AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Del Skrevet 24. mars 2022 Liker så godt brun mursteinsvegg og siden ovnen skal hives ut, tenkte jeg å ha en kontrast vegg -mursteinshjørne. Hvordan få bort malingen? Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Liker så godt brun mursteinsvegg og siden ovnen skal hives ut, tenkte jeg å ha en kontrast vegg -mursteinshjørne. Hvordan få bort malingen? Anonymkode: 08dc1...681 Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: 08dc1...681 Tenkte kanskje det var en mursteinsvegg under malingen ala noe som det her. Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Del Skrevet 24. mars 2022 Mursteinen er dekket med gips eller spon, som så er tapetsert og malt. Du må rive kledningen. Det er forøvrig ingen garanti for at steinen er i god stand eller spesielt presentabel. Ofte er den ikke det. Anonymkode: 9a8ed...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mursteinen er dekket med gips eller spon, som så er tapetsert og malt. Du må rive kledningen. Det er forøvrig ingen garanti for at steinen er i god stand eller spesielt presentabel. Ofte er den ikke det. Anonymkode: 9a8ed...681 Så da er det egentlig et mislykket prosjekt? Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mursteinen er dekket med gips eller spon, som så er tapetsert og malt. Du må rive kledningen. Det er forøvrig ingen garanti for at steinen er i god stand eller spesielt presentabel. Ofte er den ikke det. Anonymkode: 9a8ed...681 Er det ikke bare malt utenpå pipen da? Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Del Skrevet 24. mars 2022 Utendørs bruker man iallefall enten sterke kjemikalier(malingsfjerner) eller sandblåsing. Er det synlig tegl, eller er den pusset? Når er huset bygget? Anonymkode: 0a2d0...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utendørs bruker man iallefall enten sterke kjemikalier(malingsfjerner) eller sandblåsing. Er det synlig tegl, eller er den pusset? Når er huset bygget? Anonymkode: 0a2d0...08b Huset er fra 1938 og det er ikke noe tegl synlig. Ser ut som det kun er malt over med hvit maling, men er ikke sikker. Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnuskeLuska Skrevet 24. mars 2022 #9 Del Skrevet 24. mars 2022 (endret) Du kan kjøpe malingsfjerner, men det er mye arbeid med å få bort maling, spesielt fra ugjevne overflater som mur og tegl. Malingsfjerneren er en slags gele som smøres som et rikelig lag der du vil ha malingen fjernet, dekkes med plast og la det stå og virke i 12-24 timer. Den løser opp malingen så den kan skrapes av. For ugjevne overflater som dette må det sikkert fram med stålbørste i tillegg til håndsparkel. Det blir MYE, ja MYE søl og alt annet som er malt, sparklet eller lakket i nærheten må dekkes til i tillegg til både gulv og tak. Ofte må prosessen gjentas 2-3 ganger når overflaten ikke er gjevn. Den lukter ikke, så kan fint brukes inne, men du trenger nok en del litere for å dekke hele hjørneveggen. Malingsfjerner. Endret 24. mars 2022 av SnuskeLuska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Del Skrevet 24. mars 2022 SnuskeLuska skrev (3 minutter siden): Du kan kjøpe malingsfjerner, men det er mye arbeid med å få bort maling, spesielt fra ugjevne overflater som mur og tegl. Malingsfjerneren er en slags gele som smøres som et rikelig lag der du vil ha malingen fjernet, dekkes med plast og la det stå og virke i 12-24 timer. Den løser opp malingen så den kan skrapes av. For ugjevne overflater som dette må det sikkert fram med stålbørste i tillegg til hånsparkel. Det blir MYE, ja MYE søl og alt annet som er malt, sparklet eller lakket i nærheten må dekkes til i tillegg til både gulv og tak. Ofte må prosessen gjentas 2-3 ganger når overflaten ikke er gjevn. Den lukter ikke, så kan fint brukes inne, men du trenger nok en del litere for å dekke hele hjørneveggen. Malingsfjerner. Takk😇 Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 25. mars 2022 #11 Del Skrevet 25. mars 2022 Det finnes tapet som ser ut som murstein da. Hvis du ikke absolutt vil ha ekte stein. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Huset er fra 1938 og det er ikke noe tegl synlig. Ser ut som det kun er malt over med hvit maling, men er ikke sikker. Ts Anonymkode: 08dc1...681 Er de bildene fra huset ditt? Det nederste bildet er forresten en forblending, så det er bare pynt, det med rød stein. Man kan kjøpe slike, er ikke så veldig dyrt. Anonymkode: 0a2d0...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de bildene fra huset ditt? Det nederste bildet er forresten en forblending, så det er bare pynt, det med rød stein. Man kan kjøpe slike, er ikke så veldig dyrt. Anonymkode: 0a2d0...08b Det nederste bildet fant jeg på nettet fordi jeg ønsket å vise sånn nogenlunde hva jeg mente. Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #14 Del Skrevet 25. mars 2022 Du må huske at det er nok ikke den peneste mursteinen brukte for det ble for dyrt da de bygde. Bare så du er obs på det. Anonymkode: 088ed...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mars 2022 #15 Del Skrevet 25. mars 2022 Malt murstein er umulig å få ren for maling. Murstein er porøst materiale, som malingen har sugd seg langt inn i. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #16 Del Skrevet 25. mars 2022 Million skrev (2 timer siden): Malt murstein er umulig å få ren for maling. Murstein er porøst materiale, som malingen har sugd seg langt inn i. Er enig i dette. Min murvegg var malt hvit da jeg kjøpte huset, så jeg malte den mørk grå. Det ble veldig kult, bare et tips 😊 Anonymkode: 4d9be...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Del Skrevet 25. mars 2022 Ts her Takk for alle gode råd og tips. Har bestemt meg nå for ikke å fjerne malingen, fordi jeg ikke vet hvordan resultatet blir. Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #18 Del Skrevet 25. mars 2022 Men hvorfor svarer du på dine egen innlegg, hvor du gir råd til deg selv? Anonymkode: 05970...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #19 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor svarer du på dine egen innlegg, hvor du gir råd til deg selv? Anonymkode: 05970...d11 Jeg har ikke svart på mitt eget innlegg Jeg har takket for alle gode råd og tips jeg har fått, og de rådene har fått meg til å ombestemme meg angående det å fjerne malingen. Ts Anonymkode: 08dc1...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #20 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men hvorfor svarer du på dine egen innlegg, hvor du gir råd til deg selv? Anonymkode: 05970...d11 Det ser bare sånn ut, du må se på hele AB-koden 😄 To i tråden som har like tall på slutten 😊 Anonymkode: 4d9be...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå