsmål. Svarte ærlig vertfall. Mann.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Søkte jobb i kommunen. Brukte mange dager på å gjøre søknaden ferdig. Og nei, det jeg hadde skrevet ble aldri lagret til neste gang jeg skulle fortsette. Så jeg MÅTTE skrive og legge inn alt i et jafs for å få sendt dritten. Fikk heldigvis jobben da. Anonymkode: d61f3...fd1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå