AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Min jente er snart 5 måneder og øver på mageleie. Hun ligger flatt på gulvet på et mykt leketeppe med fleecepledd under, slik at det ikke skal bli for hardt underlag. Hun ligger gjerne i 10-15 min før hun blir grinete og misfornøyd, selv om jeg passer på å legge henne der mens hun er mett og uthvilt og vi kikker på leker sammen. Helsesøster sier at babyer i den alderen bør ligge på magen i ca.80 minutter samlet tid, i løpet av en dag og vi er ikke i nærheten av det. Hvor mye magetid har deres babyer og hvor lenge av gangen kan de ligge før de blir lei? Anonymkode: 79f4d...97f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 80 min samlet wller totalt pr dag? Anonymkode: d2dbb...eec 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Min er 3 måneder. Tilbringer 5 -15-20 min pr dag, kanskje? Ikke så systematisk ennå Anonymkode: d2dbb...eec
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 80 min samlet wller totalt pr dag? Anonymkode: d2dbb...eec 80 min totalt per dag. ts Anonymkode: 79f4d...97f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Det er tungt å ligge på magen, så det er ikke rart babyer blir slitne. Prøv heller å få til flere økter i løpet av dagen. På den alderen hadde vi vel 2-3 økter på ca 10 min på gulvet hver dag. I tillegg lot jeg baby ligge litt på magen på stellebordet hver gang vi byttet bleie. Hver kveld fikk baby ligge på magen på pappaen sin, der kunne baby ligge våken i en halvtime, eller sovne etter fem minutt. Til sammen ble dette ganske mye i løpet av en dag. De dagene vi var babysang eller barselgruppe ble det mer magetid, siden de kunne underholde hverandre. Når vi var på babysvømming var det derimot mindre, for da var baby utslitt. Når baby lærte å rulle over på magen ble det mye mer magetid, for da rullet han rundt så snart han lå flatt. Anonymkode: 63104...a47
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Min baby er snart 3 måneder. Jeg ammer tilbakelent (baby ligger på magen mot min mage), så han har fått mye trening fra begynnelsen av. Vi har også lagt ham på magen på stellebordet og på matte på gulvet innimellom. Min baby er veldig nysgjerrig, så han elsker å ligge på magen nå. Anonymkode: 035b1...eed
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 den første lå i 5 minutter og klagde. Den andre ligger max i 10-15 minutter, men så er han supersliten. Ruller over på magen selv, så ligger mye på magen. ikke heng deg opp i tid, det er helt banalt å sette antall minutter på en baby på den måten. Anonymkode: 3d3b8...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min jente er snart 5 måneder og øver på mageleie. Hun ligger flatt på gulvet på et mykt leketeppe med fleecepledd under, slik at det ikke skal bli for hardt underlag. Hun ligger gjerne i 10-15 min før hun blir grinete og misfornøyd, selv om jeg passer på å legge henne der mens hun er mett og uthvilt og vi kikker på leker sammen. Helsesøster sier at babyer i den alderen bør ligge på magen i ca.80 minutter samlet tid, i løpet av en dag og vi er ikke i nærheten av det. Hvor mye magetid har deres babyer og hvor lenge av gangen kan de ligge før de blir lei? Anonymkode: 79f4d...97f Hvorfor lar dere henne ligge så mykt? Husk at vi sov i grotter før. Vi har hardt underlag til vår baby. Anonymkode: 3d3b8...cb3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Har også erfaring med at litt hardere matter/underlag er lurere. Enklere å bevege seg. Ellers høres det ut som min på 5 mnd. Har akkurat begynt å rulle seg på magen seøv da. Bare kjør flere økter på gulvet må ikke ligge så lenge i strekk. Anonymkode: 5de9f...f5f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 3.5 mnd straks. Kan vel ligge maks ti minutter i strekk, og ligger på magen kanskje fire-fem ganger i løpet av dagen. Rekker egentlig ikke noe mer. Dagen går så fort! 😅 Anonymkode: 5834b...c54
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Kanskje et par minutter 😅 Anonymkode: cf309...c21
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Min første husker jeg ikke, men vesentlig lenger enn han yngste. Han hatet det etter to minutter og ble kjempesint. Uansett hvor mye vi prøvde... Anonymkode: 33bac...a0a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min jente er snart 5 måneder og øver på mageleie. Hun ligger flatt på gulvet på et mykt leketeppe med fleecepledd under, slik at det ikke skal bli for hardt underlag. Hun ligger gjerne i 10-15 min før hun blir grinete og misfornøyd, selv om jeg passer på å legge henne der mens hun er mett og uthvilt og vi kikker på leker sammen. Helsesøster sier at babyer i den alderen bør ligge på magen i ca.80 minutter samlet tid, i løpet av en dag og vi er ikke i nærheten av det. Hvor mye magetid har deres babyer og hvor lenge av gangen kan de ligge før de blir lei? Anonymkode: 79f4d...97f 6 mnd her og ligger i maks 5 min. Anonymkode: 14eef...d6c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 Ligger så lenge at jeg løfter henne opp fordi jeg føler det blir altfor mye. Men hun klager ikke, og ruller seg over på magen selv. Det har hun forøvrig gjort siden hun var 2,5 måned. Så fra hun lærte å snu seg da, ruller hun rundt på magen så fort man legger henne ned og virker tilsynelatende som hun kan ligge uendelig.. Anonymkode: b330e...387
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #15 Skrevet 25. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ligger så lenge at jeg løfter henne. opp fordi jeg føler det blir altfor mye. Men hun klager ikke, og ruller seg over på magen selv. Det har hun forøvrig gjort siden hun var 2,5 måned. Så fra hun lærte å snu seg da, ruller hun rundt på magen så fort man legger henne ned og virker tilsynelatende som hun kan ligge uendelig.. Anonymkode: b330e...387 Jøss, så tidlig. Interessant å høre om han/hun begynner å gå tidlig. Anonymkode: d2dbb...eec
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #16 Skrevet 25. mars 2022 Husker ikke med eldste, men yngste var ferdig etter 30 sek. 😝 Rullet seg umiddelbart tilbake på rygg når hun ble lagt på magen. Vet ikke om vi hadde 80 minutter på en uke engang 😅 Anonymkode: eba6e...d13 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 Den der bør ligge 80 minutter kan de stappe et visst sted. Ingen bestemmer det! Min lå 5-10 min på magen rundt den alderen før han ble møkka lei. Vært tidlig ute med alt likevel, kryping, gåing. Min samboer har ei datter fra før, hun lå aldri på magen. Gikk da hun var 9 måneder. Følg barnet ditt og ikke hva ei kjerring på helsestasjonen sier. Anonymkode: 99412...522
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 Min lå mye på magen på den alderen, for han var en veldig nysgjerrig type, som ville få med seg alt. Han rullet over på ryggen når han ble sliten, men rullet kjapt over på magen igjen, så han lå vel langt mer på magen enn 80 min per dag. Han krøp godt ved 5 mnd og krabbet ordentlig ved 6 mnd. Men barn er jo veldig forskjellige da. Anonymkode: 509ba...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå