Drizzt Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Det måtte en krig i Ukraina for at Stoltenberg skulle gjøre det rette. Han gjør en bedre jobb i NATO enn som sentralbanksjef. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/6671Ez/jens-stoltenberg-trekker-seg-fra-stillingen-som-sentralbanksjef 12 1
Enda en tulling Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Men så bra for sentralbanken da Om det er bra for Nato gjenstår å se, kommer jo litt an på hvem etterfølgeren hadde vært. Kanskje han burde byttet jobb med Støre. Støre har i det minste diplomatbakgrunn. Her hjemme har man stø kurs mot stupet uansett så det har vel ikke så mye å si hvem som står ved roret. 6
Drizzt Skrevet 24. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2022 Enda en tulling skrev (35 minutter siden): Men så bra for sentralbanken da Om det er bra for Nato gjenstår å se, kommer jo litt an på hvem etterfølgeren hadde vært. Kanskje han burde byttet jobb med Støre. Støre har i det minste diplomatbakgrunn. Her hjemme har man stø kurs mot stupet uansett så det har vel ikke så mye å si hvem som står ved roret. Bra for Sentralbanken og bra for oss Støre er feil mann til jobben som statsminister, men man kan bare spekulere hvordan han ville blitt som leder av NATO. Det ville vært altfor mye fravær, passivitet, intetsigende ord, ''vi venter og ser om situasjonen vedvarer'' i tilfelle Russland angriper for eksempel Litauen og det høres ikke ut som riktig fremgangsmåte med tanke på NATOs ansvar her. Jeg er sannelig ikke sikker disse kvalitetene er egnet for noen som helst stilling med mye ansvar. 5
norw Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Fatter ikke at det er så mange uvitende mennesker på Facebook og andre steder som skal synse om hvem som er best egnet som sentralbanksjef, som like gjerne kan være Jens Stoltenberg. 12
Thanos Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 norw skrev (5 minutter siden): Fatter ikke at det er så mange uvitende mennesker på Facebook og andre steder som skal synse om hvem som er best egnet som sentralbanksjef, som like gjerne kan være Jens Stoltenberg. Det er ikke det at han ikke er kvalifisert til jobben. Det var bare at hun Ida var langt bedre kvalifisert. Man trenger ikke doktorgrad for å forstå det. Bare å se på cv'n deres. Legg til politisk tilhørighet med regjeringen og Støre, så har du den komplette farse. 12 1
norw Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Thanos skrev (23 minutter siden): Det er ikke det at han ikke er kvalifisert til jobben. Det var bare at hun Ida var langt bedre kvalifisert. Man trenger ikke doktorgrad for å forstå det. Bare å se på cv'n deres. Legg til politisk tilhørighet med regjeringen og Støre, så har du den komplette farse. Det vet du/vi neppe nok om, og da er det best å ikke synse for mye om det. Stoltenberg stiller langt sterkere på ledererfaring, og blir nok undervurdert av mange som egentlig vet altfor lite om hans faglige kompetanse. Det er ikke opplagt at hun er en bedre egnet sentralbanksjef. 9
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Jeg tviler ikke på de formelle kvalifikasjonene til J. Stolteberg. Men jeg synes det er uheldig at en tidligere statsminister blir sentralbanksjef - uansett partitilhørighet. At han og partiet ikke ser dette selv er for meg komplett ubegripelig. I tillegg hadde de nå en svært kvalifisert kvinne som søker - hurra for at hun endelig får vist at hun har vært den rette hele veien.
Drizzt Skrevet 24. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2022 norw skrev (1 time siden): Fatter ikke at det er så mange uvitende mennesker på Facebook og andre steder som skal synse om hvem som er best egnet som sentralbanksjef, som like gjerne kan være Jens Stoltenberg. Det er ikke noen uvitende folk igjen i dette landet. Det ble diskutert ganske detaljert i media over tid. Han har de formelle kvalifikasjonene på plass, men mangler erfaring på feltet OG er svært politisk belastet. Spesielt sistnevnte er veldig uheldig og skadelig for sentralbankens uavhengighet. Hun har de formelle kvalifikasjonene på plass, har mangeårig erfaring på feltet og er ikke politisk belastet. Hun er bedre egnet for stillingen enn ham. 13 1
*blueberry* Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Jeg er veldig glad for at Stoltenberg blir i NATO gjennom denne krigen. Han har vist seg å være god der, og å miste han midt under denne krigen kunne blitt katastrofalt. 9
norw Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Drizzt skrev (42 minutter siden): Det er ikke noen uvitende folk igjen i dette landet. Det ble diskutert ganske detaljert i media over tid. Han har de formelle kvalifikasjonene på plass, men mangler erfaring på feltet OG er svært politisk belastet. Spesielt sistnevnte er veldig uheldig og skadelig for sentralbankens uavhengighet. Hun har de formelle kvalifikasjonene på plass, har mangeårig erfaring på feltet og er ikke politisk belastet. Hun er bedre egnet for stillingen enn ham. Hun har så vidt jeg vet ikke hatt noen topplederverv av betydning. På det området er Stoltenberg overlegen, og det kan ha vært en avgjørende egenskap da Stoltenberg ble valgt. Ikke syns så mye om ting dere vet altfor lite om. 4
Drizzt Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2022 norw skrev (6 timer siden): Hun har så vidt jeg vet ikke hatt noen topplederverv av betydning. På det området er Stoltenberg overlegen, og det kan ha vært en avgjørende egenskap da Stoltenberg ble valgt. Ikke syns så mye om ting dere vet altfor lite om. Av betydning? Her er utdrag fra hennes CV. De siste 10 årene har hun hatt kun lederstillinger av betydning for stillingen hun har nå. Man trenger ikke være generalsekretær i NATO for å være øverste banksjef. Det er irrelevant. 2020–: Visesentralbanksjef 2016–2020: Direktør i Pengepolitikk, Norges Bank 2015: Direktør i Finansiell stabilitet, Norges Bank 2013–2014: Direktør og nestleder i Finansiell stabilitet og leder i enhet for Makrotilsyn, Norges Bank 10 2
AnonaymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 10 minutter siden, Drizzt said: Av betydning? Her er utdrag fra hennes CV. De siste 10 årene har hun hatt kun lederstillinger av betydning for stillingen hun har nå. Man trenger ikke være generalsekretær i NATO for å være øverste banksjef. Det er irrelevant. 2020–: Visesentralbanksjef 2016–2020: Direktør i Pengepolitikk, Norges Bank 2015: Direktør i Finansiell stabilitet, Norges Bank 2013–2014: Direktør og nestleder i Finansiell stabilitet og leder i enhet for Makrotilsyn, Norges Bank Når noen sier "topplederverv" så er ikke leder for ulike avdelinger innen Norges Bank det føste som slår meg. 3
Utsiden Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 15 hours ago, Enda en tulling said: Men så bra for sentralbanken da Om det er bra for Nato gjenstår å se, kommer jo litt an på hvem etterfølgeren hadde vært. Kanskje han burde byttet jobb med Støre. Støre har i det minste diplomatbakgrunn. Her hjemme har man stø kurs mot stupet uansett så det har vel ikke så mye å si hvem som står ved roret. Jens er hvor han er fordi han følger linjen. Han garenterer, USA, først og fremt, ingen dissens. Støre er Jens. Jens er Støre. Spiller ingen rolle. Disse menneskene er totalt maktservile og tror ikke på noe annet en egen karriere. 4
Drizzt Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2022 AnonaymBruker skrev (6 minutter siden): Når noen sier "topplederverv" så er ikke leder for ulike avdelinger innen Norges Bank det føste som slår meg. Topplederverv fra NATO er ikke relevant for å være sentralbanksjef i Norge. Lederstillinger i Norges bank derimot er svært relevant erfaring. Hun har erfaringen Stoltenberg mangler. Hun har ikke den politiske belastningen Stoltenberg har. Hun har til og med mer relevant utdanning enn han. Ikke glem at alle toppledere har vært toppledere for første gang en gang i sitt liv. Det er bakgrunnen som teller og hvordan man kom dit. Hun har alt som trengs av faglig tyngde og erfaring. 12
Sweetheaven Skrevet 25. mars 2022 #15 Skrevet 25. mars 2022 Endelig rette person bak lederjobben. Bare synd at Stoltenberg ikke trakk seg av etiske grunner. Det blir for mye kollegiale bekjentskaper i topp- politikken i Norge. Men en generalsekretær jobb i NATO var vel alt for kjedelig når det ikke var pågående konflikter eller? For lite makt? Bra han beholder jobben, men måten dette blir gjort på gir bismak, synes jeg. 5
norw Skrevet 25. mars 2022 #16 Skrevet 25. mars 2022 Drizzt skrev (4 timer siden): Av betydning? Her er utdrag fra hennes CV. De siste 10 årene har hun hatt kun lederstillinger av betydning for stillingen hun har nå. Man trenger ikke være generalsekretær i NATO for å være øverste banksjef. Det er irrelevant. 2020–: Visesentralbanksjef 2016–2020: Direktør i Pengepolitikk, Norges Bank 2015: Direktør i Finansiell stabilitet, Norges Bank 2013–2014: Direktør og nestleder i Finansiell stabilitet og leder i enhet for Makrotilsyn, Norges Bank Ingen av disse lederstillingene har nevneverdig eksponering mot mediene. Der er Stoltenberg i en helt annen liga.
norw Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 AnonaymBruker skrev (4 timer siden): Når noen sier "topplederverv" så er ikke leder for ulike avdelinger innen Norges Bank det føste som slår meg. Nettopp.
Gjest June1996 Skrevet 25. mars 2022 #18 Skrevet 25. mars 2022 (endret) 16 hours ago, Blondie65 said: Jeg tviler ikke på de formelle kvalifikasjonene til J. Stolteberg. Men jeg synes det er uheldig at en tidligere statsminister blir sentralbanksjef - uansett partitilhørighet. At han og partiet ikke ser dette selv er for meg komplett ubegripelig. Det er også fordi stillingsutlysningen ble skreddersydd slik at han var best kvalifisert. Det burde settes ned et korrupsjonsutvalg til å granske hvordan det offentlige tilpasser stillingsutlysningene slik at de kan ansette sine venner. Og man burde miste jobben om man blir tatt i trikse med stillingsutlysningen slik at den tilpasses akkurat den personen man ønsker å ansette. Endret 25. mars 2022 av June1996
Drizzt Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2022 norw skrev (2 timer siden): Ingen av disse lederstillingene har nevneverdig eksponering mot mediene. Der er Stoltenberg i en helt annen liga. Hvordan er eksponering mot mediene relevant? 5
norw Skrevet 25. mars 2022 #20 Skrevet 25. mars 2022 Drizzt skrev (21 minutter siden): Hvordan er eksponering mot mediene relevant? Fordi sentralbanksjefen eksponeres mot mediene. Vi vet rett og slett ikke nok om hvem som er best egnet som sentralbanksjef. Jeg sier ikke at det er Jens Stoltenberg, men vi bør stole på at riktig person utnevnes av de som faktisk har innsikt i dette. Du kan klage om Charter-Svein blir sentralbanksjef, men blir for dumt å mene at Jens Stoltenberg er feil mann, dårligere kvalifisert osv. Hvis du skal være så påståelig bør du helst ha kjennskap fra innsiden. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå