Gå til innhold

Hvem sliter med hukommelse etter covid?

Mariam95

Anbefalte innlegg

Hukommelsen min er blitt litt svekket. Alt jeg skal av avtaler må skrives ned!  Av og til vis jeg skal forklare noe eller snakke så bare stopper det helt opp får helt hjerneteppe.. vet noen hva dette kommer av? Er det noe å gjøre med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må skrive opp alt jeg skal huske, og ting fremover i tid må legges inn i kalender. Surrer ekstremt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ! Ikke hukommelse men hjerneteppe, og en irriterende hjernetåke som sitter fremme i hodet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endel sliter med brainfog etter korona, long covid. Det er  viktig at du lytter  til kroppen, og sørge for nok hvile. God bedring

People struggling with the effects of long COVID may have noticeable problems with attention, memory, and executive function. Studies report these issues both in people who were not hospitalized with COVID and in those who were, as well as in people who had severe cases

https://www.health.harvard.edu/blog/brain-fog-memory-and-attention-after-covid-19-202203172707

https://www.dagbladet.no/nyheter/covid-kan-krympe-hjernen-din/75684952

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg.
Og flere jeg har snakket med som også har hatt covid, sliter med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariam95 skrev (På 24.3.2022 den 17.23):

Hukommelsen min er blitt litt svekket. Alt jeg skal av avtaler må skrives ned!  Av og til vis jeg skal forklare noe eller snakke så bare stopper det helt opp får helt hjerneteppe.. vet noen hva dette kommer av? Er det noe å gjøre med dette? 

Jeg tror hukommelsen min ikke er så svekket, men jeg mangler kapasitet til å lagre fortløpende informasjon. Altså noe glipper, i sær om det skjer flere ting på en gang. Hjernen jobber også langsommere. På jobb ( jobber redusert og tilrettelagt) bruker jeg lengre tid på kjente oppgaver. Jeg kjenner meg godt igjen med at hjernen stopper opp når jeg skal formidle noe. Jeg klarer heller ikke å ta i mot skriftlig eller muntlig fortløpende informasjon og engelske tekster blir for overveldende. Selv om jeg føler jeg husker er også jeg avgengi av å skrive ned alle avtaler, Fordi jeg ikke har kapasitet til å skulle ha alt i hode til enhver tid. Jeg opplever at jeg ikke kan bruke energi på dette

Prøv å unngå stress. Gjør en oppgave om gangen. Fordel gjøremål gjennom dagen Sørg for nok hvile og søvn. 

Endret av Bendie
La til
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariam95 skrev (På 24.3.2022 den 17.23):

Har ikke merket det selv og heller ikke hørt om andre som har det relatert til covid. Men at man må skrive ned avtaler er vanlig for livet er så hektisk. Og jernteppe er også vanlig hvis man blir stressa feks. Men ellers også, midt i en forklaring glemmer man hele poenget 😂 Sånn har mange hatt det lenge før covid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...