AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Kan dette bety ingenting? Dumme meg som fikk blodprøvesvar uten å snakke med legen. Vet noen om dette kun er litt forhøyet? Anonymkode: 51e08...5c9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Har du hatt en infeksjon nylig? Isåfall kan det skyldes det. Men du ligger nesten på normalverdiene, så det er ingenting å bekymre deg for. Ikke enda. Hadde det vært det så hadde legen kontaktet deg ganske momentant. Anonymkode: f9d49...f09
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du hatt en infeksjon nylig? Isåfall kan det skyldes det. Men du ligger nesten på normalverdiene, så det er ingenting å bekymre deg for. Ikke enda. Hadde det vært det så hadde legen kontaktet deg ganske momentant. Anonymkode: f9d49...f09 Takk. Ingen infeksjon jeg vet om eller sår.. Min lege har slutta, så vikar. De har tidligere mistet/glemt å informere om div. Så stoler ikke helt på de. Godt å høre at verdiene nesten er normale. Da er det sikkert ingenting ☺️ Anonymkode: 51e08...5c9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Tar man blodprøver av nok mennesker, vil en liten andel ligge utenfor normalområdene selv om de er frisk. Det er fordi referanseverdiene er fastsatt ut i fra hva folk flest har, også når det gjelder trombocytter. Så noen kan ha litt over eller litt under referanseområdet uten at det feiler dem noe. Personlig har jeg gamma-GT under referansenivå. Det har ingen klinisk betydning å ha "for lave" nivåer av det, men det betyr jo at "folk flest" har litt høyere nivåer enn meg. Selvsagt kan ikke jeg si noe om dine trombocyttnivåer skyldes sykdom eller ikke, men svaret på spørsmålet ditt om du kan ha litt over referanseverdi uten at det feiler deg noe er at; ja, det kan du. Anonymkode: ccacd...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tar man blodprøver av nok mennesker, vil en liten andel ligge utenfor normalområdene selv om de er frisk. Det er fordi referanseverdiene er fastsatt ut i fra hva folk flest har, også når det gjelder trombocytter. Så noen kan ha litt over eller litt under referanseområdet uten at det feiler dem noe. Personlig har jeg gamma-GT under referansenivå. Det har ingen klinisk betydning å ha "for lave" nivåer av det, men det betyr jo at "folk flest" har litt høyere nivåer enn meg. Selvsagt kan ikke jeg si noe om dine trombocyttnivåer skyldes sykdom eller ikke, men svaret på spørsmålet ditt om du kan ha litt over referanseverdi uten at det feiler deg noe er at; ja, det kan du. Anonymkode: ccacd...ef4 Takk for svar. Føler meg ganske rolig nå 😊 Googla før jeg spurte her, og det gav ikke så gode utsikter 😅 Så er glad jeg forhørte meg her inne. Anonymkode: 51e08...5c9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Nå husker jeg ikke tallene jeg hadde, men jeg har også hatt markering på for høye trombocytter på blodprøver uten at det har vært noen som har nevnt noe om det. Har tatt blodprøver med ujevne mellomrom i flere år pga jernmangel, og jeg er fortsatt ikke syk på noe vis som jeg vet om. Så noen ligger vel bare over. Jeg har også alltid litt forhøyet crp. Så jeg tror bare jeg er sånn. Anonymkode: 67e63...4b2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå husker jeg ikke tallene jeg hadde, men jeg har også hatt markering på for høye trombocytter på blodprøver uten at det har vært noen som har nevnt noe om det. Har tatt blodprøver med ujevne mellomrom i flere år pga jernmangel, og jeg er fortsatt ikke syk på noe vis som jeg vet om. Så noen ligger vel bare over. Jeg har også alltid litt forhøyet crp. Så jeg tror bare jeg er sånn. Anonymkode: 67e63...4b2 Sikker på at du ikke har noe revmatisk eller noe? 🤔 Anonymkode: 51e08...5c9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sikker på at du ikke har noe revmatisk eller noe? 🤔 Anonymkode: 51e08...5c9 Nei, 100% sikker er jeg jo ikke, men jeg har ikke noen uttalte symptomer på noe sånt.... Anonymkode: 67e63...4b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå