AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Har virkelig prøvd alt for å få tak i dagmamma til jeg starter å jobbe igjen, men starter allerede neste uke. Har fått tilbud av en venninne som kan passe datteren min frem til jeg får ansatt en dagmamma,og det vil da være svart arbeid. Men da er spørsmålet om det er noen av dere som har betalt svart? Hvordan blir det da med tanke på nav osv? Forstår at jeg sikkert må betale resterende etter kontantstøtten fra egen lomme. Er det noen som har tips til nettsider dere brukte for å finne dagmamma? Kjenner at frustrasjonen er veldig stor når jeg snart skal i arbeid og ikke har noen til å passe datteren min. Anonymkode: f3a35...0e4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Jeg forstår at du er frustrert, men ikke fall for fristelsen til å velge en svart dagmamma. For det første er det ulovlig og du risikerer å bli anmeldt og få bøter for bruk av svart arbeid, men viktigst av alt er at en svart dagmamma er ikke forsikret og du løper en stor risiko hvis barnet ditt mot formodning skulle bli skadet hos dagmamma. Bruk nærmiljøet ditt aktivt. Søk etter dagmamma på Finn.no og dagmamma.no, heng opp lapp på helsestasjonen, legg ut et innlegg på Facebook og be andre om hjelp hvis de kjenner en dagmamma. Anonymkode: 65d6d...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Gjør det ikke. Tar hun seg fri plutselig får du et problem. Dagmammaregningen må du betale enten den er svart eller hvit. Hvorfor svart? Er hun trygdet? Anonymkode: 4ae37...1a5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Kan man ikke tjene opp til 50k på en «hobby» da? Så venninna di kan titte barnevakt for deg ganske lenge før det blir ulovlig. Anonymkode: 7dbad...358 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan man ikke tjene opp til 50k på en «hobby» da? Så venninna di kan titte barnevakt for deg ganske lenge før det blir ulovlig. Anonymkode: 7dbad...358 Dette er tull. Dagmamma blir ikke regnet som hobby. Anonymkode: 4a434...8bf
Gjest Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Hvis du betaler svart får du ikke foreldrefradrag på skattemeldingen for beløpet.
Miss91 Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 Hadde ikke hatt noe problem med å betale venninna mi svart.
AnonaymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 (endret) Jeg ser ikke helt hvorfor det må være svart arbeid? Jeg hadde aldri levert barnet mitt til noen som har så lav moral at de tyr til å snyte fellesskapet på den måten. Typisk nok så er det ofte folk som lever av skattepenger som jobber svart. Da tar det virkelig kaka, og sånne mennesker har overhodet ingenting rundt mine barn å gjøre. Endret 25. mars 2022 av AnonaymBruker stavefeil 1
newman01 Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 Har du hørt med private barnehager i egen kommune og nabokommunen? Ring rundt til alle private du finner. Det hender det er ledig plass, og mange kommuner er noen episke rasshøl som ikke tar inn barn uten særskilte og lovpålagte behov utenfor hovedopptaket.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 Hvorfor kan du ikke bare betale venninnen din hvitt for å passe barnet da? Jeg mener, hvis det bare er en midlertidig løsning frem til du får noe annet, så blir det ikke såå dyrt. Det har du råd til for å unngå potensielt gigantiske problemer senere for både deg og venninnen din. Anonymkode: 62d4f...308 2
Rhodiola Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. -Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå