AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg spurte klasseforstanderen om vi måtte søke om permisjon ved fravær på to dager. Ja sa han, men det pleide aldri å være noe problem å få godkjent ettersom at det gjaldt første trinn. Dum som jeg var bestilte jeg flybilletter - fordi jeg fikk avslag på søknaden 🙈 Sekretæren sa at vi måtte avgjøre om vi likevel vil dra, og da føres det opp som ugyldig fravær. Da jeg ville få dette utdypet begynte hun å stamme og la på. Hva skjer videre ved ugyldig fravær? Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 37df6...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Del Skrevet 24. mars 2022 Skjer ingenting….ingen hos oss får godkjent heller, men læreren ønsker god tur likevel😊 Anonymkode: 17e44...0e9 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Del Skrevet 24. mars 2022 Det skjer ingenting , men veldig dumt å lære barna at man driter i om man får avslag og drar likevel Anonymkode: b70e4...c6b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Del Skrevet 24. mars 2022 2 dager spiller ingen rolle. En del skoler har utfordringer med barn som reiser på ferie e.l. til hjemland i mange uker og mister viktig skolegang. Da begynner det å bli et problem. Eller de har forelder som ikke makter å følge opp å sende de på skolen. I slike tilfeller kan f eks barnevernet involveres. Det handler IKKE om 2 dagers ferie i 1. klasse. God tur! Anonymkode: 02c6c...e1f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg reagerte faktisk mest på at hun stammet og la på.. What liksom? Sånn ellers så har mine familiemedlem reist til Thailand i to uker med barna på ugyldig fri. Anonymkode: 78f69...377 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Del Skrevet 24. mars 2022 Tusen takk for svar alle sammen. Å endre flybillettene koster 9000 🙈🙈 Skal jeg si noe til klasseforstanderen? 1Og ja - tror sekretæren skjønte at hun ga oss tips om ugyldig fravær og når hun forstod det så ble hun sur/flau...? Hilsen ts. ❤️ Anonymkode: 37df6...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Del Skrevet 24. mars 2022 I 1. Klasse har det null og niks betydning med et par dagers ugyldig fravær. Det er når man begynner å få vitnemål at det vil vise noen plass. Men skolen har jo regler de skal forholde seg til, så de kan kan jo ikke godkjenne alle søknader, og de kan heller ikke si høyt at dere kan reise. Det er hvis det blir mye fravær som er udokumentert det blir litt spørsmål. Er barnet vekke uten gyldig fravær i to dager i løpet av skoleåret kan jeg ikke se at det har betydning. Reglene er på plass for å forhindre at foreldre tar barna ut av skole i tide og utide og såpass ofte og lenge at det forstyrrer skolegangen. Anonymkode: 8e31b...754 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Del Skrevet 24. mars 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reagerte faktisk mest på at hun stammet og la på.. What liksom? Sånn ellers så har mine familiemedlem reist til Thailand i to uker med barna på ugyldig fri. Anonymkode: 78f69...377 Det er stygt å mobbe de som stammer. Det er ikke noe de kan noe for, og kan raskt komme i situasjoner de blir småstresset eller føler ubehagelige, men det trenger på ingen måte bety at de er "svar skyldige" eller noe i den duren. Anonymkode: 80e80...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Del Skrevet 24. mars 2022 To dager fravær burde uansett ikke være noe særlig "problem" for ungen. Hadde det vært snakk om for eksempel to eller tre uker, så ville situasjonen kanskje stilt seg helt annerledes. Anonymkode: 02a2a...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 24. mars 2022 #10 Del Skrevet 24. mars 2022 Bor du i Oslo, så kan det være at du mister skoleplassen (men samtidig veldig dårlig om de faktisk utfører det når det gjelder 2 dager). Er undervisningsplikt i Norge. 2 dager fri er null stress. Kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Del Skrevet 24. mars 2022 Iverstefall kan du jo si at ungen er syk den dagen.. Anonymkode: cdcf4...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Del Skrevet 24. mars 2022 Bare dra. Ingen mister plassen pga to dager. Jeg dro på ferie utenom vanlige ferier med familien pga vi hadde ikke allverdens råd. Jeg ba om ukeplan for de ukene og gjorde lekser på ferien. Moren min lagde også litt opplegg så jeg øvde på lesing, skriving og matte. Anonymkode: e09c6...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Del Skrevet 24. mars 2022 Takk igjen for alle svar om erfaringer. Jeg fikk avslag fordi jeg søkte om to dager før påske fordi at påskeferien allerede er lang nok 🙈 Jeg er enig i det, men flybillettene koster skjorta når ferien starter. Skal jeg si noe til klasseforstanderen? 🙊 Hilsen ts. Anonymkode: 37df6...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #14 Del Skrevet 24. mars 2022 saltvann skrev (39 minutter siden): Bor du i Oslo, så kan det være at du mister skoleplassen (men samtidig veldig dårlig om de faktisk utfører det når det gjelder 2 dager). Er undervisningsplikt i Norge. 2 dager fri er null stress. Kos dere masse Det stemmer ikke. Hvis du har to uker ugyldig fravær (at dere altså er borte uten å ha søkt permisjon), DA kan du miste skoleplassen. Man mister ikke skoleplassen etter kun to dager ugyldig fravær. Jobber i Osloskolen. Anonymkode: 9d12a...1d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #15 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk igjen for alle svar om erfaringer. Jeg fikk avslag fordi jeg søkte om to dager før påske fordi at påskeferien allerede er lang nok 🙈 Jeg er enig i det, men flybillettene koster skjorta når ferien starter. Skal jeg si noe til klasseforstanderen? 🙊 Hilsen ts. Anonymkode: 37df6...c4a Tydelig vis veldig forskjell fra skole til skole, vi søkte om 4 dager lengre juleferie (2 klasse) og fikk god tur tilbake. Tror jeg bare hadde sendt en melding til læreren og sagt at «…. Kommer ikke disse dagene da vi reiser». Læreren sa jo selv at det ikke pleide å bli avslag på søknaden, og barnet går i 1 klasse! Hva skal de kunne gjøre med det liksom? 😅 Anonymkode: 1b80e...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tydelig vis veldig forskjell fra skole til skole, vi søkte om 4 dager lengre juleferie (2 klasse) og fikk god tur tilbake. Tror jeg bare hadde sendt en melding til læreren og sagt at «…. Kommer ikke disse dagene da vi reiser». Læreren sa jo selv at det ikke pleide å bli avslag på søknaden, og barnet går i 1 klasse! Hva skal de kunne gjøre med det liksom? 😅 Anonymkode: 1b80e...5b9 Jeg satser på å gjøre det samme. Vi ble såååååå paffe, er første skolebarnet vårt og trodde at vi måtte kansellere hele turen. Huff 🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 37df6...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #17 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skjer ingenting , men veldig dumt å lære barna at man driter i om man får avslag og drar likevel Anonymkode: b70e4...c6b Trenger jo ikke fortelle barnet det da Anonymkode: 9d984...52e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #18 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk igjen for alle svar om erfaringer. Jeg fikk avslag fordi jeg søkte om to dager før påske fordi at påskeferien allerede er lang nok 🙈 Jeg er enig i det, men flybillettene koster skjorta når ferien starter. Skal jeg si noe til klasseforstanderen? 🙊 Hilsen ts. Anonymkode: 37df6...c4a Ja, snakk med læreren. Vår eldste hadde seks ukers fravær på slutten av førsteklasse pga utenlandsopphold på jobben. Vi måtte skrive ham ut av skolen, siden det ikke er lov å gi permisjon så lenge. Helt uproblematisk, rektor og lærer var positive, og vi tok med skolearbeidet. For dere er det jo bare to dager, men jeg ville hørt med lærer om hun synes dere skal ta med noen bøker og gjøre litt skolearbeid de to fridagene. Anonymkode: ad5e4...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #19 Del Skrevet 24. mars 2022 Eller han, åpenbart. 🤪 Læreren kan jo like gjerne være en mann. Anonymkode: ad5e4...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Del Skrevet 24. mars 2022 Det skjer absolutt ingenting. De kan ha opptil 2 uker ugyldig fravær i løpet av skoleåret. Det er undervisningsplikt i Norge ikke skoleplikt. Du kan si at barnet får den opplæringen den trenger av deg de to dagene og ferdig med saken. Jeg har 3 barn som begynner å bli store og jeg stresset også de første årene innen jeg skjønte at de lærer mye mer på den turen vi tar dem med på enn de få dagene de er borte fra skolen. Men dette gjelder så lenge barna ikke henger etter på skolen. God tur kos dere masse, hilsen ei som er i utlandet nå mens barna har 3 fridager fra skolen 😊 Anonymkode: 3fe22...0d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå