Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å være sammen med en mann fra et annet land, og som har barn i det landet han kommer fra? Hvordan gjør dere det med samvær? Og hvis vi f.eks skulle gifte oss, vil barnet også da få norsk statsborgerskap? Det er snakk om et annet EØS-land.

Anonymkode: 5a345...4b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen som har erfaring med å være sammen med en mann fra et annet land, og som har barn i det landet han kommer fra? Hvordan gjør dere det med samvær? Og hvis vi f.eks skulle gifte oss, vil barnet også da få norsk statsborgerskap? Det er snakk om et annet EØS-land.

Styr langt unna. Dette er ikke verdt å fortsette med.

Anonymkode: 7a84c...d34

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Styr langt unna. Dette er ikke verdt å fortsette med.

Anonymkode: 7a84c...d34

Det var ikke det jeg spurte om

AnonymBruker
Skrevet

En får ikke norsk statsborgerskap om en gifter seg heller, så hvorfor skulle de som ikke bor i Norge få det?

Anonymkode: a6d88...c06

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har et barn i hjemlandet. Pga at det ikke har vært trygt for han å dra hjem (politisk aktiv, farlig regime) har de bare møtt hverandre en gang og da i et tredjeland. Barnet har bodd med mor og ny partner. Nå er vi i gang med å prøve å få barnet hit for å bo med oss. Dette er en lang prosess, ikke nødvendigvis noe vi lykkes med, men vi håper. 

Anonymkode: 09fca...b44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min har et barn i hjemlandet. Pga at det ikke har vært trygt for han å dra hjem (politisk aktiv, farlig regime) har de bare møtt hverandre en gang og da i et tredjeland. Barnet har bodd med mor og ny partner. Nå er vi i gang med å prøve å få barnet hit for å bo med oss. Dette er en lang prosess, ikke nødvendigvis noe vi lykkes med, men vi håper. 

Takk for svar. Hva slags prosess må dere igjennom?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker han er en kald kynisk jævel som er villig til å flytte fra sine egne barn til et annet land, og hadde styrt langt unna

Anonymkode: 86ff9...556

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker han er en kald kynisk jævel som er villig til å flytte fra sine egne barn til et annet land, og hadde styrt langt unna

Anonymkode: 86ff9...556

Det får du gjerne tenke. Tenker mitt om deg også, som trekker konklusjoner ut i fra situasjoner du ikke aner noe om årsaken til.

Utover det så hadde jeg satt pris på svar fra noen med erfaringer om det jeg spør om i denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vil få norsk statsborgerskap hvis du har det.

Anonymkode: 4a324...18c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skal dere rive barnet bort fra mor og det landet hvor det har vokst opp? Med mindre det er snakk om omsorgssvikt, har nok barnet det best der det er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnet vil få norsk statsborgerskap hvis du har det.

Nei, verken far eller barnet vil få norsk statsborgerskap sånn uten videre. Det er en veldig lang prosess som tar flere år men det er rimelig godt forklart på sidene til UDI og Politiet.

Dessuten så er det også komplisert med tanke på at barnet har en av foreldrene i et annet land.

https://www.udi.no/skal-soke/statsborgerskap/

https://www.politiet.no/tjenester/opphold-i-norge-og-asyl/norsk-statsborgerskap/

Anonymkode: 376a8...c76

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...