Gå til innhold

Hvilken bank bruker du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank bruker du?

Hvorfor bruker du den? 

Hadde du en annen bank før? Hvorfor byttet du? 

Sjekker du hvilke banker som gir deg best muligheter?

Hvordan finner man den beste banken? Det er jo så mye å ta med i betraktning og sjekke.

Anonymkode: f75b5...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordea, av den enkle grunn at det var der foreldrene mine oppretta konto til meg som barn. Har aldri giddet bytte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brabank som dagligbank  -liker app'en

KLP for boliglån -god rente 

SBanken for fond. Synes den er best totalt sett for fond 

Instabank   for bufferkonto - best sparerente

Anonymkode: fcbf8...ae4

Skrevet

NordeaDirect- huslån og bruksbank. Fagforeningsavtale. Gjensidige Bank ble kjøpt opp. Kunne like gjerne vært en annen bank, driter egentlig i hvilken bank jeg bruker
Avida- sparepenger/bufferkonto - høyere rente
Sbanken- ASK 

Man bør velge bank etter hvor man får størst fordeler. For normale mennesker er huslån det som koster mest, så gode betingelser på lån utgjør veldig mye . 0,5% på et 4millionerslån er jo 20'000 spart i året. 

Skrevet

Har Dnb, har aldri giddet å bytte. Har hatt siden det var xxx-sparebank, så ble det ABC-banken vel, så sparebanken Nor... osv osv. Har alltid fått god hjelp og service der, så blir

Skrevet
Elysion skrev (1 time siden):

Nordea, av den enkle grunn at det var der foreldrene mine oppretta konto til meg som barn. Har aldri giddet bytte. 

Samme her. Da mine foreldre opprettet kontoen min, het det fortsatt Kredittkassen. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

SR bank. Det var der jeg hadde lån med eksen og de var så snille å gi meg lån da vi skilte oss, selv om jeg egentlig kanskje ikke kvalifiserte. Liker saksbehandleren min.
Har sett at noen andre banker har annonsert med lavere rente og søkte på lån hos en av dem en gang, men jeg har for mange barn og lav inntekt til at jeg kunne få.

Anonymkode: 0c78c...64e

AnonymBruker
Skrevet

Nordea, fordi de har vært helt fantastisk fleksible, veldig gode på service og vi har lav rente. 

Anonymkode: f54d6...7bd

AnonymBruker
Skrevet

Sbanken som lønnskonto. Hvis de går over til DNBs løsning blir det ny bank. I tillegg har jeg ulike banker for sparing, blant annet santander, norwegian, næringsbanken, bluestep mfl. Håper på bedre sparerente snart da jeg ikke ønsker fond.

Anonymkode: c438d...9fc

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

DnB. Ble overført fra Postbanken en gang i tiden.

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet

Sparebank1 SMN. Alltid hjelp å få, gode priser alt i alt

Anonymkode: 9c826...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Postivt: Bulder Bank. Laveste lånerente for meg (1,8 % eff.). Sparerenten er 1,25 % fra i morgen. Bra!

Negativt: dårlig app

Anonymkode: d8e5b...305

Skrevet (endret)

Feil.

Endret av NysgjerrigeNilsi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sbanken som hovedbank, bruker den både til lån, lønn, fond, AKS. Brukte lokalbank og postbanken før, brukes ikke lenger. 
Bruker Sparesmart og Bulder til sparing. 

Kommer til å bytte fra Sbanken, vil ikke være kunde i DnB. Usikker på hvordan jeg skal gjøre det med fond, så mulig de får stå igjen foreløpig. 

Anonymkode: 5284d...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Valdres Sparebank - lønnskonto

Norden Direct (fagforeningsavtale) - sparekonto 

Anonymkode: 53661...9e5

Gjest lurven
Skrevet

En liten lokakbank.

Fordi kundeservicen der er mye bedre enn hos de store bankene

AnonymBruker
Skrevet

Sparebank 1, fordi det var der mine foresatte opprettet konto for meg som tenåring, og jeg har aldri hatt problemer med dem, så ser ingen grunn til å bytte.

Nordax til sparing, fordi de hadde de beste betingelsene ifht mine behov.

Anonymkode: e903a...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har én konto som ligger i dvale med noen hundrelapper hos DNB, ble kunde der da Nordlansbanken ble spist opp. Har i løpet av de siste 20 årene bare brukt den banken "aktivt"  i forbindelse med en depositumskonto.

Hovedbanken er Sparebank1, opprettet kundeforhold der som 17-18-åring, husker ikke helt hvorfor. Har holdt meg der fordi jeg ikke så grunn til å bytte, og de har faktisk åpen filial der jeg bor. I tillegg er jeg veldig fornøyd med nett- og mobilbankløsningen deres.

Anonymkode: c2244...2e5

AnonymBruker
Skrevet

Har Sparebank 1. Byttet da jeg fikk meg samboer og vi skulle ha felleskonto. Da slipper vi å vente flere dager på overføringer. 
Har fond i DNB. 

Anonymkode: 36b26...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk konto i Sparebanken Vest da jeg begynte å jobbe som 16 åring, og var trofast mot dem til inntil rundt 5 år siden. Hadde en og samme bankkontakt gjennom årene, som var veldig behjelpelig og hadde god innsikt i min økonomi og hvordan jeg styrte penger. Vektla veldig at jeg hadde full kontroll selv om jeg hadde det trangt i perioder, og overstyrte derfor når jeg ville bytte bolig og systemet i utgangspunktet sa nei. 

Så gikk vedkommende av med pensjon, jeg fikk ny kontakt OG betydelig mer romslig økonomi etterhvert, og ville bytte bolig igjen. For første gang temmelig sikker på at også systemet ville si ja, uten manipulering. 

Nei sa vedkommende jeg kom til, strøk deler av inntekter og kalte dem ikke faste, selv om faste over år (og fremdeles), lot ikke til å bry seg om min økonomiske prikkfrie historie. Megleren anbefalte meg å ringe til Fana Sparebank, og uten noe kundehistorikk tok det dem rundt 10 minutter å gi meg lånet til ny bolig. 

Slik mistet Sparebanken Vest en trofast kunde etter over 20 år, og Fana Sparebank fikk en lojal kunde. 

Anonymkode: fb9e5...88e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...