AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 https://www.nrk.no/slik-sa-russland-og-putin-pa-norge_-svalbard-og-arktis-rett-for-krigen-i-ukraina-1.15893314 Det er så unødvendig og slitsomt. Anonymkode: 738f7...fd8 17 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 JA! Endelig noen som skrev det! Jeg har tenkt lenge på å starte en tråd om dette, men ikke klart å finne en måte å beskrive sånne saker på. Så vanvittig slitsomt å scrolle og scrolle uten at bakgrunnen beveger seg. Og små brokker av tekst som flyr over skjermen. HVEM har funnet på dette, og HVORFOR? Finnes det et navn på sånne saker så man kan joine en facebookgruppe mot dem? 😒 Anonymkode: 864d1...de0 19 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Er SÅ lei sånne fancy shmancy måter å servere nyhetene på🙄 Anonymkode: a36c8...fa5 16
Ariana807 Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Jeg klikker meg fort ut av slike saker uten å lese dem, for det er alt for irriterende å scrolle på den måten. 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Hvordan kan man protestere og vise sin avsky (😏) mot sånne saker, når det er så vanskelig å forklare hva man mener uten å slenge ut linken. Selv om da jeg så overskriften tenkte jeg faktisk at det kunne dreie seg om dette som jeg har irritert meg over lenge. Jeg tipper også at blant oss som misliker sånt, er det flere enn meg som også misliker de "3D"-bildene på facebook som rører på seg når man scroller. Trodde jeg så syner eller dobbelt første gang jeg var borti det. Hvis man faktisk klikker på bildet for å se på det, greit nok. Men jeg vil ikke at hele siden skal flyte rundt og gjøre meg svimmel når jeg bare vil scrolle forbi. Anonymkode: 864d1...de0 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Jeg liker dem Anonymkode: 39a20...ded 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Så enig! Til og med lokalavisa har hatt slike oppsett..Får ikke med halvparten, og vanskelig å få med seg "tråden" i det. Anonymkode: 4beda...70e 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så enig! Til og med lokalavisa har hatt slike oppsett..Får ikke med halvparten, og vanskelig å få med seg "tråden" i det. Anonymkode: 4beda...70e Tenk om kg begynte med dette, da. Uansett hvor mye du scroller og scroller blir Ronja og godtesnopet hengende i bakgrunnen, mens det du ville lese flyr hastig forbi. 😄 Anonymkode: 864d1...de0 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Ja!! Meg! Har irritert meg grønn over disse sakene i årevis nå. Spesielt når de bare bruker sånne korte setninger på et par ord om gangen. Som dette. Kreativt. Stemning. Jævlig oppbrukt! Så er det masse store bilder, og så har de alltid videoer innimellom som plutselig bare spiller av. Jeg vil ikke bruke masse data på sånt når jeg er utenfor wifidekning, jeg vil bare lese saken! Anonymkode: cabb7...e4a 11
Elysion Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Enig. Hva skjedde med gode, gammeldagse artikler? Ville heller hatt 1-2000 ord i tett skrift enn å måtte "lese" denne form for nyhetssaker. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Helt enig. Tungvint å lese. Endret 24. mars 2022 av AthenaRavenLuna
Capazitet Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Enig. Slitsomt å lesa - synd for journalistikken 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 Jeg spekulerer litt på om ikke sånne saker er et resultat av at mange bare leser overskrifter uansett. Så journalistene tror kanskje ikke at folk faktisk ønsker seg blokker av tekst i god gammel stil. Se på nesten hvilken som helst nyhetssak med kommentarfelt, når man leser under ser man lett at flesteparten ikke en gang har klikket på saken. Det som er dumt med disse "scrollesakene" (finner vi et bedre navn?) er jo at folk som kunne tenkt seg å lese saken også går raskt ut igjen. Men mye handler dessverre om klikk, ingen bryr seg vel om folk leser innholdet lenger. SOM jeg hater clickbait: Du vil ikke TRO hva som.... (joda, det var som jeg trodde) DETTE må du passe på nå (noe alle visste fra før, som sjekke skattefradrag eller nå snur sola) BARE VENT til denne bedårende gutten begynner å synge, du vil ikke TRO.... NEI! Han var ikke noe flink! SLIK blir du.. NEI, jeg vil ikke! Men nå blir vi altså lurt inn i scrolleland uansett. Like stor uting som kamuflerte pluss-saker, eller ting som ser ut som en artikkel, men bare er video (med masse reklame først) eller overskriften fører bare til en "nyhetsstrøm", der saken du ville lese forlengst er forsvunnet nedover siden. Mye irriterende i media om dagen, når jeg tenker etter! 😄 Anonymkode: 864d1...de0 10 1
Elysion Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spekulerer litt på om ikke sånne saker er et resultat av at mange bare leser overskrifter uansett. Så journalistene tror kanskje ikke at folk faktisk ønsker seg blokker av tekst i god gammel stil. Se på nesten hvilken som helst nyhetssak med kommentarfelt, når man leser under ser man lett at flesteparten ikke en gang har klikket på saken. Det som er dumt med disse "scrollesakene" (finner vi et bedre navn?) er jo at folk som kunne tenkt seg å lese saken også går raskt ut igjen. Men mye handler dessverre om klikk, ingen bryr seg vel om folk leser innholdet lenger. Du har nok mye rett i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 Jeg har bare tenkt at dette sikkert er saker publisert for en annen plattform (og målgruppe), som snap eller insta. Jeg liker sjeldent å lese dem. Anonymkode: 92b1e...402 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.nrk.no/slik-sa-russland-og-putin-pa-norge_-svalbard-og-arktis-rett-for-krigen-i-ukraina-1.15893314 Det er så unødvendig og slitsomt. Anonymkode: 738f7...fd8 Helt enig, men det er retningen de går i, dessverre. Jeg tror det er grunnet at flere og flere bare leser overskrifter, eller synes det er for mye å lese flere setninger på rad uten å ha "luft" i mellom. De samme menneskene som synes det er ufattelig at folk kan lese en bok på 400 sider... Anonymkode: 33e3e...e7a 5
Rumle Skrevet 24. mars 2022 #17 Skrevet 24. mars 2022 Veldig irriterende å lese, spesielt på mobil. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #18 Skrevet 24. mars 2022 Ja. Irriterende og unødvendig. Blir ofte til at jeg slutter å lese de artiklene halvveis uti, gidder ikke scrolle i et halvt år for å få opp et sitat, scrolle mer for å komme til et avsnitt på to setninger, scrolle mer mer mer... Anonymkode: f36ce...eca 5 1
17.11 Skrevet 24. mars 2022 #19 Skrevet 24. mars 2022 5 minutter siden, Rumle said: Veldig irriterende å lese, spesielt på mobil. Enig. På mobil merker jeg at det er vanskelig å bla nedover uten å plutselig hoppe over 1-2 setninger. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 17.11 skrev (19 minutter siden): Enig. På mobil merker jeg at det er vanskelig å bla nedover uten å plutselig hoppe over 1-2 setninger. Kanskje derfor jeg liker dem. Jeg leser sjeldent nyheter på mobil. Det funker helt fint på PC. Anonymkode: 39a20...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå