Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norges bank setter opp styringsrenten m/ 0,25%, og det inneberer at utlånsrenten vil følge etter. Det er etterkvart  spådd en utlånsrente på opp mot 4%, og tiden med lave renter er deffinitivt slutt. 

Spørsmålet er om bankene nå er villig å la sparerenten følge etter,og det igjenn kan bli lønnsomt for folk å sette penger på sparing for den so  måtte ha noe til overs. ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Langt mer lønnsomt å ha penger i fond uansett.

Anonymkode: dc103...34f

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Skybe said:

Norges bank setter opp styringsrenten m/ 0,25%, og det inneberer at utlånsrenten vil følge etter. Det er etterkvart  spådd en utlånsrente på opp mot 4%, og tiden med lave renter er deffinitivt slutt. 

Spørsmålet er om bankene nå er villig å la sparerenten følge etter,og det igjenn kan bli lønnsomt for folk å sette penger på sparing for den so  måtte ha noe til overs. ?

Neppe. Jeg har ulike banker jeg veksler mellom, men de fleste reagerte med fra 0 til 0,1 opp etter forrige renteøkning. Noen har også satt renten ned, kanskje for å virke flinke når de eventuelt setter den opp igjen senere. Nå snakkes det om renteøkninger på kanskje halvannen prosent eller mer, blir spennende å se hvor stor del av kaka sparekundene får. Neppe i nærheten av det, bankene vet å utnytte folk som ikke tør å satse i aksjer og fond.

Anonymkode: fb0e4...b6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neppe. Jeg har ulike banker jeg veksler mellom, men de fleste reagerte med fra 0 til 0,1 opp etter forrige renteøkning. Noen har også satt renten ned, kanskje for å virke flinke når de eventuelt setter den opp igjen senere. Nå snakkes det om renteøkninger på kanskje halvannen prosent eller mer, blir spennende å se hvor stor del av kaka sparekundene får. Neppe i nærheten av det, bankene vet å utnytte folk som ikke tør å satse i aksjer og fond.

Hadde en spareavtale på drøyt 2 % før pandemien, men så falt sparerenten som en stein. 

Har forlengst fått eit tilbud på 1,50% men håper kunder som velger spareavtale kan få litt av kaka når utlånsrenta etterkvart øker. 

Økt styringsrenta er ikkje noen gladnyhet for de m/ lån, men til glede for dem som har penger på  konto.   

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Skybe said:

Hadde en spareavtale på drøyt 2 % før pandemien, men så falt sparerenten som en stein. 

Har forlengst fått eit tilbud på 1,50% men håper kunder som velger spareavtale kan få litt av kaka når utlånsrenta etterkvart øker. 

Økt styringsrenta er ikkje noen gladnyhet for de m/ lån, men til glede for dem som har penger på  konto.   

Hvor har du tilbud på 1,5? Jeg vurderte å binde i et år til 1,4, men er glad jeg lot være nå. NOE må da også sparekundene tilgodeses med.

Skrevet (endret)

Jeg fikk en epost fra Bulder Bank i dag, som skriver følgende:

"

Bulder Bank setter opp renten på sparemål fra 0,75 % til 1,25 % 🔥

Den nye renten trer i kraft fra i morgen, fredag 25. mars.

5 gode grunner til å spare i Bulder Bank😎

✔️ Rente på 1,25 % fra første krone

✔️ Ingen bindingstid eller krav om annet produkt

✔️ Ingen begrensning på antall gebyrfrie uttak

✔️ Omfattet av Sparebanken Vest sin innskuddsgaranti på inntil to millioner

"

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sparepengene mine (til egenkapital) i Avida bank, med 1,17% rente. Håper de også vil øke renten ytterligere. 

Anonymkode: 05970...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Romerike sparebank har 1,3, men bør komme noen bedre tilbud fremover nå. Nevnte bank har også bare to gebyrfrie uttak pr år.

AnonymBruker
Skrevet

Nordax Bank ligger på 1.55 % i skrivende stund 

Anonymkode: 0390e...b71

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordax Bank ligger på 1.55 % i skrivende stund 

På fastrente to år. Hadde nok ikke tatt den dealen nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bulder har som nevnt over her satt opp sparerenta til 1,25 fra i dag. Med tanke på at man også får utbytte i Bulder, satte jeg derfor over det jeg har på div sparekontoer til Bulder nå. 

Anonymkode: cf690...685

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

På fastrente to år. Hadde nok ikke tatt den dealen nå.

ah godt poeng. trodde det var flytende jeg. har konto her, og renta ligger på 1.17 % flytende ser jeg.

AnonymBruker
Skrevet

BN Bank tilbyr også 1,25% nå på beløp over 500 000. Fortsatt latterlig lavt, selvsagt, men håp om flere bedre betingelser for sparekunder nå fremover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 14.45):

Ja, bankene vil helt klart sko seg på renteøkningen. Jeg hadde investert i bank nå, hvis det ikke hadde vært for at jeg misliker så godt som alle. Sbanken forsvinner, da er det bare de grådige igjen. 

Anonymkode: 0e363...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...