AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Denne damen er en bekjent av min mann, men de har de siste årene kun hatt kontakt via Snap der hun er på hans liste. Min mann har alltid beskrevet henne som meget attraktiv men med et rotete privatliv og mange tvilsomme ekser. Min mann og jeg har vært sammen i noen år. Har fra ganske tidlig i forholdet hørt om henne, men aldri møtt henne. Da vi dro på vår første kjæresteferie fortalte han at hun hadde bedt ham om å ikke sende feriebilder til henne på Snap. For hun hadde nettop gått igjennom et brudd med kjæresten og hadde ikke råd til å dra på ferie. Derfor ville hun ikke se andre i forelskelsens lykkerus på hyggelig ferietur sa hun. Når vi senere giftet oss og tvillingene våre ble født ved keisersnitt, skrev hun til min mann en gratulasjon der hun samtidig la til at hennes egen fødsel med datteren hadde tatt 50 timer og hun var glad hun hadde kunnet føde naturlig.. Jeg synes dette var litt merkelig å si, i og med at hun aldri har møtt meg og ikke kjente til grunnen til at det endte med keiersnitt. I ettertid har hun sagt hun kan komme og passe barna våre om vi trenger barnevakt. Men dette har vi ikke benyttet oss av, da barna aldri har møtt henne og vi har andre som kan avlaste oss. Jeg er også litt skeptisk til hva hun egentlig vil….Flere ganger har hun spurt min mann om han har vin liggende som hun kan kjøpe. Fordi hun har glemt eller ikke gidder å gå på Vinmonopolet mens det er åpent og sagt hun kan komme til oss og hente om han har. Samme om hun vet han er ute og reiser. Da spør han også henne om det er noe hun trenger som han kan kjøpe. Hun sender mange Snaps daglig (Jeg ser hennes ikon dukke opp på tlf hans, den ligger ofte på stuebordet). Hun har i det siste også fortalt min mann mye om sitt trøblete kjærlighetsliv. Et av-og-på forhold med en mann hun påstår sier til henne at hun ikke er god nok for han. Så får hun trøst og råd av min mann om å dumpe fyren, men vender stadig tilbake til ham. Min mann forteller meg åpent om dette, og jeg sa ærlig at jeg tror det er noe hun forteller i et forsøk fra hennes side om å få sympati fra min mann. Min mann har selv sagt han synes hun er meget attraktiv så hun kunne funnet noe bedre enn av-og-på fyren. Alt dette gir meg en litt ubehagelig følelse..Er hun egentlig litt ute etter min mann? Og verst av alt får jeg følelsen av at han liker å holde kontakten med henne, selv om de ikke møtes fysisk. (Han er aldri ute etter jobb så dette vet jeg) . Men hva hadde dere andre tenkt om dette? Har jeg grunn til å være bekymret og hva ville dere i så fall gjort med dette? Anonymkode: 90882...c87 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Virker jo som om de er gode venner, eller at han ser på seg selv som en venn. Hva hun egentlig vil er ikke lett å vite. Kan ikke du og bli kjent med henne? Anonymkode: 79b59...b6d 7
Havspeil Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Ja . ! Veldig upassende kontakt dem imellom ,da de ikke engang har møtt hverandre. På grensen til invaderende! Hun er mest sannsynlig psykisk syk og mannen din trenger grensesetting. Veldig respektløst overfor deg og barna ! Både fra hans og hennes side. Sikker på at du føler hennes nærvær innimellom snaps og dynetrekk på kvelden 🙄Too much ! Hennes vinkling til ham med offerrollen tyder på at hun ønsker han til å trygge seg. Ikke greit ! Han er ikke single. Be han blokke henne . Seriøst ! Snu bordet: kunne du hatt tilsvarende korrespondanse med en fremmed mann ?? 🤪 Think not...tror ikke du ville hatt et behov for å bekrefte fremmede utenfor hverdagen heller ,,, ikke sant ? ❤ Jeg tror de snakker på bakrommet. Kan ikke skjønne annet, med tanke på hvor investert mannen din er 🙄 Endret 24. mars 2022 av Havspeil 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Synes ikke det er ok om hun ser på han som en venn hun kan betro seg til, og som kan utføre tjenester for henne, når han er i et forhold med deg. Hadde vært annerledes om du også kjente denne dama godt. Spesielt av henne, litt dårlig sosial kompetanse rett og slett 🙈 Og mannen din liker sikkert oppmerksomheten 🤷🏻♀️ Anonymkode: 4d899...51a 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker jo som om de er gode venner, eller at han ser på seg selv som en venn. Hva hun egentlig vil er ikke lett å vite. Kan ikke du og bli kjent med henne? Anonymkode: 79b59...b6d Jeg kunne gjerne blitt kjent med henne, men det har aldri blitt aktuelt å treffes. Min mann har aldri foreslått det. Hun er liksom gått fra å være en han har møtt i et hobbymiljø han var en del av før, til å være en bekjent han kun har gjennom sosiale medier. Men han snakker ofte om henne. ts Anonymkode: 90882...c87
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes ikke det er ok om hun ser på han som en venn hun kan betro seg til, og som kan utføre tjenester for henne, når han er i et forhold med deg. Hadde vært annerledes om du også kjente denne dama godt. Spesielt av henne, litt dårlig sosial kompetanse rett og slett 🙈 Og mannen din liker sikkert oppmerksomheten 🤷🏻♀️ Anonymkode: 4d899...51a Er det jeg er litt «redd» for at han gjør Vi har et bra forhold på alle plan - det er ihvertfall det vi begge er enige om når vi snakker sammen. Men jeg ser jo at hun er veldig pen og noen år yngre enn meg. Og jeg får stadig oppdateringer fra han på hva som skjer i livet hennes. ts Anonymkode: 90882...c87 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Jeg ville vært i tvil der hun er mer interessert i han enn deg. Hun virker veldig rar. Jeg bare tenker om jeg som singel kunne vært god venn med en godt gift mann. Og ikke kona. Svaret er nei. Og din mann liker oppmerksomheten. Anonymkode: 4b529...9b6 2
Carrot Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Har du snakket med mannen din om hva du tenker og føler på rundt denne kvinnen? Din usikkerhet er sansynligvis ubegrunnet siden han ikke ser på henne som noe annet enn et bekjentskap. 4
umAxa Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker said: -. Men hva hadde dere andre tenkt om dette? Har jeg grunn til å være bekymret og hva ville dere i så fall gjort med dette? Anonymkode: 90882...c87 Jeg tenker at denne kvinnen viser hennes tilgjengelighet til din mann. Fleste menn erfarer hvordan en utilgjengelig kvinne oppfører seg mot han minst en gang i livet, og det er ikke dette. Det faktum at hun har åpne invitasjoner til å delta i hennes liv, enten om det er "uskyldige" snaps eller spontane vin kvelder, forteller meg er det veldig tydelig signal på at hun er interessert i han og nå er det hans tur til å svare på hennes tilgjengelighet. Din mann er tydeligvis en mann flere kvinner enn bare deg er interessert i og du finner tråder om kvinner som er elskerinner her inne. Jeg tror dere befinner seg i en slik nærliggende situasjon. Det er selvsagt opp til deg og bestemme om det er noe du kan godta og hvor grensene skal settes. Det en tid for at du og din mann snakker om dette, og jeg ville følgt nøye med på han om han er klar over dette, eventuelt spiller dum og holder deg for narr. Endret 24. mars 2022 av umAxa 4 4
Havspeil Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Hun har delt såpass mye av sitt privatliv one to one at det er merkverdig. Hvorfor snakker han om henne og oppdaterer deg ?? Utrolig rart ! Er han forelsket ? Hvertfall et kjennetegn... Hvis ikke: lett å avslutte ,da hun er en han ikke har møtt og DU er ukomfortabel. Endret 24. mars 2022 av Havspeil 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Jeg vet ikke jeg. Jeg har en sånn venninne. Det var litt som å lese om meg, bare at jeg umulig kan være din mann da jeg er noens kone. Venninnen min er bifil, så det har vært endel damer oppigjennom også. Jeg liker «oppmerksomheten» eller vennskapet som jeg ville kalt det, men jeg er jo på ingen måte interessert. Jeg har nok beskrevet henne på samme måte til min mann, som din mann til deg. Jeg møter henne riktignok fra tid til annen, men det kan gå lang tid mellom. Min mann har møtt henne også, men de er ikke venner. Jeg tror jeg ville tenkt nøye gjennom hvorfor synes du det er ubehagelig. Har du fortalt det til din mann? Tenker det er step one. Anonymkode: 06ec1...d40 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 umAxa skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at denne kvinnen viser hennes tilgjengelighet til din mann. Fleste menn erfarer hvordan en utilgjengelig kvinne oppfører seg mot han minst en gang i livet, og det er ikke dette. Det faktum at hun har åpne invitasjoner til å delta i hennes liv, enten om det er "uskyldige" snaps, forteller meg er det veldig tydelig signal på at hun er interessert i han og nå er det hans tur til å svare på hennes tilgjengelighet. Din mann er tydeligvis en mann flere kvinner enn bare deg er interessert i og du finner tråder om kvinner som er elskerinner her inne. Det er selvsagt opp til deg og bestemme om det er noe du kan godta og hvor grensene kan settes. Uansett er det en tid for at du og din mann snakker om dette, og jeg ville følgt nøye med på han om han er klar over dette, eventuelt spiller dum og holder deg for narr. Du beskrev veldig godt hva jeg tenker, men ikke har helt klart å sette ord på. Dette med å vise seg som tilgjengelig… Innerst inne har jeg også tenkt at dette er en person jeg ikke har behov for å få inn i livet mitt. Hverken som barnepasser eller ved at hun skal søke hjelp av min mann til forskjellige ting. Jeg håper hun aldri kommer på døren her. Men om det skjer må jeg bare markere meg tenker jeg? Ikke ved å være sur og «blikke» henne, men på den annen side heller ikke fremstå som en nikkedukke. Eller hvordan skal jeg egentlig oppføre meg hvis det skjer? Min mann er kjekk, men ingen typisk alfahann/playertype. Er derfor usikker på hvordan han ser på denne kontakten. Om han forstår at hun kanskje er interessert.På generell basis har vi snakket om at endel menn (og kvinner) i forhold holder kontakt med andre fordi de liker oppmerkdomheten det gir. Men har sa da at han ikke hadde opplevd noe sånt. ts Anonymkode: 90882...c87
Goodtimes Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 Han skjuler jo ingenting for deg og forteller deg åpent om hva som snappes. Han legger telefonen på stuebordet slik at du kan se hva som blir sendt og fra hvem. Tror ikke du skal bekymre deg mye. 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 Hvis dette er ubehagelig for deg, så kan du jo foreslå at kontakten minskes mellom dem? Evt avslutte kontakten med henne. De møtes ikke uansett, så det er vel ikke sååå med kontakt at det gjør noe.. Anonymkode: e13b9...9a5 1
AprilLudgate Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg kunne gjerne blitt kjent med henne, men det har aldri blitt aktuelt å treffes. Min mann har aldri foreslått det. Hun er liksom gått fra å være en han har møtt i et hobbymiljø han var en del av før, til å være en bekjent han kun har gjennom sosiale medier. Men han snakker ofte om henne. ts Anonymkode: 90882...c87 Han snakker ofte om henne = ikke så bra tegn. Hun virker jo nedsnødd, men han synes åpenbart hun er såpass attraktiv at det ikke helt virker skinne gjennom til ham. Kan du ikke bare si tydelig ifra at du synes det blir fjernt og litt plagsomt for deg? 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke jeg. Jeg har en sånn venninne. Det var litt som å lese om meg, bare at jeg umulig kan være din mann da jeg er noens kone. Venninnen min er bifil, så det har vært endel damer oppigjennom også. Jeg liker «oppmerksomheten» eller vennskapet som jeg ville kalt det, men jeg er jo på ingen måte interessert. Jeg har nok beskrevet henne på samme måte til min mann, som din mann til deg. Jeg møter henne riktignok fra tid til annen, men det kan gå lang tid mellom. Min mann har møtt henne også, men de er ikke venner. Jeg tror jeg ville tenkt nøye gjennom hvorfor synes du det er ubehagelig. Har du fortalt det til din mann? Tenker det er step one. Anonymkode: 06ec1...d40 På den ene side føler jeg meg ikke truet for han har jo valgt å gifte seg med meg. Kommenterer ofte hvor tiltrukket han er av meg osv.. På den annen side er hun yngre og kanskje han synes hun er penere enn meg…Selvtilliten min er ikke så bra og alle trådene her inne om utroskap har kanskje gjort meg litt mer mistenksom til at det kan skje hvem som helst - uansett om man hår rundt og tror man har et bra forhold. ts Anonymkode: 90882...c87
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #17 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis dette er ubehagelig for deg, så kan du jo foreslå at kontakten minskes mellom dem? Evt avslutte kontakten med henne. De møtes ikke uansett, så det er vel ikke sååå med kontakt at det gjør noe.. Anonymkode: e13b9...9a5 Føler på en måte ikke at jeg kan foreslå det. Det virker så kontrollerende synes jeg. ts Anonymkode: 90882...c87 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #18 Skrevet 24. mars 2022 Fløff skrev (3 minutter siden): Han snakker ofte om henne = ikke så bra tegn. Hun virker jo nedsnødd, men han synes åpenbart hun er såpass attraktiv at det ikke helt virker skinne gjennom til ham. Kan du ikke bare si tydelig ifra at du synes det blir fjernt og litt plagsomt for deg? Jo kommer det flere forslag om vinkjøp og slikt vil jeg nok i klar tale fortelle han at jeg ikke liker dette. ts Anonymkode: 90882...c87 1
Goodtimes Skrevet 24. mars 2022 #19 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Si til han, helt åpent og ærlig at du synes denne relasjonen er noe vanskelig å håndtere, men at det går fint. Da har du gitt han en heads up som han faktisk kan gjøre noe med uten at du har tvunget han til noe som helst. Hvis han sørger for at kontakten blir mindre enn nå, så har han respekt for deg. Om han ikke gjør noen endringer, så ville jeg ha vurdert forholdet. Om noe er ekkelt for den andre parten, så skal selvfølgelig partner vise respekt ovenfor dette. Endret 24. mars 2022 av Goodtimes skrivefeil 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 Goodtimes skrev (12 minutter siden): Han skjuler jo ingenting for deg og forteller deg åpent om hva som snappes. Han legger telefonen på stuebordet slik at du kan se hva som blir sendt og fra hvem. Tror ikke du skal bekymre deg mye. Du har helt rett i at han ikke virker til å skjule noe og det er jo bra. Er vel mer tanken på at jeg vet han finner henne attraktiv og at det «renner inn» Snaps som gjør at dette kverner mye i hodet mitt om dagen ts Anonymkode: 90882...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå