Gå til innhold

Hva koster det å kun fjerne en ikke rentbrennende ovn eller skifte til ny?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ikke-rentbrennende ovn som vi vil ha ut for å disponere plassen den opptar, siden stuen er liten og vi trenger hver cm.

Hva koster det?

Hva koster det eventuelt å skifte til ny ovn i samme prosess?

Bor i Bergen sentrum hvis det har noe å si

Anonymkode: b7586...ab4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har en ikke-rentbrennende ovn som vi vil ha ut for å disponere plassen den opptar, siden stuen er liten og vi trenger hver cm.

Hva koster det?

Hva koster det eventuelt å skifte til ny ovn i samme prosess?

Bor i Bergen sentrum hvis det har noe å si

Følger☺️

Anonymkode: 15296...ab4

• Liker 1
Skrevet

Betalte 20.000 for å få fjernet en gammel og satt inn en ny for 4 år siden. Det var  med arbeid og ny (billigste) plate under ovnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Leste at man i Bergen fikk 5000,- når man fjernet og satte inn ny, men det var i 2016.

Vet ikke om denne ordningen er nå.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Koster vel det ovnen koster, setter den da inn sjøl. 

Anonymkode: cd93e...b0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Leste at man i Bergen fikk 5000,- når man fjernet og satte inn ny, men det var i 2016.

Vet ikke om denne ordningen er nå.

Ts

Det var/er en pott, fant dette for 2021, men lurer på om potten er brukt opp. Fant ikke noe nyere info.

https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/brannvern-samfunnssikkerhet-og-beredskap/brann-og-redning/fyring-og-ildsted/soke-vrakpant-pa-eldre-ildsteder

Bor også i Bergen, med en peis jeg ikke kan bruke 😢. Må spare litt slik at jeg kan få en ny peis eller ovn som jeg også synes er pen å se på, for det har jeg funnet ut koster en del.

Anonymkode: aa19d...d43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det var/er en pott, fant dette for 2021, men lurer på om potten er brukt opp. Fant ikke noe nyere info.

https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/brannvern-samfunnssikkerhet-og-beredskap/brann-og-redning/fyring-og-ildsted/soke-vrakpant-pa-eldre-ildsteder

Bor også i Bergen, med en peis jeg ikke kan bruke 😢. Må spare litt slik at jeg kan få en ny peis eller ovn som jeg også synes er pen å se på, for det har jeg funnet ut koster en del.

Kjøp brukt ovn/peis

AnonymBruker
Skrevet

Det er svindyrt å montere innebygde store ovner. Hørte på pris på en som må mures på plass. 20000. Pluss pris for selve ovnen 50k.

Sånn løs ovn er det bare å bære ut selv og sette på plass ny. Ikke noe hokus pokus

Anonymkode: 37679...820

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøp brukt ovn/peis

Tror jeg skal ha veldig mye flaks om jeg finner en brukt, rentbrennende ovn/peis jeg faktisk synes er pen å se på. Sparer heller til en av de få jeg har funnet som jeg liker.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av ovnsbutikkene i Bergen har salg nå. I helga er det boligmesse på Sotra, mulig det også kan medføre litt rabatter på ulike steder. 
Det er fortsatt vrakpant i Bergen. Bare å bytte ovn hvis en kan bruke samme hullet i pipa er ikke veldig dyrt. Et par tusen kanskje?

Anonymkode: ec144...4eb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...