Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bo på barselavdelingen i stede for barselhotellet på SUS. Og helt ærlig: det er et sant helvete. Snakk om å ødelegge en tid som skulle vært fin. Jeg må dele rom med en dramaquin. Amme med en fremmed mann i rommet, og jeg føler ikke jeg kan godsnakke m babyen på natta slik jeg ville om jeg hadde enerom.. roer ofte barna mine med sang.. får ikke gjordt det nå.. 

i tillegg er det helt strengt regime der personalet bestemmer alt over deg og ditt barn.. noen er selfølgelig fantastiske , men noen kommanderer og forteller hva du SKAL gjøre i hver minste detalj .. feks: jeg så jeg ikke rakk tidlig kveldsmat .. som er en tragisk suppe .. da ble det hentet og jeg ble bedt om å la min gråtende baby ligge og sette meg å spise., (dette er vel det eneste jeg høylytt har protestert på) . Personalet bestemmer også alt over barnet. Og jeg som mor får ikke mate eller stelle det, da de bare tar det og tilleggsfôrer det- istede for å la meg som mor gjøre det.. jeg måtte tilslutt si st jeg insisterer på å ha barnet hos meg når jeg pumpet meg og at jeg ville gi morsmelkerstatning . Likevel gjorde barnepleiene det. På feil måte Slik at barnet svelget vrangt og ble helt stille.. da sa hun - nå så du hvordan det gjøres hvis du ville prøve.. jeg sperrer opp øynene og sa: vet du .. du kan ikke helle melk slik når barnet ikke er våkent! Så nei før vi får kontakt m henne skal det ikke gjøre.. litt senere på dagen viser en annen dyrepleier meg hvordan det gjøre- og det var HELT annerledes enn den første.. 

å være på barselhotellet er så koselig.. barselavdelingen er et sant helvete.. jordmor rådet meg til å bli så lenge som mulig.. jeg ble bare til barnet mitt var «klarert» (ferdigbehandlet for gulsot) 

Anonymkode: 3eb90...224

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trist du hadde en dårlig opplevelse. Jeg hadde derimot en veldig fin opplevelse på SUS barselavdeling i november 2020. Flott personale, ingen bestemte noe over verken meg eller baby - kom heller med råd eller tips. Jeg matet og stelte med mindre jeg ba om hjelp til det. 

Anonymkode: 2103b...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres kjipt ut, men jeg hører også at du ikke har vært i fengsel før, eller vet hva det går i.

Anonymkode: 1f133...404

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dyrepleier?🤔

Anonymkode: 579e4...91f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Trasig med en slik opplevelse…. Husk at du ikke er tvangsinnlagt, du kan reise hjem👍🏻

Anonymkode: e429e...377

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor reiser du ikke hjem da? Jeg har reist hjem etter noen timer etter alle mine fødsler 

Anonymkode: 02a3e...f30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har bært der selv en knapp uke selv kjenner meg overhodet ikke igjen. Mistenker at du er en «dramaquin». Eller bare litt utav det pga hormoner da.. 

Anonymkode: 93a84...898

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trasig med en slik opplevelse…. Husk at du ikke er tvangsinnlagt, du kan reise hjem👍🏻

Anonymkode: e429e...377

Hvorfor reiser du ikke hjem da? Jeg har reist hjem etter noen timer etter alle mine fødsler 

Anonymkode: 02a3e...f30

Skal jeg ha barn igjen vil jeg velge et annet sykehus. Er jeg så uheldig at jeg må føde her så drar jeg hjem.

men mine årsaker var:

- keisersnitt, så fikk det fremlagt som om jeg måtte

- da jeg bestemte meg for at nok var nok hadde barnet utviklet gulsot og måtte være der i over 24 i blått lys..

men dro sporenstreks da de 24 timer var gått ..

AnonymBruker
Skrevet

Så dra hjem. 

Anonymkode: 702b6...ac6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bo på barselavdelingen i stede for barselhotellet på SUS. Og helt ærlig: det er et sant helvete. Snakk om å ødelegge en tid som skulle vært fin. Jeg må dele rom med en dramaquin. Amme med en fremmed mann i rommet, og jeg føler ikke jeg kan godsnakke m babyen på natta slik jeg ville om jeg hadde enerom.. roer ofte barna mine med sang.. får ikke gjordt det nå.. 

i tillegg er det helt strengt regime der personalet bestemmer alt over deg og ditt barn.. noen er selfølgelig fantastiske , men noen kommanderer og forteller hva du SKAL gjøre i hver minste detalj .. feks: jeg så jeg ikke rakk tidlig kveldsmat .. som er en tragisk suppe .. da ble det hentet og jeg ble bedt om å la min gråtende baby ligge og sette meg å spise., (dette er vel det eneste jeg høylytt har protestert på) . Personalet bestemmer også alt over barnet. Og jeg som mor får ikke mate eller stelle det, da de bare tar det og tilleggsfôrer det- istede for å la meg som mor gjøre det.. jeg måtte tilslutt si st jeg insisterer på å ha barnet hos meg når jeg pumpet meg og at jeg ville gi morsmelkerstatning . Likevel gjorde barnepleiene det. På feil måte Slik at barnet svelget vrangt og ble helt stille.. da sa hun - nå så du hvordan det gjøres hvis du ville prøve.. jeg sperrer opp øynene og sa: vet du .. du kan ikke helle melk slik når barnet ikke er våkent! Så nei før vi får kontakt m henne skal det ikke gjøre.. litt senere på dagen viser en annen dyrepleier meg hvordan det gjøre- og det var HELT annerledes enn den første.. 

å være på barselhotellet er så koselig.. barselavdelingen er et sant helvete.. jordmor rådet meg til å bli så lenge som mulig.. jeg ble bare til barnet mitt var «klarert» (ferdigbehandlet for gulsot) 

Jeg hadde sagt ifra på en ekstrem måte hadde dem  behandlet meg sånn! Jeg hadde natt ungen ved min side hele tiden uansett hva dem hadde sagt! Det er JEG som bestemmer over min unge så dem har ikke rett til å true isåfall. Om dem hadde fortsette hadde jeg ringt advokat med en gang! 

Anonymkode: 0e27d...2c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrepleier😂

Anonymkode: 66069...de2

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor var en mann innlagt på barselavdelingen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (2 minutter siden):

Hvorfor var en mann innlagt på barselavdelingen?

Det fins strengt tatt menn som kan føde barn dersom de tidligere har vert kvinner 🤷‍♀️

Antar det er snakk om mannen til den hun delte rom med 😅

Anonymkode: c4d75...40a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det fins strengt tatt menn som kan føde barn dersom de tidligere har vert kvinner 🤷‍♀️

Jeg trodde transpersoner var født i feil kropp? Når var de tidligere kvinner?

Typen til typen hennes? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (1 time siden):

Jeg trodde transpersoner var født i feil kropp? Når var de tidligere kvinner?

Typen til typen hennes? 

Kanskje fordi du har en vorte i ræva. 

Anonymkode: aed30...2f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer - er mannen til den andre på rommet .. dritekkelt å skulle amme 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stemmer - er mannen til den andre på rommet .. dritekkelt å skulle amme 

Utrolig trist å lese at du finner det ekkelt å skulle amme, fordi faren til ett annet nyfødt barn er i samme rom.
Amming er jo helt naturlig og vil jo tro at denne faren sitt barn også blir ammet.

Anonymkode: 50c91...280

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Utrolig trist å lese at du finner det ekkelt å skulle amme, fordi faren til ett annet nyfødt barn er i samme rom.
Amming er jo helt naturlig og vil jo tro at denne faren sitt barn også blir ammet.

Anonymkode: 50c91...280

Jo - men når vi ammer i sykehussengen sitter vi med åpne skjortler uten noe annet på og puppene bare.. det er ikke like avslappende ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Ren flaks/uflaks dette er mitt inntrykk. Alt etter hvor travelt det er på avdelingen når akkurat du er der. Jeg var heldig første gangen og fikk enerom og god omsorg i 3 dager. Da jeg skulle skrives ut var det derimot kaos og de rakk såvidt utskrivings samtale. 3 stk måtte ligge på 2 mannsrom osv😅 Andre gangen jeg lå på barsel kom jeg rett på tomannsrom. Lå ved siden av ei som ikke kunne norsk og luktet grusomt😣 Holdt ut et døgn. Heldigvis var alt vel med baby og ammingen gikk av seg selv, så ingen protesterte på at jeg ville skrive meg ut så fort. Begge deler på SUS.

At barselomsorgen på sykehusene i landet som generelt sett ikke er så mye å skryte av er derimot en nokså kjent sak. Trist.

Anonymkode: ae9e4...aa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo - men når vi ammer i sykehussengen sitter vi med åpne skjortler uten noe annet på og puppene bare.. det er ikke like avslappende ;) 

Det er da gardiner og skillevegger mellom sengene på barsel?

Anonymkode: 8ed5d...ea7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...