Gå til innhold

Hvilken te liker du?

Fremhevede innlegg

Gjest Lidenskap
Skrevet
FrankDrebin skrev (1 minutt siden):

Nja, det er heller det at jeg liker å starte dagen med kaffe før jeg gjør alt mulig annet, men noen ganger er det godt å bytte den ut med en tekopp. :)  Jeg dropper også sukkeret, ellers blir den som en tjukk saus før den blir søt nok, og kunstige søtningsstoffer liker jeg ikke. :P 

Ja, har i litt jeg også 😛

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pukka med sitron, ingefær og manukahonning, med nypete som en god nr 2.

AnonymBruker
Skrevet
Lidenskap skrev (3 timer siden):

Hvordan er rooibos i smak?

Den har en god søt-syrlig smak.

De som ikke er altfor glad i søtsmak i teen, tilsetter ofte ikke sukker/suketter/honning i den.

Den er naturlig koffeinfri og i Sør-Afrika (hvor busken vokser) mener de den har en anti-aldringseffekt.

Det er min favoritt-te, som jeg kan drikke masse av på kvelden og fortsatt sove godt.

Anonymkode: 92947...622

AnonymBruker
Skrevet

twinnings rosiner, eple og kanel  te

Anonymkode: 211a0...59a

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt pedantisk, men rooibos og mange av urteblandingene til Pukka er ikke te. Blir litt som å si at pils er en type hvitvin, siden det også er en relativt klar alkoholholdig drikke.

Anonymkode: 03ec5...551

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min favoritt er en blanding av mint og krydder. Dessverre vet jeg ikke hvor jeg kan få tak i den i Norge.

Eller så troner Earl Grey i ulike varianter høyt. 

Anonymkode: f3407...685

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Liker best sterk, sort te, altså sånne blandinger som gjerne kalles "English breakfast" og lignende. Liker også Earl Grey, men stort sett bare de typene man får i kaffe/te-butikker - Earl Grey-teene som selges i dagligvare er stort sett triste greier. Av English breakfast-typer man får i norske dagligvarebutikker er denne god:

Taylors Yorkshire Tea 160ps - Gourmetimport AS 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Kan drikke sort te med ulike krydder- og fruktsmaker som variasjon, men blir lei av dem.

Grønn te drikker jeg sjelden, synes ikke det er særlig godt.

Rene frukt-teer og annet som ikke egentlig er te (altså ikke kommer fra te-planta) liker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Favoritten må være lakriste. Har en med lakris og anis. Nam!! 

Anonymkode: 2dedc...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...