AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Del Skrevet 24. mars 2022 Hei! Har jeg sjans til å gå ned i vekt? Jeg veier nå 52 kg, og det er et år etter fødsel. Jeg har fortsatt 7 kg igjen til den vekten jeg har hatt siden jeg fødte forrige gang. Jeg er 155 høy, så det er innafor! Jeg har fått mage og låra mine gnisser, jeg trives ikke i min egen kropp for øyeblikket. Pga situasjoner har det ikke blitt så mye trilleturer som jeg håpte på, men ser for meg at det blir mer bevegelse nå som barnet snart begynner å gå. Jeg har ikke mulighet til treningssenter, jeg hater å sykle og livredd for å gå i skogen her. Turer på offentlig sted går fint. Jeg tror kanskje jeg spiser litt mye. Til frokost spiser jeg to brødskiver med peanøttsmør eller ost. Jeg liker ikke kjøttpålegg. Til lunsj spiser jeg kanskje litt av det ejg lager til barna, brus og kanskje litt sjokolade i skjul. Til middag spiser jeg vanligvis sunt pga barna, alt er laget fra bunnen, men vi har noen ganger taco, som i dag. Kvelden er verst, for da drikker jeg gjerne mer brus, spiser over en halv plate med sjokolade og noen ganger en hel boks med ben and jerry's. Men det går mer i perioder, nå har jeg ikke spist det på flere uker, men da det pågikk kunne jeg spise tre stk i uken. Jeg får ikke selve måltidene enda sunnere, for det er jo noe jeg ønsker barna skal få, at det er sunt og næringsrikt, men det er all denne småspisingen kanskje? Tips? Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Del Skrevet 24. mars 2022 Kutt ut brusen og sjokoladen til å begynne med. Da vil du nok se endring allerede. Anonymkode: af91c...02b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Del Skrevet 24. mars 2022 Å endre kostholdet ditt vil forandre mye ja. Prøv å trappe ned på småspisingen. Det er vanskelig å kutte ut helt. Men kanskje du kan redusere mengden til for eksempel en stripe med sjokolade (tre biter) og et glass brus? Og deretter trapper du ned og etter hvert kan du kanskje klare å bytte ut det usunne med frukt/grønnsaker. Et tips når du er fysen er også å drikke et glass vann før du spiser, da blir du fortere mett. Anonymkode: 5c3d3...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å endre kostholdet ditt vil forandre mye ja. Prøv å trappe ned på småspisingen. Det er vanskelig å kutte ut helt. Men kanskje du kan redusere mengden til for eksempel en stripe med sjokolade (tre biter) og et glass brus? Og deretter trapper du ned og etter hvert kan du kanskje klare å bytte ut det usunne med frukt/grønnsaker. Et tips når du er fysen er også å drikke et glass vann før du spiser, da blir du fortere mett. Anonymkode: 5c3d3...33e Ja synes det virker veldig vanskelig å kutte ut helt. Og den rundt 13 tiden er helt avgjørende for at jeg skal fungere resten av dagen. Eventuelt gå over til en sukkerfri energidrikk som er et godt alternativ kanskje mtp kcal.. Men sist jeg drakk Pepsi max cravet jeg bløtkake hver eneste dag, så det fikk jo motsatt effekt, men kanskje ikke helt slik med energi drikk. Takk for godt tips 😊😊 Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 24. mars 2022 #5 Del Skrevet 24. mars 2022 Absolutt. Bare ved å kutte ut godteriet og brusen (bytt til sukkerfri brus om du ønsker) kommer du til å se store endringer. Ei halv sjokoladeplate ligger på rundt 560 kalorier og en boks Ben & Jerry's inneholder mer enn 1000 kalorier sist jeg sjekket. For å sette ting i perspektiv: for å gå ned 1 kg i uken må du ligge i et underskudd på 7000 kalorier i uken, altså 1000 kalorier om dagen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Del Skrevet 24. mars 2022 For å sammenligne.... jeg var skinnmager da jeg veide 42 kg, og jeg er bare 5 cm høyere enn deg. Syns det høres i overkant forstyrret ut å ha 45 som sin idealvekt selv om du er 155 høy, skal jeg være ærlig. Anonymkode: f5fcd...d19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Del Skrevet 24. mars 2022 Det er akkurat innafor normalvekt, om du veier én kilo mindre enn 45 så er du undervektig. Jeg nekter å tro du har mage. Anonymkode: b4c47...476 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For å sammenligne.... jeg var skinnmager da jeg veide 42 kg, og jeg er bare 5 cm høyere enn deg. Syns det høres i overkant forstyrret ut å ha 45 som sin idealvekt selv om du er 155 høy, skal jeg være ærlig. Anonymkode: f5fcd...d19 Vi er forskjellige, og det er ganske unødvendig å si at det høres forstyrret ut når vi mest sannsynlig har forskjellig kroppsbygning. Jeg har veid enda mindre, og da så jeg ikke så fin ut. Min ideal vekt har vært på rundt 45-46 kg, det er da jeg har vært fornøyd, det er det jeg har ligget på uten effort. Det er da jeg også har vært friskest helsemessig også. Miranda Bailey skrev (27 minutter siden): Absolutt. Bare ved å kutte ut godteriet og brusen (bytt til sukkerfri brus om du ønsker) kommer du til å se store endringer. Ei halv sjokoladeplate ligger på rundt 560 kalorier og en boks Ben & Jerry's inneholder mer enn 1000 kalorier sist jeg sjekket. For å sette ting i perspektiv: for å gå ned 1 kg i uken må du ligge i et underskudd på 7000 kalorier i uken, altså 1000 kalorier om dagen. Takk for godt tips 💕 Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er akkurat innafor normalvekt, om du veier én kilo mindre enn 45 så er du undervektig. Jeg nekter å tro du har mage. Anonymkode: b4c47...476 Har ikke tenkt å gå til undervektig. Men jeg har mage jo, det er delte magemuskler blant annet. Magen stikker ut over buksa. Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 24. mars 2022 #10 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er akkurat innafor normalvekt, om du veier én kilo mindre enn 45 så er du undervektig. Jeg nekter å tro du har mage. Anonymkode: b4c47...476 Noen foretrekker å ligge 1 kg over undervekt mens andre foretrekker å ligge 1 kg under overvekt. Begge deler er fortsatt normalvektig og fortsatt innafor. Alle kropper er bygd ulikt og vekten til TS sier lite om kroppsbygningen og fettprosenten hennes. Du ser kun på BMI, som kun tar i betraktning høyde og vekt. TS kjenner selvsagt kroppen sin bedre enn du gjør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Del Skrevet 24. mars 2022 Miranda Bailey skrev (28 minutter siden): Noen foretrekker å ligge 1 kg over undervekt mens andre foretrekker å ligge 1 kg under overvekt. Begge deler er fortsatt normalvektig og fortsatt innafor. Alle kropper er bygd ulikt og vekten til TS sier lite om kroppsbygningen og fettprosenten hennes. Du ser kun på BMI, som kun tar i betraktning høyde og vekt. TS kjenner selvsagt kroppen sin bedre enn du gjør. Jeg synes det er bekymringsverdig at hun sier hun har mage pga. fett i HI, og derfor må gå ned 7 kilo. Hun kan sikkert gå ned i vekt, men det fremstår ikke som om hun har et sunt syn på kroppen sin. Det kommer jo fram senere at denne "magen" bl.a. er delte magemuskler, det er ikke noe som kan slankes bort. Synes vi skal være forsiktige med å gi slanketips til en person med dette utgangspunktet. Anonymkode: b4c47...476 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 24. mars 2022 #12 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er bekymringsverdig at hun sier hun har mage pga. fett i HI, og derfor må gå ned 7 kilo. Hun kan sikkert gå ned i vekt, men det fremstår ikke som om hun har et sunt syn på kroppen sin. Det kommer jo fram senere at denne "magen" bl.a. er delte magemuskler, det er ikke noe som kan slankes bort. Synes vi skal være forsiktige med å gi slanketips til en person med dette utgangspunktet. Anonymkode: b4c47...476 Jeg må si meg uenig. Delte magemuskler er ikke noe som kan slankes bort, men overflødig fett som stikker ut av buksen og lår som gnisser er absolutt noe man kan gjøre noe med. Når man har ligget på en vekt i flere år og plutselig går opp i vekt på grunn av graviditet så er det klart at det kan prege en. Det er også tydelig at TS ikke har det sunneste kostholdet når hun får i seg 500+ kalorier daglig bare fra godteri. Ikke bare vil det være gunstig for vektnedgang, men det vil også være bra for helsen hennes å kutte ned på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er bekymringsverdig at hun sier hun har mage pga. fett i HI, og derfor må gå ned 7 kilo. Hun kan sikkert gå ned i vekt, men det fremstår ikke som om hun har et sunt syn på kroppen sin. Det kommer jo fram senere at denne "magen" bl.a. er delte magemuskler, det er ikke noe som kan slankes bort. Synes vi skal være forsiktige med å gi slanketips til en person med dette utgangspunktet. Anonymkode: b4c47...476 Seriøst slutt!!! Hadde du sagt dette om jeg hadde sagt jeg hadde veid 65 kg og ville ned til 60?? La oss si du ikke visste at jeg da var 175 høy. Det er faktisk slik det er, jeg er lav, smal og har ikke blitt høyere, jeg er generelt liten. Jeg har lagt på meg og jeg er ikke komfortabel med at magen henger utenfor buksa og at låra gnisser mot hverandre, det må da være lov å be om råd selvom man ikke er like høy som gjennomsnittet. Anonymkode: ca4bd...369 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #14 Del Skrevet 24. mars 2022 Miranda Bailey skrev (1 time siden): Jeg må si meg uenig. Delte magemuskler er ikke noe som kan slankes bort, men overflødig fett som stikker ut av buksen og lår som gnisser er absolutt noe man kan gjøre noe med. Når man har ligget på en vekt i flere år og plutselig går opp i vekt på grunn av graviditet så er det klart at det kan prege en. Det er også tydelig at TS ikke har det sunneste kostholdet når hun får i seg 500+ kalorier daglig bare fra godteri. Ikke bare vil det være gunstig for vektnedgang, men det vil også være bra for helsen hennes å kutte ned på dette. Tusen takk for at du skriver dette ❤️ Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 24. mars 2022 #15 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg gikk ned 10 kg kun ved å endre kostholdet. Start med å kutte kraftig ned, og helst kutt helt, på godteri og brus. Spis heller et måltid på kvelden, eller en kopp te om du bare har lyst på noe. Det hjelper på søtsuget. Og det er utrolig mye kalorier i godteri. Jeg kuttet godteri i ukedager og hadde bare litt i helgene. I tillegg så jeg an hva vi hadde til middag. Lasagne? Liten porsjon til meg. Grønnsaksuppe? Stor porsjon. Se an mengdene. Jeg spiste alt jeg pleide når jeg gikk ned, men jeg endret mengdene, spesielt til middag hvor jeg spiste litt for mye før. Nå som jeg er ferdig med vektnedgang har jeg økt porsjonene litt igjen, men ikke tilbake til dit jeg var. Ved å spise det jeg har lyst på gikk det greit å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Del Skrevet 24. mars 2022 Navani skrev (13 minutter siden): Jeg gikk ned 10 kg kun ved å endre kostholdet. Start med å kutte kraftig ned, og helst kutt helt, på godteri og brus. Spis heller et måltid på kvelden, eller en kopp te om du bare har lyst på noe. Det hjelper på søtsuget. Og det er utrolig mye kalorier i godteri. Jeg kuttet godteri i ukedager og hadde bare litt i helgene. I tillegg så jeg an hva vi hadde til middag. Lasagne? Liten porsjon til meg. Grønnsaksuppe? Stor porsjon. Se an mengdene. Jeg spiste alt jeg pleide når jeg gikk ned, men jeg endret mengdene, spesielt til middag hvor jeg spiste litt for mye før. Nå som jeg er ferdig med vektnedgang har jeg økt porsjonene litt igjen, men ikke tilbake til dit jeg var. Ved å spise det jeg har lyst på gikk det greit å gå ned i vekt. Takk for at du deler 😊 hvordan gikk det med sulten og sånt? Idag spiser jeg kanskje én tacorull istedet for to. Lettrømme, kjøtt, ost, kjøttdeig og kjøpesaus og masse grønnsaker.. Er det en god start tror du? Anonymkode: ca4bd...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 24. mars 2022 #17 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du deler 😊 hvordan gikk det med sulten og sånt? Idag spiser jeg kanskje én tacorull istedet for to. Lettrømme, kjøtt, ost, kjøttdeig og kjøpesaus og masse grønnsaker.. Er det en god start tror du? Anonymkode: ca4bd...369 Sultfølelsen forsvant ganske fort for meg faktisk. Av og til kom den, og da spiste jeg noe sunt og lite i stedet for å pine meg Høres ut som en god start ja. Jeg ville kanskje gått over til tubs eller shell mens du går ned i vekt, mindre kalorier enn i lefsene og du kan da spise mer grønt selv bruker jeg lite rømme og saus, men det er bare preferanse. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #18 Del Skrevet 24. mars 2022 Dersom du holder vekta stabil med det kostholdet du har nå, vil det være veldig bra å kutte søtsaker og samtidig øke inntak av annen mat. Du kan spise ganske mye grønnsaker for å nærme deg den kalorimengden du nå får i deg med søtsaker. Anonymkode: ad3b2...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #19 Del Skrevet 24. mars 2022 90% av vektnedgang er kun endring av kostholdet. Anonymkode: 5f8b2...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 90% av vektnedgang er kun endring av kostholdet. Anonymkode: 5f8b2...3cf Jepp. Det var det jeg skulle skrive. Spørsmålet ditt TS blir litt sånn "Kan jeg slukke tørste kun ved å drikke vann, uten mat?" Anonymkode: 91502...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå