AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hei. Jeg tror ikke femåringen liker maten min. Hun har alltid spist bra i barnehagen og hos foreldrene mine. Jeg lager ikke noe spesiell mat, helt vanlig mat. Feks i dag har vi taco. Hun spiser det borte, men ikke hjemme. Brødskiver, vanlig pålegg, fisk og grønnsaker, pizza, gryter, alt mulig...hun spiser én skje og ferdig. Eneste gangene hun har spist bra er hvis vi har kyllinglår eller langtidskokt lam.. Eller brokkoli. Eller pølser, men det er ikke så godt, så det er ikke veldig ofte. Idag valgte hun tørr skalk over taco... Hun sier hun ikke liker det. Jeg har bestemt meg for å ikke mase, presse eller være kjip, for hun ser ikke ut til å gå ned i vekt, hun er energisk og glad. Jeg vil ikke at måltidene skal være dumt for henne. Men hva skal jeg gjøre?. Jeg har til og med laget slik mat de har i barnehagen, men det hjalp ikke Jeg er ikke dårlig til å lage mat, har fått mange gode tilbakemeldinger fra familie og venner, bruker sjeldent halvfabrikata, passer på at det er barnevennlig. Anonymkode: c01aa...8ba
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Helt vanlig at barn spiser bedre borte enn hjemme, gjorde det selv når jeg var liten og kjenner mange søskenbarn osv. som også er sånn. Går seg nok til Anonymkode: d3fb2...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Det er bare å fortsette å tilby. Fortsett med det du gjør med å ikke mase når hun bare spiser en bit. Men hun bør sitte ved bordet til alle er ferdig likevel. Middag skal være en sosial og hyggelig familiestund, og masing om å spise opp osv kan føre til spisevegring. Det finnes barn som blir så kraftig mast på at de blir så stresset at de spyr når de vet det nærmer seg middag.. Så jeg synes det er bra det du allerede gjør. Anonymkode: 11465...da2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Ungene her spiste alt da de gikk i barnehagen. Nå er alt ekkelt 🙄 Men de spiser det nå likevel selv om de helst ville hatt Taco og grandiosa hver dag. De fleste andres unger er visst slik også, trøster jeg meg med. Er du bonusmor, så får du be far lage maten hvis den smaker bedre da, så slipper du det arbeidet. Anonymkode: e3b72...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt vanlig at barn spiser bedre borte enn hjemme, gjorde det selv når jeg var liten og kjenner mange søskenbarn osv. som også er sånn. Går seg nok til Anonymkode: d3fb2...a0b Godt det er flere 💕 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare å fortsette å tilby. Fortsett med det du gjør med å ikke mase når hun bare spiser en bit. Men hun bør sitte ved bordet til alle er ferdig likevel. Middag skal være en sosial og hyggelig familiestund, og masing om å spise opp osv kan føre til spisevegring. Det finnes barn som blir så kraftig mast på at de blir så stresset at de spyr når de vet det nærmer seg middag.. Så jeg synes det er bra det du allerede gjør. Anonymkode: 11465...da2 Ja, det skal jo være noe hyggelig og sosialt, noe vi gjør sammen. Blir veldig dumt om hun skal oppleve det som et stressmoment.. Uff, stakkars unger 😢 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ungene her spiste alt da de gikk i barnehagen. Nå er alt ekkelt 🙄 Men de spiser det nå likevel selv om de helst ville hatt Taco og grandiosa hver dag. De fleste andres unger er visst slik også, trøster jeg meg med. Er du bonusmor, så får du be far lage maten hvis den smaker bedre da, så slipper du det arbeidet. Anonymkode: e3b72...c2f Ja altså hun er litt kresen, men det er i perioder, hun liker det meste, men spiser litt dårlig hjemme for tiden😊 jeg er ikke bonus mor, hun er min datter 💕 Anonymkode: c01aa...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå