Gjest BethD Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Føler jeg visste svaret helt til noen sa at oppkast var et typisk symptom for korona for de små. Barnet mitt kastet opp 5 ganger inatt, har klagd over magesmerter idag og vondt i halsen. Hun er ikke 3 år enda engang så hvor troverdig disse vondtene er kan jo diskuteres. Lett feber ikveld, hun sover nå så jeg får ikke testet. Kom overhodet ikke på at det kunne være korona,tenkte at dette var omgangssyke. Men nå er jeg jo veldig i tvil! Glemte jo å spørre: Om deres barn kastet opp ved korona,hvordan var forløpet? Kastet de opp en gang eller var det som omgangssyke oppkast? Endret 24. mars 2022 av BethD
EEØm Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Det kan være begge deler, men nå spiller det ingen rolle. Barn trenger ikke å testes og du bør ikke utsette andre for denne smitten uansett hva det er. Hvis det tar lang tid å bli frisk kan du jo høre med lege, og hvis du er nysgjerrig og ungen ikke synes det er fryktelig ubehagelig med test, kan du jo teste. 2
Gjest BethD Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 EEØm skrev (Akkurat nå): Det kan være begge deler, men nå spiller det ingen rolle. Barn trenger ikke å testes og du bør ikke utsette andre for denne smitten uansett hva det er. Hvis det tar lang tid å bli frisk kan du jo høre med lege, og hvis du er nysgjerrig og ungen ikke synes det er fryktelig ubehagelig med test, kan du jo teste. Nei selvsagt,jeg vil bare vite om det er omgangssyke eller ikke så jeg kan senke skuldrene 😂 Jeg tar heller korona igjen enn omgangssyke.
Gjest solavskjerming Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Min datter på 10 år var kvalm og hadde oppkast til og fra i 3 dager med korona. Var mer oppkast enn ved «bare» omgangssyke. Ville testet i morgen tidlig.
Anbefalte innlegg