AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 burde vært unntaket heller enn regelen! Her på skolen har gjerne lærerne satt opp tider til foreldre/ elevsamtale mellom kl 14-16, maks kl 17 liksom. Er det ikke pga litt påregnet kveldsarbeid at de har all denne ekstra ferien, disse lærerne?? I stedet så må altså 25 stykk foreldrepar ta seg fri fra jobb i flere timer for å rekke en samtale som ofte er over iløpet av halvtime maks. Jeg skjønner ikke dette?? Man har jo gjerne flere barn også, så det skal samtales over en lav sko både vår og høst, blir endel timer totalt med tapt arbeidstid… Anonymkode: 7032e...7a8 15 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 På min jobb har HR-avdelingen sagt at vi får fri til å gå på slike foreldremøter, når vi blir innkalt i arbeidstiden. Dette er et unntak, da, man får ikke fri til andre tilstelninger som påskelunsj osv. Sjekk med jobben din om du får fri. Men skjønner godt at ikke alle kan ta seg fri slik, spørs på hvilken jobb man har. Anonymkode: ba46a...161 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 🙄 forventer du at alle andre skal innrette seg etter deg også? Anonymkode: d8892...b37 32 2
tangent Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Synes det er helt greit. Jeg og mannen har mulighet og da er det i orden for meg at vi tilpasser oss lærerens timeplan. Også håper jeg hun er fleksibel nok til å ta de som trenger å treffes på andre tidspunkter når det passer for dem. 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 24. mars 2022 Det ts skriver passer godt inn i denne tidens bilde av en mer og mer selvsentrert generasjon. «Det er alle andre som skal tilpasse seg, ikke jeg!» Anonymkode: 0f813...1f1 50 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Jeg synes også det er helt greit. Men nå er det ikke meg verden dreier rundt, Anonymkode: 1a960...30c 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det ts skriver passer godt inn i denne tidens bilde av en mer og mer selvsentrert generasjon. «Det er alle andre som skal tilpasse seg, ikke jeg!» Anonymkode: 0f813...1f1 Da har du åpenbart ikke skjønt poenget. Jeg kan fint tilpasse meg jeg, men det er jeg helt sikker på at ikke gjelder samtlige 25 foreldrepar i klassen. Regner man på antall timer tapt arbeidstid pga en samtale av 25 minutters varighet er det dårlig bruk av tid rett og slett, ts Anonymkode: 7032e...7a8 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Lærere har ikke mer ferie enn andre, de avspaserer. Gi beskjed til læreren om at dere vil ha timene så sent som mulig, så er det sikkert mulig å prioritere at dere får det. Hvis alle timene skal begynne etter kl 16 blir det veldig lange dager på jobb ganske mange dager på rad for læreren. Anonymkode: f48d6...0e2 27 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Jeg syns det er litt dumt, men sånn er det, man kan ikke gjøre alle tillags uansett 🙂 Stortsett ordner det seg 🙂 Anonymkode: 0455c...5a2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Merarbeidet på kveldstid har man mulighet til å ta hjemme når det passer, uten å måtte organisere barnepass for barn en måtte ha osv. Derfor får man ikke kvelds- eller helgetillegg osv. Utviklingssamtaler taes på skolen, i lærerens bundne arbeidstid. Ingen ting mystisk i det. Anonymkode: 0ee2a...d3c 24 4
Populært innlegg tirben Skrevet 24. mars 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 24. mars 2022 Forventer du også at leger, tannleger etc, også skal ta i mot pasienter etter klokken 16.00? 51 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Ber du leger og tannleger om å jobbe uten overtidsbetaling på kveldstid også? Anonymkode: bfb3c...4ff 25
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 Synes det er greit. Både jeg og mannen, og de fleste andre vi kjenner, har fleks. Antar at om begge har en jobb som ikke gir noe fleks, så har skolen løsninger for det og. Og det er jo mer fornuftig å gjøre det slik, for dere vil være unntaket med tanke på hvem som kan få til dette. Anonymkode: 6189d...b26 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da har du åpenbart ikke skjønt poenget. Jeg kan fint tilpasse meg jeg, men det er jeg helt sikker på at ikke gjelder samtlige 25 foreldrepar i klassen. Regner man på antall timer tapt arbeidstid pga en samtale av 25 minutters varighet er det dårlig bruk av tid rett og slett, ts Anonymkode: 7032e...7a8 For de fleste er det jo ikke tapt arbeidstid, vi må jobbe det inn igjen. Null problem. Anonymkode: 6189d...b26 10
Javachip Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 Begge foreldrene trenger ikke å stille opp på en foreldresamtale. Og det er sannsynligvis minst en i ganske mange foreldrepar som har mulighet til å stille på slikt på dagtid (jobber turnus, fleksibel jobb med mulighet for avspasering, rett til fri til sånne ting, hjemme i permisjon, arbeidsledig, ufør etc). Forhåpentligvis vil læreren da tilpasse seg de foreldrene der ingen av dem har noen mulighet til å ta fri i de oppsatte tidsrommene. 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): burde vært unntaket heller enn regelen! Her på skolen har gjerne lærerne satt opp tider til foreldre/ elevsamtale mellom kl 14-16, maks kl 17 liksom. Er det ikke pga litt påregnet kveldsarbeid at de har all denne ekstra ferien, disse lærerne?? I stedet så må altså 25 stykk foreldrepar ta seg fri fra jobb i flere timer for å rekke en samtale som ofte er over iløpet av halvtime maks. Jeg skjønner ikke dette?? Man har jo gjerne flere barn også, så det skal samtales over en lav sko både vår og høst, blir endel timer totalt med tapt arbeidstid… Anonymkode: 7032e...7a8 Ja, det var jo derfor lærerne kjempet med nebb og klør for å unngå å føre timer for noen år siden - denne "avspasseringen" de har i skoleferien blir neppe av de fleste dekket inn av faktisk arbeidstid. det finnes nok en og annen lærer som faktisk bruker hele lørdagene sine på å utvikle gode læringsopplegg for neste uke (som man må, for å dekke inn sommerferien) men de er unntaket heller enn regelen. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ber du leger og tannleger om å jobbe uten overtidsbetaling på kveldstid også? Anonymkode: bfb3c...4ff Koster det mer å gå til tannlegen etter 16? Min har åpent til 20 og prisen er lik. Og tiden mellom 16 go 20 er den tiden fastlegen din bruker på papirarbeid. (Veldig dårlig eksempel) Anonymkode: 1c03c...0db 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #17 Skrevet 24. mars 2022 tirben skrev (4 minutter siden): Forventer du også at leger, tannleger etc, også skal ta i mot pasienter etter klokken 16.00? Nei, men de jobber allerede 50-60 timers uke uten ekstra tillegg eller lange ferier så det blir ikke så sammenlignbart dessverre Ts Anonymkode: 7032e...7a8
Pølsevann Skrevet 24. mars 2022 #18 Skrevet 24. mars 2022 Vi hadde foreldresamtale med teams og telefon under corona (med bhg), så vil tro at det kan løses på denne måten også etter corona. For de som ikke har mulighet til å ta mange timer fri. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #19 Skrevet 24. mars 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du åpenbart ikke skjønt poenget. Jeg kan fint tilpasse meg jeg, men det er jeg helt sikker på at ikke gjelder samtlige 25 foreldrepar i klassen. Regner man på antall timer tapt arbeidstid pga en samtale av 25 minutters varighet er det dårlig bruk av tid rett og slett, ts Anonymkode: 7032e...7a8 Da får de foreldrene som ikke kan kontakte læreren for en løsning. Ingen grunn for deg til å tenke mer på det. Anonymkode: 8f714...7e1 16 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 Du er ikke lite frekk som mener at lærere skal bruke 25 timer utenom arbeidstid på utviklingssamtaler av andres barn mens du ikke kan bruke EN time av din arbeidstid til ditt eget barns utviklingssamtale. Det er ikke som om ikke lærerne har nok kveldsarbeid allerede. Lærere har dessuten ikke mer ferie enn du har, resten er avspasering. Her hos oss er det problemfritt med utviklingssamtaler før kl 16. Av og til er det en forelder eller to som skriver på klassens Facebookside og ber om å bytte tid med noen andre fordi det ikke passer, men med tre barn og x antall utviklingssamtaler gjennom årene hører det til sjeldenhetene. 99% av foreldrene får det til. Anonymkode: ae269...a21 19 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå