Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har du søkt om bostøtte de siste månedene? jeg bor også i Oslo, har ung ufør og har fått ca 2500 kr i bostøtte siden desember. Det har vært en midlertid ordning slik at flere har kunne få bostøtte pga dyr strøm. 

Anonymkode: 77704...824

Det stemmer, men nå får du ikke mer bostøtte eller strømstøtte. 

Anonymkode: 96104...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De går som regel tomme før køen er borte.

Anonymkode: 4d53f...dd6

Da kommer jeg til å sulte.. Nå kommer vel spiseforstyrrelsene til å blomstre opp igjen også. Jippi.. :( 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer, men nå får du ikke mer bostøtte eller strømstøtte. 

Jeg skal klare meg. Jeg bor kommunalt og har fått midlertid reduksjon i husleie til Oslo kommune får på plass kommunal bostøtte. 

Men det er leit at bostøtten forsvinner for de som har minstesats. Mange som vil streve mer økonomisk fremover. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du flytter til Oslo,Bergen, kristiansand eller stavanger så kvalifiserer du til bostøtte, der får man særbehandling.

Anonymkode: 7a144...435

Det er kun Oslo som har særbehandling…

Anonymkode: 819f9...570

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor alene i Oslo, har minstesats uføretrygd og tjener 8 kr for mye for å få bostøtte. Det er så sykt det.. 8 kr!! 

Anonymkode: 560e9...02a

Et sted må man sette en grense og uansett hva man setter den på så vil det alltid være noen som bare er noen kroner over

Anonymkode: 9c766...4bf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Et sted må man sette en grense og uansett hva man setter den på så vil det alltid være noen som bare er noen kroner over

Det hjelper ikke å si det til en som tilhører en av de mest sårbare gruppene som faktisk trenger bostøtte.  Det er nesten ingen som får bostøtte i dag fordi grensen er satt for lavt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er bekymret i forhold til matvareprisene, men ikke strømmen. Med regjeringens strømstøtte har ikke folk høyere regninger enn normalt for strøm, der du egentlig har tjent penger på midlertidig bostøtte som du tidligere har måttet klare deg uten. Med det sagt mener jeg det er absurd at kun uføre på minstesats bosatt  i Oslo skal ha bostøtte, da levekostnadene i alle store byer er svært høye. 

Anonymkode: a60b7...e4e

Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Minsteufør er rundt 21.000 brutto, så man får ikke bostøtte som minsteufør. 

Aah så kjedelig... tragisk at det skal være sånn. Grensa var vel på 23.000kr for bare et par år siden når jeg søkte.

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal de sende ut et forslag på høring om økt bostøtte til Mars neste år. Det betyr at hvis de får gjennomslag får man støtte for strøm og i tillegg setter de opp inntektsgrensen. Jeg trodde de hadde glemt dette men nå jobber de med saken.

Anonymkode: b0770...e63

AnonymBruker
Skrevet

Dette med ekstra strømstøtte har jo folk tjent bra på. En i min familie får 1500 kr i bostøtte, og 2500 kr i engangs sum hver måned. Altså 4000 kr i tillegg til ordningen vi alle er under med at staten tar 80% over 7o kwh. Resultatet er at vedkommende har en strømregning på 1000 kr måneden, og får inn 4000 ekstra, så da går vedkommende 3000 kr i pluss og har ikke strømutgifter i det hele tatt.

De som ligger litt over grensen til bostøtte får ingen ting. Så joa dette slår vel ikke helt riktig ut eller.

Anonymkode: 706cc...f14

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette med ekstra strømstøtte har jo folk tjent bra på. En i min familie får 1500 kr i bostøtte, og 2500 kr i engangs sum hver måned. Altså 4000 kr i tillegg til ordningen vi alle er under med at staten tar 80% over 7o kwh. Resultatet er at vedkommende har en strømregning på 1000 kr måneden, og får inn 4000 ekstra, så da går vedkommende 3000 kr i pluss og har ikke strømutgifter i det hele tatt.

De som ligger litt over grensen til bostøtte får ingen ting. Så joa dette slår vel ikke helt riktig ut eller.

Anonymkode: 706cc...f14

Fra hvem og for hva er de 2500 pr mnd?

Anonymkode: adab1...42e

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten finne deg plass å bo som krever mindre strøm. Jeg bor i en ett-roms med fjernvarme og har ikke betalt mer en 300kr i strøm/måneden og 200kr/måneden til A-konto til fjernvarme, har nettopp fått 500kr tilbake da jeg betalte inn før mye til A-konto de siste 6 måneder. 

Anonymkode: 99435...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 15.04):

Søkte opp kommunal bostøtte som dere skriver om, men kom inn på husbanken. Virker ikke som de har det her jeg bor.

Ts.

AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 11.06):

Her finnes det ikke kommunal bostøtte, lurer på om det er samme for TS?

Anonymkode: 2b72d...ec0

Det finnes ikke "kommunal" bostøtte. Bostøtten er fra Husbanken, men søknaden leveres inn/administreres via kommunen. 

Fyll ut søknaden til Husbanken. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 6f755...895

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå skal de sende ut et forslag på høring om økt bostøtte til Mars neste år. Det betyr at hvis de får gjennomslag får man støtte for strøm og i tillegg setter de opp inntektsgrensen. Jeg trodde de hadde glemt dette men nå jobber de med saken.

Anonymkode: b0770...e63

Har dessverre 200 kr for mye til å få bostøtte her i kommunen (det er med den økte grensen)...

Anonymkode: 2b72d...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 19.52):

Hvis du holder musen over denne smileyen, så står det ironi. 

Anonymkode: b614e...1fe

De fleste bruker vel mobil i dag.

Anonymkode: 0de1a...7c4

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det hjelper ikke å si det til en som tilhører en av de mest sårbare gruppene som faktisk trenger bostøtte.  Det er nesten ingen som får bostøtte i dag fordi grensen er satt for lavt. 

Men hadde man feks satt grensa 100 eller 1000 kr høyere så hadde det jo vært noen som hadde vært 8 kr over da også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hadde man feks satt grensa 100 eller 1000 kr høyere så hadde det jo vært noen som hadde vært 8 kr over da også?

Ja, det vil alltid være noen som er  litt over grensen.

Men de som har ufør minstesats har så lite å rutte med at mange av de må søke om supplerende sosialstønad i tillegg for å klare seg. De burde absolutt få bostøtte. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det vil alltid være noen som er  litt over grensen.

Men de som har ufør minstesats har så lite å rutte med at mange av de må søke om supplerende sosialstønad i tillegg for å klare seg. De burde absolutt få bostøtte. 

Men da spiller det ingen rolle om de får bostøtte hvis de får supplerende sosialstønad? De får jo penger. Dere er jo fæn mæ aldri fornøyd. 

Endret av mirenena
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 7.25):

Skjønner at du er bekymret i forhold til matvareprisene, men ikke strømmen. Med regjeringens strømstøtte har ikke folk høyere regninger enn normalt for strøm, der du egentlig har tjent penger på midlertidig bostøtte som du tidligere har måttet klare deg uten. Med det sagt mener jeg det er absurd at kun uføre på minstesats bosatt  i Oslo skal ha bostøtte, da levekostnadene i alle store byer er svært høye. 

Anonymkode: a60b7...e4e

Selvfølgelig er strømregningen høyere, selv med støtte! Eller har jeg ikke fått med meg at alt over 70 øre får 100%?

Anonymkode: 5b5d7...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...